“Onze focus ligt en blijft op telecom, waar levering en hosting van UC-communicatiesystemen al een zeer belangrijk onderdeel van is.” Maurice Schellekens van KeenSystems vertelt aan de hand van zes vragen waar ze nu staan en wat hun verwachtingen zijn voor de nabije toekomst. Wat betekent de sterke opkomst van UCaaS de afgelopen anderhalf jaar voor de VoIP markt? Waar staan jullie met mobiele integratie, clouddiensten en de toenemende integratie van contact center-functionaliteit?
Overwegen jullie nieuwe telefoonproposities, zoals Zoom, in jullie portfolio op te nemen?
Wij zijn al sinds jaar en dag distributeur van 3CX, een internationaal bewezen VoIP communicatiesysteem met een breed scala aan Unified Communications-functionaliteiten, welke wij ook leveren in een UCaaS variant (3CX Hosting) inclusief SIP trunk, opslagcapaciteit voor 30 dagen recording van alle gesprekken en een extern IP-adres. 3CX staat garant voor technische stabiliteit en een enorme innovatiekracht door steeds nieuwe releases en updates uit te brengen met verbeteringen en nieuwe features. Wij kiezen exclusief voor 3CX waardoor onze medewerkers 3CX door en door kennen en uitstekende ondersteuning kunnen bieden aan onze partners. Kennis en kunde van een product en goede support vinden wij belangrijker dan uitbreiden met andere UCaaS proposities, puur om maar ‘meer smaakjes’ te kunnen bieden. Vooral omdat 3CX in de meeste gevallen hetzelfde of zelfs meer biedt.
Veel van jullie concullega’s nemen bedrijven over die zich meer met IT-Cloud bezighouden. Overwegen jullie ook zo’n overname of bieden jullie dit al?
Ons motto is: we doen het goed of we doen het niet. Wij zijn liever een specialist dan een generalist. Het belangrijkste aspect van deze visie is volgens ons focus op de juiste zaken. Onze focus ligt en blijft op telecom, waar levering en hosting van UC-communicatiesystemen al een zeer belangrijk onderdeel van is. Wij zijn niet voornemens om onze Cloud diensten verder uit te breiden of overnames te doen.
Hetzelfde zie je bij het toevoegen van contact center functionaliteit. Waar staan jullie op dit gebied?
3CX biedt reeds een geïntegreerde callcenter oplossing met geavanceerde mogelijkheden zoals callflows, CRM-integraties, managementfuncties, uitgebreide rapportages en individuele instellingen die zelfs de meest veeleisende klanten tevreden stelt.
Hoe staat het met de mobiele tak?
Wij hebben een eigen Vast-mobiel integratie (VaMo) op netwerkniveau gebouwd waarbij de mobiele telefoon integraal onderdeel wordt van de telefooncentrale en zaken als doorverbinden of intern bellen via je eigen extensie mogelijk is. Dit alles via je native dialer, dus zonder verplichte app. Momenteel bieden wij als MVNO onze mobiele diensten aan op het netwerk van KPN. In oktober heeft onze eigenaar S. Lam Beheer Private Mobility overgenomen. De komende maanden zullen wij een koppeling gaan realiseren tussen KeenSystems en Private Mobility met als doel om vanaf volgend jaar ook een eigen, nieuwe propositie op het Vodafone netwerk aan onze partners te kunnen bieden. Zodra hier meer over bekend is zullen we dit uiteraard delen.
Zijn jullie partners in staat te schakelen in deze snelle veranderingen?
Net als wij zijn onze partners serieus met telefonie bezig en prima in staat te anticiperen op de snel veranderende markt waarin wij opereren. Wij geloven in samen succesvol zijn. Dit betekent dicht bij de partners staan en waar nodig extra ondersteuning bieden. Voor een zogenaamde ‘soft landing’ hebben wij voor onze nieuwe partners een strak Onboarding Proces. Daarnaast kunnen al onze partners gebruik maken van onze commerciële en technische trainingen waarbij ook ruimte is voor individuele begeleiding. Wanneer er nieuwe ontwikkelingen zijn bij KeenSystems of in de markt informeren wij onze partners hier uiteraard ook over. Op deze manier geven we onze partners dat extra zetje om de concurrentie voor te zijn.