KPN lanceert vandaag Internet van de Zaak, een innovatieve thuiswerkoplossing die bedrijven helpt inspelen op de groeiende behoefte aan flexibel werken. Hiermee kunnen werkgevers bijdragen aan een snelle, betrouwbare en veilige internetverbinding van KPN voor thuiswerkende medewerkers, wat direct bijdraagt aan een hogere medewerkerstevredenheid. Internet van de Zaak sluit daarmee aan bij de moderne arbeidsvoorwaarden van steeds meer grotere organisaties.
“Hybride werken is voor veel bedrijven een essentieel onderdeel geworden van het aantrekken en behouden van talent,” aldus Chantal Vergouw, lid van de raad van bestuur KPN en verantwoordelijk voor de zakelijke markt. “Naast populaire regelingen zoals sportabonnementen en leasefietsen, zien we dat de behoefte aan thuiswerkondersteuning groeit. Met Internet van de Zaak zorgen we ervoor dat grotere bedrijven hun medewerkers optimaal kunnen ondersteunen, of ze nu op kantoor werken of vanuit huis. Dankzij een snelle en veilige internetverbinding kunnen werkgevers hun teams efficiënter laten werken en tegelijkertijd kosten voor medewerkers verlagen. Hiermee kunnen onze klanten zich onderscheiden op de arbeidsmarkt.”
Uit recent onderzoek van KPN, onder meer dan 300 Nederlandse HR-beslissers, blijkt dat 33% van de werkgevers al een bijdrage levert aan de internetkosten van hun werknemers. Deze bijdrage wordt meestal verstrekt via een vaste vergoeding, eenmalig of maandelijks. Nog eens 37% overweegt dit op korte termijn of in de toekomst in te voeren. KPN biedt met Internet van de Zaak een oplossing waarmee werkgevers eenvoudig zelf kunnen bepalen hoeveel ze willen bijdragen aan de internetkosten van de thuiswerkende medewerkers. Deze bijdrage wordt, wanneer zowel bedrijf als werknemer klant bij KPN zijn, automatisch verrekend op de maandfactuur van de werknemer, wat het proces eenvoudig en overzichtelijk maakt.
Naast een financiële tegemoetkoming voor een snelle en veilige verbinding biedt Internet van de Zaak ook de mogelijkheid om werknemers toegang te geven tot een uitgebreide helpdesk die verder gaat dan alleen hulp bij de internetverbinding. Zo zijn werknemers snel weer online, mocht er onverhoopt iets mis gaan. Ook kunnen werkgevers aanvullende securitymaatregelen inzetten om het gebruik van bedrijfs-of cloudapplicaties veilig te houden, ongeacht de locatie van de medewerker.
Met Internet van de Zaak biedt KPN een complete oplossing die hybride werken ondersteunt, zowel financieel als operationeel. Voor meer informatie en alle voordelen: Internet van de Zaak.