Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Mobility»KPN als beste uit de bus in mobiele netwerktest van umlaut
Mobility

KPN als beste uit de bus in mobiele netwerktest van umlaut

1 maart 20223 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Telecom operator KPN wint voor de eerste keer de umlaut connect Mobile Benchmark en behaalt daarmee de hoogste score die tot nu toe in Nederland is behaald. T-Mobile, dat eerder vijf keer op rij had gewonnen, wordt tweede dit jaar op een nipte achterstand in een nek-aan-nek race. Net als in de vorige benchmark komt Vodafone op de derde plaats met het cijfer “zeer goed”. In de umlaut connect Mobile Benchmark worden de prestaties van mobiele spraak- en datadiensten in Nederland geanalyseerd. De benchmark wordt sinds 2015 jaarlijks uitgevoerd samen met connect magazine.

De benchmark meet de maximale data- en spraakprestaties van elk netwerk. Daarnaast bepaalt een geavanceerde crowdsourcing-methodologie de kwaliteit en prestaties van de mobiele verbindingen die gebruikers daadwerkelijk ervaren.

KPN werd voor het eerst uitgeroepen tot “Best-in-Test” met 976 van de 1.000 mogelijke punten en het algemene cijfer “uitstekend”. KPN scoorde het hoogst in de categorie Data en voert ook de categorie Voice aan, samen met T-Mobile.
T-Mobile: De operator, die in de laatste vijf benchmarks op de eerste plaats stond, scoorde 972 punten en behaalde het algehele cijfer “uitstekend”. Het bedrijf scoorde het hoogst in de crowdsourcing-analyse, samen met Vodafone. Het biedt ook het grootste aandeel van 5G-dekking in steden en op verbindingswegen.
Vodafone: De operator kwam op de derde plaats met 938 punten en het algemene cijfer “zeer goed.”
Hakan Ekmen, CEO Telecommunicatie, umlaut, zei: “Felicitaties aan KPN voor het winnen van de umlaut connect Mobile Benchmark in Nederland voor de eerste keer. We willen ook T-Mobile’s co-beste spraak en crowd prestaties erkennen, en Vodafone’s kracht in de crowdsourcing categorie, waar het op gelijke hoogte staat met T-Mobile.”

Hannes Ruegheimer, redacteur bij connect magazine, voegde hieraan toe: “Nederlandse mobiele operators concurreren op een technologisch niveau dat al erg hoog is. Dit jaar slaagde KPN erin om de winnaar van het eerste uur, T-Mobile, met een nipte voorsprong van vier punten voorbij te streven. En door de sterke prestaties van Vodafone zou het bedrijf in veel andere markten als winnaar uit de bus komen.”

We hebben ook geanalyseerd hoe mobiele netwerken presteren in vijf van de grootste steden van Nederland.

  • In Amsterdam, Eindhoven, Den Haag en Utrecht gaat KPN aan de leiding, op de voet gevolgd door T-Mobile en Vodafone.
  • In Rotterdam staat T-Mobile op de eerste plaats, KPN op de tweede en Vodafone op de derde.

Benchmarking Methodologie

We hebben de prestaties van mobiele data- en spraakverbindingen op drie manieren gemeten: 1) Rijtesten – twee testauto’s reisden 21 steden en 13 steden af over 5.992 kilometer. 2) Looptests – twee testteams bezochten acht steden en reisden per trein tussen de steden. De tests werden uitgevoerd van 1 tot 11 februari. Het totale testgebied vertegenwoordigt 5,83 miljoen mensen of ongeveer 33,9 procent van de bevolking in Nederland. Tijdens rij- en wandeltests worden de hoogst mogelijke data- en spraakprestaties van elk netwerk gemeten onder gecontroleerde omstandigheden. 3) Crowdsourcing – Gedurende 24 weken (augustus 2021- februari 2022) werden 399.035.677 miljoen data- en spraakverbindingsmonsters van 112.509 gebruikers, die 99,8% van de Nederlandse bevolking vertegenwoordigen, geanalyseerd. De resultaten van alle drie de tests werden grondig gewogen om tot een realistische en sluitende beoordeling van het potentieel en de prestaties van elk netwerk te komen.

Lees hier het hele onderzoek

Gerelateerd

Vorige artikelNico Dammers Sales Director Cerebo Networks
Volgende artikel Emporia lanceert twee nieuwe telefoons tijdens MWC 2022

Gerelateerde berichten

5G-veiling doorgeschoven naar 2024

5G-veiling doorgeschoven naar 2024

Wet ‘Werken waar je wilt’ komt eraan: volgens 70% van de werknemers hoogste tijd

Wet ‘Werken waar je wilt’ komt eraan: volgens 70% van de werknemers hoogste tijd

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Vacature Support Engineer (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • (Junior) Field Service Engineer

    • Woerden (Extern)
    • Telemos ICT Solutions Group
    • Full Time
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!