Mobiele provider Lebara heeft een belangrijke mijlpaal bereikt. De aanbieder, ooit gestart met prepaid simkaarten, telt inmiddels één miljoen klanten. Daarmee verstevigt het bedrijf zijn positie in het Nederlandse Sim Only-segment.
Volgens commercieel directeur Sebastiaan Rigter is het succes te danken aan een consequente klantgerichte aanpak. “Dat we inmiddels één miljoen klanten mogen bedienen, bevestigt dat steeds meer mensen Lebara weten te vinden én vertrouwen. Onze Trustpilot-score van 4,4 en het rapportcijfer 8,3 van de Consumentenbond spreken boekdelen.”
Organische groei Lebara
Lebara groeide de afgelopen jaren stevig, maar volgens Rigter zonder de menselijke maat uit het oog te verliezen. Flexibele bundels, maandelijkse aanpassingen en transparantie zijn daarbij de belangrijkste pijlers. “We beloven geen ‘unlimited’ als dat in de praktijk toch niet benut wordt. Klanten krijgen wat ze echt nodig hebben. En dat wordt gewaardeerd.”
De mijlpaal komt op een moment waarop Lebara ook campagne voert met precies die boodschap. Niet de grootste zijn, maar wel de provider die het beste past bij wat klanten willen. Dat is de koers – en die wordt voorlopig vastgehouden.