Logitech heeft het boekjaar 2025 afgesloten met een omzetgroei van 7 procent tot 4,55 miljard dollar. Belangrijkste aanjager was de zakelijke markt, zo liet CEO Hanneke Faber weten tijdens de toelichting op de jaarcijfers.
De omzetgroei kwam breed gedragen tot stand, met name in segmenten als videocollaboration, headsets en persoonlijke werkplekproducten voor zakelijke klanten. De vraag uit de educatieve sector liet zelfs een dubbele groeicijfer zien, net als de dienstverleningstak van Logitech for Business.
Daling Logitech in UC
In de categorie video collaboration rapporteerde het bedrijf een jaar-op-jaar groei van 3 procent, al was in EMEA sprake van een krimp van 20 procent in het laatste kwartaal. Volgens Logitech komt dit door een terughoudendere houding onder zakelijke kopers in de regio.
De operationele winst kwam uit op 655 miljoen dollar, een stijging van 11 procent ten opzichte van vorig jaar. De De brutomarge kwam over het hele jaar uit op 43,5 procent, al wordt voor het lopende kwartaal een negatieve impact van circa twee procentpunten verwacht door importtarieven. Logitech benadrukt dat het dankzij een gespreide productie in zes landen de impact van geopolitieke handelsdruk weet te beperken.
Het bedrijf heeft zijn outlook voor boekjaar 2026 ingetrokken vanwege aanhoudende onzekerheid rond het Amerikaanse handelstarievenbeleid. Voor het eerste kwartaal verwacht Logitech een omzet van 1,1 tot 1,15 miljard dollar, met een non-GAAP operationeel resultaat tussen de 155 en 185 miljoen dollar.
Met een jaarafsluiting waarin 797 miljoen dollar werd teruggegeven aan aandeelhouders, onderstreept Logitech dat het gezonde financiële fundament gepaard gaat met strategische focus. “Onze investeringen in slimme zakelijke oplossingen blijven renderen, met zichtbare groei in alle regio’s en klantsegmenten”, aldus Faber.