Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Telecom»IT’er houdt meer van zijn werk dan gemiddelde Nederlander
Telecom

IT’er houdt meer van zijn werk dan gemiddelde Nederlander

8 maart 20233 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Helft van alle IT-professionals wordt ook buiten werktijd om advies gevraagd

Amsterdam – Twee op de vijf IT-professionals zien hun werk als hobby en geeft aan hier ook privétijd aan te spenderen. Dit cijfer wijkt flink af van ander kantoorpersoneel dat niet werkzaam is in de IT, waar slechts 22 procent aangeeft werk als hobby te zien. Sterker nog, meer dan de helft van het overige kantoorpersoneel (52%) vindt werken een noodzakelijk kwaad om te kunnen leven. Bij IT-professionals is dat slechts 42 procent. Dit blijkt uit onderzoek van Devoteam, internationaal adviesbureau op het gebied van digitale strategie, platformtechnologieën, cyberbeveiliging en bedrijfstransformatie. De resultaten zijn gepresenteerd in de Devoteam Life Guide.

IT’ers offeren meer vrije tijd op aan werk dan collega’s
IT-professionals besteden opvallend meer privétijd aan werk (29%) wanneer je dit vergelijkt met collega’s van andere afdelingen (15%). Maar liefst vier op de vijf (79%) geven aan het leuk te vinden om in privétijd technologieën te ontdekken die ook op het werk gebruikt kunnen worden. Drie op de vijf (59%) vinden het ook belangrijk om dit in eigen tijd te doen. Dit lijkt voornamelijk uit intrinsieke motivatie te komen; maar liefst 81 procent geeft aan zich niet verplicht te voelen om met werk bezig te zijn in privétijd. Daarnaast ervaren IT’ers dat er ook buiten zakelijke context beroep wordt gedaan op hun kennis. De helft (49%) is tijdens feestjes of op dates wel eens gevraagd om advies gerelateerd aan hun vakgebied.

Vooroordelen over IT’ers
De meerderheid (61%) van de IT-professionals zegt dat er vooroordelen bestaan over mensen die werken in de IT. Opvallend is dat deze overtuiging prominenter is onder de jongere doelgroep. Zo geeft 68 procent van de deelnemers tot 39 jaar aan het hiermee eens te zijn, tegenover 45 procent van de respondenten die 39 jaar of ouder zijn. De vooroordelen zouden te maken kunnen hebben met onbegrip; 62 procent geeft aan zich niet begrepen te voelen wanneer hij over zijn werk vertelt.

“IT’ers zijn gepassioneerde mensen”, vertelt Martijn van Veen, Managing Director bij Devoteam in Nederland. “Ze zijn bovengemiddeld enthousiast over hun werk, wat veelal voortkomt uit een intrinsieke motivatie om met bepaalde technologieën of software aan de slag te gaan. Het zijn professionals die van hun hobby hun werk gemaakt hebben. Werkgevers hebben de taak om naar hen om te kijken, wat verder gaat dan hun prestaties op het werk. Fysieke en mentale gezondheid, in combinatie met ontwikkeling, zijn belangrijke aspecten voor het werkgeluk van medewerkers. Door te luisteren naar wat hun wensen en behoeften zijn en hen te ondersteunen met persoonlijke, secundaire arbeidsvoorwaarden, voorzie je in duurzame inzetbaarheid van medewerkers.”

Devoteam Life Guide
Om goed voor de IT-professionals te zorgen, presenteerde Devoteam recentelijk de Devoteam Life Guide. In de verschillende hoofdstukken, onderverdeeld in ‘Body’, ‘Mind’ en ‘Knowledge’ worden tips gegeven over het zorgen voor een gezonde levensstijl, met een goede balans tussen werk en privé. In de hoofdstukken geven experts advies op het gebied van lichaamsverzorging, mentale gezondheid en kennisdeling om deze balans te bewerkstelligen. Daarnaast wordt de IT-professional geïnspireerd met adviezen voor interessante kanalen, presentators of podcasts binnen deze thema’s.

Gerelateerd

#tcm
Vorige artikelTelecomprovider Voys neemt Call-In-One over
Volgende artikel PC en laptop leggen het af tegen het mobieltje

Gerelateerde berichten

Voor zakelijke communicatie bellen populairst, maar jongeren kiezen voor messaging

Voor zakelijke communicatie bellen populairst, jongeren kiezen messaging

Naturalis en KPN onthullen eerste groene glasvezelcentrale van Nederland

Naturalis en KPN onthullen eerste groene glasvezelcentrale van Nederland

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Vacature Support Engineer (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • (Junior) Field Service Engineer

    • Woerden (Extern)
    • Telemos ICT Solutions Group
    • Full Time
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!