Sinds de oprichting in 2001 is Lebara één van de snelst groeiende mobiele providers in Europa. Het bedrijf is actief in zes landen, en zet zich in om zijn klanten de beste mobiele netwerkdiensten te leveren tegen een aantrekkelijke prijs. Het bedrijf gaat zich nu op specifieke doelgroepen richten, waaronder millennials, die een uitstekende match blijken te zijn met Lebara.
Volgens Marijke de Laat, Marketing Director van Lebara Nederland, slaat Lebara hiermee in Nederland een nieuwe weg in: “Lebara wil er echt voor zijn klanten zijn en nog veel actiever op hun behoeften inspelen. Mede daarom kiezen we nu voor een nieuwe strategie met een sterke focus op sim only abonnementen. We bouwen daarmee verder op onze succesformule, en passen onze dienstverlening aan om een jonge, bredere klantenkring aan te spreken, die grenzeloze, transparante mobiele telefonie en internetdiensten verwacht. Samen met Lubbers De Jong en Natwerk willen we de bekendheid van Lebara bij deze snel groeiende doelgroep vergroten.”
Reclamebureau Natwerk ontwikkelde eerder campagnes voor merken als Desperados, Charlie Temple en Febo. Reinier Steures, directeur van Natwerk: “Lebara is een merk dat sinds de oprichting een duidelijke positie in de markt heeft opgebouwd. Aan ons de taak die positie te verbreden. We gaan dat niet doen door een nieuw merk neer te zetten, maar juist door het merkverhaal nog veel groter op te spelen. Want dat verhaal is nu relevanter dan ooit tevoren.”
Het in technologie gespecialiseerde pr-bureau Lubbers De Jong zal zorgdragen voor het uitbreiden van de mediarelaties en de zichtbaarheid van Lebara in de media. Peter Keijzer, directeur van Lubbers De Jong: “De telecommarkt kan wel wat opschudding gebruiken en Lebara is dé nieuwe challenger. Wij zijn zeer verheugd te kunnen helpen om het nieuwe verhaal vorm te geven en breed onder de aandacht te brengen in de Nederlandse media.”
Lebara kiest bij uitrollen nieuwe merkstrategie voor reclamebureau Natwerk en pr-bureau Lubbers De Jong
2 Min leestijd