Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»ICT»KPN beste dienstverlener voor digitalisering bedrijfsleven
    ICT

    KPN beste dienstverlener voor digitalisering bedrijfsleven

    18 april 20242 Min leestijd
    KPN maakt zich klaar voor hoogste internetsnelheid Nederland
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    KPN staat op 1 in de nieuwe ranglijst Enablers van MT/Sprout. In de lijst staan de top- 150 ondernemingen die bedrijven het best helpen bij het realiseren van hun digitale ambities.

    Het onderzoek onder bijna 5.000 strategische beslissers is uitgevoerd door hoogleraar Strategic Management en Innovation Henk Volberda van de Universiteit van Amsterdam.

    ICT-dienstverlener KPN staat dit jaar opnieuw stijf op één. “Dat vind ik razend knap voor een voormalig staatsbedrijf”, stelt hoogleraar Volberda. “De top tien wordt krachtig gedomineerd door bedrijven uit de categorie Finance en ERP als AFAS, Currence, Exact en Klarna.” Verdwenen uit het topklassement is telecomdienstverlener T-Mobile. De samenvoeging met branchegenoot Tele2 onder de nieuwe naam Odido heeft de score geen goed gedaan: het fusiebedrijf stort omlaag naar plek achttien.

    Zorgen over opkomst AI

    Met de introductie van ChatGPT heeft AI het afgelopen jaar een vlucht genomen. Volberda waarschuwt dat AI een aanvulling is op digitale transformatie en geen vervanging ervan. Data en een solide data-infrastructuur zijn cruciaal voor het succesvol toepassen van AI-technologieën. Hij waarschuwt ook voor de potentiële homogenisering van bedrijfsprocessen door de efficiëntieslagen die met AI kunnen worden behaald, wat op de lange termijn innovatie en concurrentievoordeel kan ondermijnen.

    Het onderzoek toont aan dat sectoren zoals nutsbedrijven en verzekeringen leidend zijn in digitale transformatie, terwijl het onderwijs en lokale overheden achterblijven. De gids introduceert ook een nieuwe methode om sectoren te vergelijken op basis van hun netto transformatiescore, die inzicht geeft in welke sectoren voorlopers en achterblijvers zijn.

    Highlights

    Artificiële intelligentie (AI) is een aanvulling op, geen vervanging van digitale transformatie. Het onderzoek geleid door Henk Volberda benadrukt het belang van data en data-infrastructuur als fundament voor het inzetten van AI binnen organisaties. Sectoren als nutsbedrijven en verzekeringen lopen voorop in digitale transformatie, terwijl universiteiten, hogescholen en lokale overheden achterblijven. De opkomst van AI kan leiden tot homogenisering van bedrijfsprocessen, wat innovatie en concurrentievoordeel kan verminderen. Ethische overwegingen en regelgeving worden steeds belangrijker naarmate digitale transformatie en AI-technologieën volwassen worden.

    Top 10 Enablers

    1.KPN

    2. AFAS Software

    3. Currence

    4. Exact

    5. Microsoft

    6. Hostnet

    7. McAfee

    8. Fox-IT

    9. Cisco

    10. Klarna**

    *) Nieuw in de top 10

    **) Maakt een razendsnelle opmars van plek 150 (2022), via 35 (2023), naar nummer 10 (2024)

    Gerelateerd

    Vorige artikelWelcom bij Bosselaar neemt Welcom Boxmeer over
    Volgende artikel Glaspoort en Circet slaan handen ineen op bedrijventerreinen

    Gerelateerde berichten

    Hoe jij als partner meerwaarde creëert met teams-integraties

    Hoe jij als partner meerwaarde creëert met teams-integraties

    DSD Europe breidt portfolio uit met DMARC AI: slimme oplossing nu beschikbaar voor MSP’s LEx Fabistas

    DSD Europe breidt portfolio uit met DMARC AI

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    jul 3
    Gehele dag

    Cloud Expo Beach Party 2025

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    okt 14
    14 oktober - 16 oktober

    Network X 2025

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!