Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Mobility»GfK: Black Friday zorgt voor forse omzetstijgingen
    Mobility

    GfK: Black Friday zorgt voor forse omzetstijgingen

    5 december 20182 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    De populariteit van Black Friday is terug te zien in de omzetstijgingen van retailers. Consumentenelektronica groeit met 29% (2017 t.o.v. dezelfde week 2016) en computers & accessoires groei met 24%. Specifieke artikelgroepen die het goed doen tijdens Black Friday zijn headsets (+ 74%), health/fitness trackers & smartwatches (+ 61%), gamingaccessoires (+ 46%), gamingconsoles (+46%), notebooks (+ 38%) en televisies (+33%). Deze groei geldt ook voor groot huishoudelijk apparatuur (+10%) en klein huishoudelijk apparatuur (+20%). (Bron: GfK Retailpanels, periode w47 2017 vs. w47 2016).
     
    Binnen het GfK Retail panel zien we op totaalniveau een groei van 22 procent en 42 procent voor online. In de productgroepen consumentenelektronica, computers & accessoires, groot – en klein huishoudelijk apparatuur als ook telecom en kleding & schoenen zien we een flinke omzetgroei (periode week 47 2017 versus dezelfde week in 2016). Uit een speciaal door GfK uitgevoerde Black Friday studie blijkt dat 35 procent van de consumenten gebruik heeft gemaakt van Black Friday aanbiedingen en iets heeft gekocht waarvan 54 procent via webshops en 46 procent (ook) in de fysieke winkel. Tweederde van de Black Friday kopers koopt producten die men toch al van plan was te kopen. Een derde van hen geeft aan verleid te zijn tot extra aankopen die men niet van plan was (dit komt overeen met 11% van de Nederlandse consumenten). Het merendeel van de kopers laat weten dat de Black Friday aankopen zomaar of zonder speciale gelegenheid zijn gekocht (65%). 19 procent kocht tijdens de Black Friday sales cadeautjes voor Sinterklaas en eenzelfde percentage voor Kerstmis.


     
    Black Friday was nadrukkelijk aanwezig dit jaar; 97% kent dit fenomeen. Vooral onder jongeren is het erg populair; 55% van de 15-29-jarigen heeft iets gekocht tijdens de Black Friday sales. Black Friday aankopen zijn vooral bedoeld als verwenmomentje voor zichzelf: 65% van de consumenten die tijdens de Black Friday sales hebben gekocht, heeft iets voor zichzelf gekocht. Partner en kinderen (beide 16%) komen op de tweede plaats.



      


     

    Gerelateerd

    Vorige artikel‘Tele2 kan niet zelfstandig overleven in Nederland’
    Volgende artikel Partners van dean one krijgen met Mobile Wholesale unieke toegang tot @Work-portfolio T-Mobile

    Gerelateerde berichten

    Gatehouse-Satcom

    Gatehouse Satcom en Druid Software gaan samenwerken om satellietcommunicatie te verbeteren

    CapX Nederland neemt voorsprong met unieke oplossing; Private 4G en 5G Radio in één

    CapX Nederland neemt voorsprong met unieke oplossing; Private 4G en 5G Radio in één

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    jun 11
    12:00 - 18:00 CEST

    Partner Event Internet on Demand: ‘FWA: the next big thing in telecom’

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!