InfoComm 2025, van 7 tot en met 13 juni in Orlando, Florida, vestigde een recordaantal eindgebruikers, met 35% van de geverifieerde bezoekers.
In totaal verwelkomde de beurs 30.998 geverifieerde bezoekers uit 97 landen. Het internationale bezoekersaantal was goed voor 18%. Het totale aantal registraties voor InfoComm 2025 bereikte 39.579. InfoComm is de Amerikaanse tegenhanger van ISE in Barcelona.
InfoComm 2025 ontving 817 exposanten die professionele AV-producten en -oplossingen presenteerden op een oppervlakte van 37.000 vierkante meter in de West Hall van het Orange County Convention Center.
“Vanaf het moment dat de deuren opengingen, was de energie op InfoComm voelbaar. Het meest bevredigende was de zakelijke kant van de beurs”, aldus Jenn Heinold, Senior Vice President Exhibitions, Americas bij AVIXA, producent van InfoComm.
“We hebben er heel bewust naar gestreefd om eindgebruikers naar de beurs te trekken – zij zijn een cruciaal onderdeel van de groei van het professionele AV-, IT- en broadcast-ecosysteem.
Zij stimuleren productverbeteringen van fabrikanten en dringen aan op meer innovatieve technologie. Oplossingsaanbieders kwamen massaal opdagen – met productlanceringen en interactieve ervaringen.”
Het programma van InfoComm 2025 was uitgebreid – met dynamische sprekers, educatie, netwerkevenementen en certificeringsexamens.
Op woensdagochtend bespraken Dang Ly van Universal Destinations & Experiences, Jeff Zabel van Amazon Web Services (AWS) en moderator Todd Hougland van Ripley Entertainment de groeiende vraag naar meeslepende, gepersonaliseerde ervaringen die de digitale en fysieke wereld combineren, zoals Universal’s Epic Universe. Ze deelden de cruciale rol die cloudinfrastructuur en AI-gestuurde intelligentie spelen bij het stimuleren van deze ervaringen.
Brad Hintze van Crestron, Eric Hutto van Diversified, Christine Schyvinck van Shure, Jason Antinori van TELUS en David Labuskes, CEO van AVIXA, namen donderdag het podium voor een discussie over de toekomst van AV, met onderwerpen variërend van de werkplek tot samenwerking, standaarden en AI.
Ook op donderdag trok het AVIXA Women’s Breakfast honderden aanwezigen om de prestaties van vrouwen in de professionele AV te vieren. Technoloog Noelle Russell, oprichter en Chief AI Officer van het AI Leadership Institute, verzorgde de keynote “Scaling Responsible AI: From Enthusiasm to Execution” en deelde verhalen uit haar carrière, waaronder functies bij AWS en Microsoft.
Tijdens de beurs legden verschillende aanwezigen ook de examens voor Certified Technology Specialist (CTS) en Audiovisual Network Professional (ANP) af. In totaal behaalden 121 deelnemers hun CTS op de beurs – 78 behaalden hun CTS, 22 behaalden CTS-D (Ontwerp) en 21 behaalden CTS-I (Installatie).
Het totale aantal CTS-houders bedraagt nu meer dan 14.800. Daarnaast behaalden 10 deelnemers hun Audiovisual Network Professional (ANP)-certificering, waarmee het totale aantal ANP-certificeringshouders op 230 komt.
“Het was dit jaar duidelijk dat de toekomst van de professionele AV-industrie hier wordt gecreëerd”, aldus David Labuskes, CTS, CAE, RCDD, CEO van AVIXA. “Het belang van InfoComm wordt direct weerspiegeld in de kwaliteit van de deelnemers die hun vragen en wensen aan onze geweldige exposanten presenteerden.”
Voor hoogtepunten van InfoComm 2025 kunt u terecht op AVIXA TV.
InfoComm 2025 wordt gesponsord door Headline Partner Shure Incorporated.
Voor actuele gesprekken en nieuws over InfoComm 2025 kunt u terecht in de InfoComm-ruimte op AVIXA Xchange, een unieke community voor de AV-industrie die thought leaders, toonaangevende aanbieders van oplossingen en innovatieve fabrikanten verbindt met mensen die op zoek zijn naar AV-oplossingen.
InfoComm 2026 vindt plaats van 13 t/m 19 juni (exposities 17 t/m 19) in het Las Vegas Convention Center.