Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Mobility»Gratis smartphones voor duizend brugklassers tegen sociaal isolement
Mobility

Gratis smartphones voor duizend brugklassers tegen sociaal isolement

5 december 20184 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Het programma Social Sim is mede mogelijk gemaakt door de extra middelen voor gemeenten en fondsen die het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid beschikbaar heeft gesteld. Staatssecretaris Jetta Klijnsma overhandigt vandaag de eerste smartphone op het hoofdkantoor van T-Mobilein Den Haag. Met dit initiatief wil Leergeld Den Haag het groeiende probleem aanpakken van groepen jongeren met een digitaal isolement. Zonder internetverbinding en mobiele telefoon missen jongeren de aansluiting met de digitale samenleving. 

Scholen communiceren steeds vaker met leerlingen en ouders via internet, een smartphone is voor leerlingen op de middelbare school noodzakelijk geworden om goed te kunnen functioneren in (sociale) activiteiten. De duizend brugklassers ontvangen een jaarabonnement vanuit het T-Mobile Social Simprogramma en een smartphone van Samsung. Het project wordt mede gefinancieerd door het Haags Kindpakket van de Gemeente Den Haag, Leergeld Den Haag, het armoedebestrijdingbudget van het Ministerie van Sociale Zaken, T-Mobile en Samsung. 

“De meeste middelbare scholen maken gebruik van digitale middelen, waaronder applicaties op smartphones om te communiceren met leerlingen,” zegt Anita Schwab van Leergeld Den Haag. “Huiswerk en lesroosters gaan tegenwoordig allemaal via een app. Wanneer jongeren niet over een smartphone beschikken, missen ze cruciale informatie om zich optimaal te kunnen ontwikkelen en te leren. Daarnaast is de smartphone een middel om in contact te blijven met andere scholieren, vrienden en volop mee te doen aan buitenschoolse activiteiten, zoals sportclubs en andere verenigingen. Door dit initiatief willen we er samen met T-Mobile en Samsung voor zorgen dat deze jongeren goed kunnen presteren op school en niet in een sociaal isolement belanden.” 

“Alle kinderen moeten mee kunnen doen. Daarom heeft het kabinet extra geld uitgetrokken, zodat kinderen uit gezinnen die het niet breed hebben ook kunnen sporten, muziek maken, dansen en mee kunnen doen aan activiteiten op school”, zegt staatssecretaris Jetta Klijnsma. “Meedoen betekent in deze tijd ook online en mobiel meedoen. Daarom ben ik heel blij dat Leergeld Den Haag, T-Mobile en Samsung de handen ineen hebben geslagen zodat niemand wordt buitengesloten.” 

Social Sim, het T-Mobile connectiviteitsprogramma voor non-profitorganisaties en overheden, maakt het voor instanties mogelijk om een simkaart te verstrekken waardoor mensen kunnen blijven participeren en deelnemen aan het sociale verkeer, zelfs wanneer de financiering van een mobieltje niet vanzelfsprekend is. Marieke Snoep, directeur zakelijke markt bij T-Mobile: “Het Social Sim programma is tot stand gekomen als gevolg van vele gesprekken met overheden, sociale diensten en non-profit organisaties. Zij zien dat een digitaal isolement een steeds groter probleem aan het worden is. Mobiele verbondenheid is een voorwaarde om mee te kunnen doen in de samenleving. Contacten met scholen, sociale diensten, arbeidsbureaus, bedrijven, banken en overheden verlopen steeds vaker alleen digitaal. Mensen die in financiele problemen verkeren kunnen zich niet altijd een mobieltje of internet veroorloven. Dat is niet alleen vervelend voor de mensen die het probleem betreft, ook instanties hebben er last van dat ze hun clienten niet meer kunnen bereiken. Daar hebben we een oplossing voor willen vinden.” Met Social Sim krijgen organisaties één factuur met een vast laag tarief per aansluiting. Daarmee worden zoveel als mogelijk alle risicofactoren uitgesloten, zoals betaalnummers en het buitenland. Daarnaast wordt er samen met de klant gekeken naar een op maat gesneden servicepakket en wordt er gezamenlijk voorlichting over het veilig gebruik van het mobieltje gegeven. 

Alle kinderen krijgen bij de uitreiking van de telefoons uitleg over verstandig mobiel gedrag zoals de risico’s van sexting, verkeersveiligheid en het financieel verantwoord omgaan met de smartphone. Om deze groep kinderen te behoeden voor het maken van schulden via de mobiele telefoon, is het bellen naar het buitenland geblokkeerd evenals enkele betaalde sms-diensten. Verder kunnen ze binnen Nederland gebruik maken alle apps die relevant zijn voor hen. 

Menno van den Berg, Vice President Mobile van Samsung Electronics Benelux: “Digitale vaardigheden zijn van cruciaal belang in de 21e eeuw, bijna alles gebeurt tegenwoordig digitaal en het gebruik van een smartphone in het dagelijkse leven helpt jongeren bij de ontwikkeling van deze vaardigheden.”

Gerelateerd

Vorige artikel‘Tele2 kan niet zelfstandig overleven in Nederland’
Volgende artikel Partners van dean one krijgen met Mobile Wholesale unieke toegang tot @Work-portfolio T-Mobile

Gerelateerde berichten

Axis introduceert livestream voor bodycams voor betere bescherming van hulpverleners en handhavers

Nokia biedt oplossing voor missiekritische communicatie met drones

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Vacature Support Engineer (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • (Junior) Field Service Engineer

    • Woerden (Extern)
    • Telemos ICT Solutions Group
    • Full Time
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!