Lebara lanceert een nieuwe positionering met de pay-off ‘logisch’ en bouwt daarmee verder aan haar positie in de Nederlandse telecommarkt. Klanten helpen met slimme keuzes maken in telefonie is ‘Lebara logisch’. De mobiele aanbieder richt zich op een brede groep consumenten die zich vaak niet bewust zijn van hun mobiele gebruik en daardoor onnodig te veel betalen. Lebara helpt consumenten om te kiezen voor een abonnement dat écht bij hen past. Zodat ze alleen betalen voor wat ze nodig hebben. Logisch.
Bewuste keuzes maken
Niet iedereen zit per se te wachten op ‘unlimited data’, de aller-allerlaatste telefoon of een combinatieabonnement met televisie met daarin tv-kanalen die je toch niet kijkt. Consumenten gebruiken bovendien minder mobiele data dan zij vaak zelf denken, doordat zij zich in wifi-omgevingen bevinden en veel apps maar weinig data gebruiken.
Daarom laat Lebara zien dat slimme keuzes maken voor wat je écht nodig hebt aan data gemakkelijker is dan soms wordt gedacht. Dat doet Lebara met verfrissende waarheden over mobiele telefonie en hoe mensen met hun telefoons en data omgaan. De merkstrategie van Lebara is ontwikkeld in samenwerking met creatief bureau Natwerk.
Nieuwe positie in de mobiele telecommarkt
De Europese MVNO Lebara Groep heeft een omzet van EUR 447,3 miljoen gerapporteerd over 2022, 6 procent meer dan in 2021. Tegelijkertijd steeg de operationele winst (zonder eenmalige kosten) met 7 procent naar EUR 32,5 miljoen, zo meldt nieuwssite Telecompaper.
Eelco Gijze, Commercieel Directeur van Lebara: “Ik denk dat maar weinig mensen weten dat wij de grootste zelfstandige mobiele aanbieder van Nederland zijn naast de grote drie telecomproviders en hun submerken. We bestaan meer dan twintig jaar en zijn opgericht met maar één missie: mensen laagdrempelig en voordelig met elkaar in verbinding brengen zonder compromis in kwaliteit. Niet meer en niet minder. Inmiddels zijn we uitgegroeid van een prepaid aanbieder naar een totale mobiele aanbieder voor iedereen die voordelig wil bellen en internetten maar wél met de beste kwaliteit van het betrouwbare en snelle netwerk van KPN. De bekendheid van Lebara onder consumenten is goed. Voor ons is nú het moment om verder aan ons merk te bouwen met een nieuwe, onderscheidende merkpositionering waarmee we nog meer consumenten kunnen verwelkomen die bewuste keuzes willen maken.”
Over Lebara
Lebara is er voor iedereen die kiest voor wat ze echt nodig hebben. Gewoon genoeg beltegoed en data met de beste kwaliteit voor een lage prijs en met een goede service, en dat al twintig jaar lang. De inmiddels ruim 900.000 Lebara-klanten gebruiken een brede keuze in Prepaid en Sim Only abonnementen. Lebara maakt gebruik van het best geteste 4G-netwerk (KPN) van Nederland en is online en op meer dan 7.000 plekken in Nederland verkrijgbaar. Bekijk de website: www.lebara.nl