Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Blog»Goed verhaal….
Blog

Goed verhaal….

23 augustus 20213 Min leestijd
Rex Vermeulen
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

In mijn vorige column heb ik het uitgebreid over de geweldige prestaties van de ICT-branche in pandemie tijd gehad. Dé branche die er uiteindelijk voor gezorgd heeft dat de BV Nederland ‘normaal’ doordraaide, alsof er niets aan de hand was. Maar goed, de pandemie is (voor nu even) achter de rug en ik word op deze plek ingehuurd om een kritische kijk te geven. Dus weer even gedaan met de veren en schouderklopjes.

Maar zo goed als jullie de communicatie-infrastructuren weten op te zetten en te onderhouden en/ of nul downtime weten te realiseren, gaat de glans daarvan een beetje verloren door de kwaliteit van de communicatie die eroverheen gaat. Laten we maar eens beginnen bij onszelf: mailtjes die onbeantwoord blijven, niet terugbellen, ondanks het standaardbericht ‘kan ik je later bellen?’ En onze nieuwe manier van vergaderen? Online of offl ine. Niemand die oog heeft voor elkaar. Gewoon je werk doen op de laptop en het ‘gelul’ aanhoren. Zo ongelofelijk slordig zijn we met communiceren naar elkaar. Wat zou het dan uitmaken of de infrastructuur en regelmatig uitligt? Wel belangrijk? Ga er dan ook zo mee om!

Het zit voor mij ook in kleine dingetjes zoals de aanhef. Ik krijg vaak een mailtje met ‘Rex, ….. En dan komt de rest. Hoezo ‘Rex’?? Wat is er mis met ‘Beste Rex? Of ‘Hoi Rex’ of wat dan ook. Als zo’n mailtje begint met ‘ Rex,….’ denk ik dat ik een enorme klacht ga krijgen. Maar uiteraard gaat zo’n mailtje dan verder met ‘Rex, we zijn enorm tevreden en hebben nimmer zo’n prestatie gezien etc.…’ Laat me dan niet zo schrikken!!

En onze klanten? Doen die het veel beter? Volgens mij niet. Vandaar bij deze de oproep: wie gaat als eerste een communicatieprotocol schrijven voor de markt? Op welke wijze communiceer je? Hoe volg je dingen op? Hoe combineer je de verschillende communicatiemogelijkheden die je tot je beschikking hebt? Dus een combinatie van QoS en QoC (Quality of Communication) Waarom hechten we (als geheel) zo’n enorm belang aan de (communicatie) drager maar dan vervolgens niet aan de inhoud?

En je kunt er zeker van zijn dat de partijen die ook op inhoud gaan schakelen daar uiteindelijk een prima verdienmodel aan kunnen hangen. Wie begint?

Als je tot zover in deze column gekomen bent en je vindt het ‘sense maken’ wat ik hier zeg, stuur je mailtje naar r.vermeulen@mantor om aan te geven dat je het een goed verhaal vindt. En ik beloof je dat ik jullie een middag uitnodig om daar samen eens over te bomen. Kijken wat jullie er mee zouden kunnen doen. Deal? O ja, en dus niet beginnen met enkel Rex;)

Goed verhaal toch? Lekker kort is niet aan mij besteed….

 

Rex Vermeulen is gespecialiseerd in business-to-business marketing voor de telecommunicatie- en ICT- branche. Met een kritisch oog helpt hij organisaties en product-markt combinaties om te komen tot een resultaatgericht en creatieve aanpak. Voor TBM schrijft hij al sinds de start kritisch columns over ontwikkelingen in de IT- en Telecom.

Rex Vermeulen

r.vermeulen@mantor.nl

Gerelateerd

Vorige artikelMessaging provider Spryng in handen van Brits Commify
Volgende artikel Lees hier hoe je in het bezit kunt komen van een Logitech Driving Force racestuur

Gerelateerde berichten

Schade door connectiviteitsproblemen loopt in miljarden

Bedrijfsleven ervaart forse schade door connectiviteitsproblemen

3. Gemma Post-Dijkstra nieuwe CEO van MCXess en SpeakIntelligence

Gemma Post-Dijkstra nieuwe CEO van MCXess en SpeakIntelligence

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Business analist (FG 8/9)

    • Eindhoven
    • Pocos
    • Full Time
  • Inside Partnermanager (FG 7)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
  • Pocos – Senior Network Engineer (FG 10)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Senior Java Developer (FG 9)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Medewerker Servicedesk (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!