Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Telecom»In 2023….hoe verder?
    Telecom

    In 2023….hoe verder?

    20 december 20223 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Toen 2020 net begonnen was en door corona de annulering van de beurs MWC in Barcelona als een schok door de markt ging, waagde ik het om te verwijzen naar de ‘roaring twenties’ van de vorige eeuw. Toen betrof het een roerige periode die heel positief begon, maar die eindigde in mineur, met een wereldwijde beurscrash als gevolg. Laten we hopen dat het deze keer net andersom is, dat het na een negatief begin positief eindigt. 

    Voorlopig moeten we het doen met drie jaar vol verrassingen en schokken zoals ik die in mijn toch niet zo heel jonge leven nog nooit heb meegemaakt. Een virus dat de wereld volledig lamlegt en die vervolgens enorme schokken veroorzaakt in productie en distributie van hardware. En we waren nog niet bekomen van de coronacrisis, of begin dit jaar valt ineens Rusland Oekraïne binnen en belanden we op de rand van een wereldconflict, zoals we dat al lang niet hebben meegemaakt. Dat daar dan nog eens een energiecrisis bovenop komt, zou je bij deze opsomming bijna vergeten. 

    Sorry, maar ik moest dit even kwijt. Want soms lijkt het in onze business wel of er helemaal niks aan de hand is en de zaken gewoon lekker doordraaien. En voor velen onder u is dat ook vast zo. Sterker nog, veel ontwikkelingen zoals hybride werken, het tekort aan personeel en de sterk toegenomen aandacht voor energiebesparingspelen de digitale transformatie in de kaart. En die transformatie, die faciliteren wij als sector.  

    Is het allemaal zo eenvoudig? Zeker niet, de IT en Telecom is gewend aan snelle en voortdurende veranderingen. En die veranderingen volgen elkaar de afgelopen jaren in snel tempo op. Wat stelde Microsoft Teams, of beter gezegd Skype for Business, nu helemaal voor in 2019? En kijk nu! Wie had het toen over Contact Centers als onderdeel van de digitale PBX? En nu zie je VoIP, UC  en CC steeds meer hand in hand op een platform. De toepassingen van AI en Machine Learning worden ook steeds veelvuldiger. Dat tempo houden we nog wel even en dat betekent dat onze sector nog wel een aantal jaren op rozen zit, ondanks de verwarrende tijd waarin we als maatschappij leven. 

    Dan heb ik nog steeds niet gezegd hoe ik verwacht dat deze roaring twenties volgens mij verder zullen verlopen…maar dat is ook niet aan mij alleen, daarom hebben we verderop in deze TBM een aantal prominente branchegenoten die hierover hun licht laten schijnen. Veel leesplezier en mooie feestdagen gewenst én weer veel geluk, gezondheid en geluk in 2023.   

    Gerelateerd

    Vorige artikelFixjeiPhone wordt Fixje
    Volgende artikel De oplossing is niet 5G of Wi-Fi. Het is beide

    Gerelateerde berichten

    Het nieuwe Partnerprogramma van Vodafone Business: ‘Achievements’ als meetbare erkenning richting eindklant 

    Het nieuwe Partnerprogramma van Vodafone Business: ‘Achievements’ als meetbare erkenning richting eindklant 

    mitel-bereikt-mijlpaal-van-drie-miljoen-cloud-abonnees

    Mitel rondt herstructurering af en richt zich op toekomst als gezonde organisatie

    TBM Magazine
    TBM 2025-03
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    sep 15
    15 september - 18 september

    NL Tech Week

    sep 23
    23 september - 25 september

    KPN Partner Network: Vision 2025

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!