Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Telecom»KPN klanten maken als eerste gebruik van Real Time Tekst
    Telecom

    KPN klanten maken als eerste gebruik van Real Time Tekst

    2 juni 20253 Min leestijd
    KPN neemt Kabeltex over
    KPN neemt Kabeltex over
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    KPN-klanten kunnen voortaan gebruikmaken van Real Time Tekst (RTT), waarmee het mogelijk is om realtime berichten te sturen tijdens een telefoongesprek. Als eerste Europese provider biedt KPN deze technologie aan al zijn mobiele klanten aan. Dankzij een softwarerelease kunnen KPN-klanten met een Samsung-telefoon als eersten van deze functie gebruikmaken, andere fabrikanten volgen later.

    Met RTT kun je tijdens een telefoongesprek tekstberichten versturen naar de ontvanger. Hoewel deze functie tot nu toe alleen beschikbaar was in Canada en de VS, is deze vanaf vandaag ook beschikbaar in Nederland via het netwerk van KPN. RTT maakt het niet alleen mogelijk om tijdens een telefoongesprek tekst uit te wisselen, maar is op termijn ook inzetbaar bij communicatie met hulpdiensten wanneer praten onmogelijk is. Daarnaast biedt het een oplossing voor mensen met spraak- of gehoorproblemen.

    Tijdens of voorafgaand aan een telefoongesprek kan de beller op de Real Time Text-knop in het display drukken, waarna een toetsenbord op het scherm verschijnt. Dit gebeurt ook bij de ontvanger van het gesprek. Beide gesprekspartners kunnen vervolgens naast praten ook tekst versturen. De tekst verschijnt direct tijdens het typen op het scherm van de gesprekspartner, zonder dat er op een verzendknop hoeft te worden gedrukt.

    Met de invoering van RTT loopt KPN vooruit op de European Accessibility Act (EAA), die als doel heeft de toegankelijkheid van producten en diensten te verbeteren. Omdat nog niet alle toestelfabrikanten en providers klaar zijn om RTT aan te bieden, kan de dienst momenteel alleen tussen KPN-klanten onderling worden gebruikt.

    Toegankelijkheid KPN

    Sinds 1983 maakt KPN bellen voor doven en slechthorenden mogelijk via tekstbemiddeling. Dit past binnen de overtuiging van KPN dat iedereen moet kunnen bellen. Sinds 2012 is dit principe vastgelegd in de Telecommunicatiewet, waarin staat dat iedereen gelijkwaardige toegang moet hebben tot reguliere telefonie, ook doelgroepen voor wie dit minder vanzelfsprekend is. KPN maakt bellen in gebarentaal mogelijk via KPN Teletolk.

    “Real Time Tekst is een waardevolle aanvulling op deze dienst,” zegt Marieke Snoep, lid van de Raad van Bestuur van KPN en verantwoordelijk voor de consumentenmarkt. “Het past binnen onze missie voor een Beter Internet. Niet alleen een internet dat snel en stabiel is, maar ook veilig, groen en inclusief. Dat betekent dat iedereen mee moet kunnen doen.”
    KPN TV+, het tv en entertainment platform van KPN, is steeds beter toegankelijk. Zo is het mogelijk om het platform spraakgestuurd te bedienen en kunnen gebruikers bij terugkijken op NPO en RTL ondertiteling selecteren in de door hen gewenste taal. Momenteel biedt KPN tien kanalen met gesproken ondertiteling en/of audiodescriptie. Daarnaast maakt het KPN TV+ gebruik van talk-back zodat de gebruiker audio feedback krijgt tijdens het navigeren door de menu’s.

    URL : https://www.overons.kpn/nieuws/kpn-klanten-maken-als-eerste-gebruik-van-real-time-tekst/

    Gerelateerd

    Vorige artikelAxis Communications breidt productportolio uit met omgevingssensoren 
    Volgende artikel NLconnect-PCR’s voor glasvezelproducten in Nationale Milieudatabase

    Gerelateerde berichten

    mitel-bereikt-mijlpaal-van-drie-miljoen-cloud-abonnees

    Mitel rondt herstructurering af en richt zich op toekomst als gezonde organisatie

    Axians en Odido Business werken samen aan mobiele bereikbaarheid op elke werkplek

    Axians en Odido Business werken samen aan mobiele bereikbaarheid op elke werkplek

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    jul 3
    Gehele dag

    Cloud Expo Beach Party 2025

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    okt 14
    14 oktober - 16 oktober

    Network X 2025

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!