Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»UC & C»Logitech boekt groei in B2B-markt en zet in op flexibiliteit
    UC & C

    Logitech boekt groei in B2B-markt en zet in op flexibiliteit

    1 mei 20252 Min leestijd
    Hanneke Faber treedt op 1 december 2023 toe tot Logitech als CEO. Aan haar de taak de omzetdaling van de producent na corona om te buigen. In de coronaperiode behaalde de Zwitsers-Amerikaanse producent recordomzetten door de toename van thuiswerken. Daarna ging het een stuk minder, door productieproblemen, inflatie en teruglopende verkopen.
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Logitech heeft het boekjaar 2025 afgesloten met een omzetgroei van 7 procent tot 4,55 miljard dollar. Belangrijkste aanjager was de zakelijke markt, zo liet CEO Hanneke Faber weten tijdens de toelichting op de jaarcijfers.

    De omzetgroei kwam breed gedragen tot stand, met name in segmenten als videocollaboration, headsets en persoonlijke werkplekproducten voor zakelijke klanten. De vraag uit de educatieve sector liet zelfs een dubbele groeicijfer zien, net als de dienstverleningstak van Logitech for Business.

    Daling Logitech in UC

    In de categorie video collaboration rapporteerde het bedrijf een jaar-op-jaar groei van 3 procent, al was in EMEA sprake van een krimp van 20 procent in het laatste kwartaal. Volgens Logitech komt dit door een terughoudendere houding onder zakelijke kopers in de regio.

    De operationele winst kwam uit op 655 miljoen dollar, een stijging van 11 procent ten opzichte van vorig jaar. De De brutomarge kwam over het hele jaar uit op 43,5 procent, al wordt voor het lopende kwartaal een negatieve impact van circa twee procentpunten verwacht door importtarieven. Logitech benadrukt dat het dankzij een gespreide productie in zes landen de impact van geopolitieke handelsdruk weet te beperken.

    Het bedrijf heeft zijn outlook voor boekjaar 2026 ingetrokken vanwege aanhoudende onzekerheid rond het Amerikaanse handelstarievenbeleid. Voor het eerste kwartaal verwacht Logitech een omzet van 1,1 tot 1,15 miljard dollar, met een non-GAAP operationeel resultaat tussen de 155 en 185 miljoen dollar.

    Met een jaarafsluiting waarin 797 miljoen dollar werd teruggegeven aan aandeelhouders, onderstreept Logitech dat het gezonde financiële fundament gepaard gaat met strategische focus. “Onze investeringen in slimme zakelijke oplossingen blijven renderen, met zichtbare groei in alle regio’s en klantsegmenten”, aldus Faber.

    Gerelateerd

    Vorige artikelMediaMarkt biedt met Let’s Go Mobile eigen telecompropositie
    Volgende artikel AVM met FRITZ!Box 4690 met WiFi 7 en 10 Gigabit LAN

    Gerelateerde berichten

    Swappie

    Swappie introduceert nieuwe batterijstandaard voor refurbished iPhones

    Golden eSIM nu beschikbaar via GWK Travelex

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    jun 11
    12:00 - 18:00 CEST

    Partner Event Internet on Demand: ‘FWA: the next big thing in telecom’

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!