Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Telecommagazine»Managers en werknemers denken totaal verschillend over toepassen UC en CX
Telecommagazine

Managers en werknemers denken totaal verschillend over toepassen UC en CX

27 oktober 20224 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

“Leidinggevenden bekijken hun organisatie maar al te vaak door een roze bril. Dit kan ertoe leiden dat zij totaal andere verwachtingen hebben dan werknemers over de oplossingen en maatregelen die nodig zijn om concurrerend te blijven en de nieuwe manier van werken te ondersteunen”, aldus Massimo Peselli, CRO, Global Enterprise and Public Sector bij Verizon Business. Verizon Business presenteert nieuw wereldwijd onderzoek naar Unified Communications (UC) en Customer Experience (CX), uitgevoerd door Omdia. Het doel van het onderzoek is om meer inzicht te krijgen in de werkplek na de coronapandemie.

Met antwoorden van meer dan 1.100 business decision makers (BDM’s), IT decision makers (ITDM’s) en werknemers, maakt het Time to Change the Way We Work-rapport duidelijk dat men niet op één lijn zit over wat de prioriteiten zijn voor hun organisatie in het nieuwe hybride tijdperk.

“Hoe beter bedrijfsleiders en werknemers op één lijn zitten, hoe groter de kans dat hun transitie succesvol verloopt. Het uitgebreide portfolio van UCC- en CX-oplossingen, maar ook de expertise van Verizon zijn ontworpen om tegemoet te komen aan de behoeften van elke klant, met name die met een divers en hybride personeelsbestand”, aldus Massimo Peselli.

Organisatorische kortzichtigheid

Het rapport vond flinke verschillen tussen hoe BDM’s en werknemers de werkplek zien – een fenomeen dat we “organisatorische bijziendheid” noemen, of kortzichtigheid van het bedrijf. De antwoorden van TDM’s lagen hierbij ergens in het midden. BDM’s zeiden ongeveer twee keer zo vaak als werknemers dat de persoonlijke productiviteit (75% en 38%) en het welzijn van de werknemers (71% en 35%) waren verbeterd in vergelijking met de periode voor corona. Maar het grootste verschil zat hem in de klanttevredenheid: bijna drie op de vier BDM’s (74%) zagen een verbetering van de klanttevredenheid tegenover slechts 25% van de werknemers.

Werknemers en BDM’s verschilden ook van mening over de vraag of werknemers de tools en de flexibiliteit hebben die nodig zijn om altijd en overal effectief te werken; BDM’s zeggen vaker dan werknemers dat hun organisatie hen de tools en flexibiliteit biedt die nodig zijn om te slagen, zoals:

Contact center-technologie (87% van de BDM’s tegenover 67% van de werknemers)

Technologie voor samenwerking en communicatie (93% van de BDM’s tegenover 76% van de werknemers)

Bedrijfssystemen en -technologie (94% van de BDM’s tegenover 74% van de werknemers)

Flexibiliteit om te werken waar ze het meest productief zijn (91% van de BDM’s tegenover 76% van de werknemers)

Wat het probleem nog erger maakt, is dat technologie door meer dan een derde (36%) van de BDM’s niet als een strategische investering wordt beschouwd. Dit terwijl verouderde bedrijfssystemen en technologie door bijna de helft van de werknemers (49%) als belemmering voor succes worden genoemd. Een groot deel van dit verschil is terug te leiden naar het contact center. Onder eerstelijns agents die klanten helpen, werden een gebrek aan budget (35%), een gebrek aan integratie tussen verschillende kanalen (34%) en een gebrek aan interne vaardigheden (33%) gezien als de belangrijkste obstakels voor het bereiken van succesvolle uitkomsten. Dit komt voor een deel overeen met de algemene werknemerservaring

De werkplek opnieuw vorm te geven

Effectief leiderschap vereist dat organisaties voortdurend leren van wat werkt en wat niet werkt. Daarnaast moeten alle stakeholders bij dit leerproces worden betrokken en moeten de nodige investeringen worden gedaan. Het draait allemaal om mensen, processen en technologie, en om het creëren van een werkplek die werknemers een positieve ervaring biedt, van het moment van hun aanstelling tot hun pensioen.

Uiteindelijk moeten bedrijven de employee experience (EX) met dezelfde zorg aanpakken als de customer experience (CX). Medewerkers in de frontlinie en contact center agents zijn grotendeels tekort gedaan door het ontbreken van moderne technologie en diensten. Door ervoor te zorgen dat zij een belangrijke stem hebben bij het in kaart brengen van de wensen van klanten en agents, en door ze volledig te betrekken bij het besluitvormingsproces, kan dit veranderen. In 72% van de organisaties is dit niet het geval.

Gerelateerd

Vorige artikelJabra presenteert professionele, draadloze en compacte oordopjes voor hybride werken
Volgende artikel Epatra Benelux officieel distributeur van Jupiter

Gerelateerde berichten

De impact van green buildings op mobiele bereikbaarheid!

De impact van green buildings op mobiele bereikbaarheid!

Een ongeluk zit in een klein hoekje

Een ongeluk zit in een klein hoekje

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Business analist (FG 8/9)

    • Eindhoven
    • Pocos
    • Full Time
  • Inside Partnermanager (FG 7)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
  • Pocos – Senior Network Engineer (FG 10)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Senior Java Developer (FG 9)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Medewerker Servicedesk (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!