Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Algemeen nieuws»Hoe groen is winkelend Nederland?
    Algemeen nieuws

    Hoe groen is winkelend Nederland?

    8 april 20212 Min leestijd
    Woman using a stylus writing on a digital tablet during coronavirus quarantine
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Door toenemende ecologische bedreigingen steeg in 2019 al de wereldwijde bezorgdheid over klimaatverandering naar een recordhoogte. En die urgentie neemt door de pandemie niet af, zo blijkt uit de GfK Global Green Gauge 2020-studie.

    De GfK Global Green Gauge 2020 is een wereldwijde studie die merken een diepgaande blik biedt op de houding en het gedrag van duurzame consumenten over de hele wereld. Opvallend is dat het nummer één en snelst groeiende segment in de wereld, Glamour Green, het minst vertegenwoordigd is door consumenten in Nederland. Consumenten in het segment Glamour Green laten graag hun ecovriendelijk gedrag en aankopen zien aan anderen (zie ook afbeelding 1). Slechts 23 procent van de Nederlandse consumenten valt in dit segment ten opzichte van 44 procent wereldwijd. Met 52 procent valt met name Generatie Z (15 – 21 jaar) in deze groene groep. Kenmerkend voor Glamour Greens is dat groen een trend lijkt te zijn die een bepaalde status met zich meebrengt.

    Het is redelijk om te verwachten dat de groene houding van generatie Z de toekomst van belangrijke industrieën gaat bepalen

    Jaded

    Nederlandse consumenten vallen vaker in het minst milieubewuste segment (genaamd Jaded) dan enig ander land ter wereld. Dit segment wordt in Nederland gedomineerd door de Generatie X (40 – 54 jaar) en Boomers (55+ jaar). Kenmerkend voor deze groep is dat ze minder rekening houden met het milieu bij hun aankopen. Ondanks dat winkelend Nederland minder groen uit de verf komt ten opzichte van de rest van de wereld, zegt 77 procent van de Nederlandse consumenten het belangrijk te vinden dat bedrijven milieuvriendelijke verantwoorde acties ondernemen. Hoe kun je hier als bedrijf het beste op inspelen en welke doelgroep kun je het beste aanspreken?

    Gerelateerd

    Vorige artikelSamen sterk in de groeimarkt van mobiel internet
    Volgende artikel INTO Telecom & IT overgenomen door Yielder Group

    Gerelateerde berichten

    Alcadis start distributie Optical LAN van Nokia in de Benelux

    Forse financiering uit Nationaal Groeifonds voor ontwikkeling 6G

    TBM Magazine
    TBM 2025-03
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    sep 15
    15 september - 18 september

    NL Tech Week

    sep 23
    23 september - 25 september

    KPN Partner Network: Vision 2025

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!