KPN en Telfort willen beter kunnen inspelen op mensen met dementie. Daarom bieden zij alle winkelmedewerkers een training ‘Goed omgaan met dementie’ aan. De trainingen worden ingezet doordat er steeds vaker verwarde mensen in de winkels komen. Dat zegt Marjolein van Hooijdonk, director KPN Retail. “Door de trainingen willen we, op het moment dat iemand in de winkel komt die verward oogt, de klant zo goed mogelijk kunnen helpen. De training helpt onze medewerkers om in te schatter of het gaat om dementie en om het gesprek een positieve wending te geven. Zo nemen we drempels weg en worden medewerkers zelfverzekerder.”
In een groot aantal winkels heeft meer dan zeventig procent van de medewerkers de training gevolgd. Deze winkels krijgen het certificaat ‘Dementievriendelijk’ uitgereikt. De desbetreffende winkels ontvangen een bijbehorende sticker voor op de ruit van het gebouw. KPN en Telfort streven ernaar om geheel dementievriendelijk te zijn in de toekomst.
Vorige artikelNFON kondigt nieuwe generatie NFON-client aan
Volgende artikel BlackBerry en Baidu werken aan zelfrijdende auto