Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Connexie BE»Gebruiken in plaats van bezitten, duurzaam en financieel slim
    Connexie BE

    Gebruiken in plaats van bezitten, duurzaam en financieel slim

    14 augustus 20225 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    In de vorige editie van TBM hebben we uitgebreid ingezoomd op de new-kid-on-the-block Everphone. Deze van origine Duitse scale-up levert sinds dit voorjaar ook in Nederland smartphones en tablets as a service en neemt deze aan het einde van de lifecycle weer terug. Deze toestellen worden opgeknapt, refurbished en weer teruggezet in de markt. Een duurzaam concept wat haar klanten de kans biedt deel uit te maken van de circulaire economie. Daarbij is everphone sinds kort een Planetly by Onetrust certified carbon neutral company. Maar los daarvan biedt het huren van smartphones ook financieel grote voordelen. Op beide aspecten gaan we in dit artikel dieper in.

    Bij everphone huren organisaties voor hun medewerkers mobiele telefoons en tablets tegen een vast bedrag per maand. Huren heeft grote voordelen ten opzichte van kopen of leasen. Steeds meer CFO’s kiezen dan ook voor deze optie. Bij leasing loop je aan tegen verborgen kosten, waarbij extra maanden worden gecalculeerd of je na inlevering van toestellen moet bijbetalen als de staat van de toestellen onder een bepaald niveau is. Daarbij lease je meestal in blokken van 50, 100 of 200 toestellen, waarbij het kan gebeuren dat een deel van de apparaten in dat blok niet wordt gebruikt. Bij huren betaal je per toestel voor de periode dat je huurt, dat is tenminste duidelijk. Daarbij worden de apparaten altijd zonder extra kosten teruggenomen. Bovendien is everphone flexibel en de vloot van toestellen groeit en krimpt probleemloos mee met de actuele behoefte van de klant.

    Daarbij kun je bij leasing voor onverwachte financiële verrassingen komen te staan, bijvoorbeeld in het geval van schade, bij afkoop, bij de betaling van extra diensten als gecertificeerde gegevensverwijdering of apparaatverzekering. Bij huren betaal je één bedrag per toestel en dat enkel voor de periode dat je huurt. En voor wie dan nog niet helemaal overtuigd is, bij leasing kom je in het geval van reparaties nog eens voor extra kosten, moet je het zonder toestel doen en zelf de reparatie regelen. Niet als je huurt bij everphone, zij halen het defecte toestel op en geven direct een ander gloednieuw toestel.

    Bij everphone dus geen geen verassingen door onverwachte kosten achteraf. Met dit concept heb je geen hoge eenmalige uitgaven (capex naar opex) en ben je maximaal flexibel als organisatie. Daarbij is het concept internationaal schaalbaar.

    Duurzaamheid in het DNA

    Zoals we in de intro al aangaven, staat duurzaamheid centraal in het DNA van everphone. Zo streeft everphone ernaar dat de gebruiker maar 1 toestel heeft voor zowel zakelijk als prive gebruik. Daarnaast bieden zij de mogelijkheid dat, dat de medewerker zelf zijn eigen toestel mag overnemen met 12 maanden garantie, na afloop contract. Zo wordt de levensduur van een toestel verlengd en kan het toestel mogelijk worden overgedragen aan een familielid. Everphone biedt organisaties een service solution inclusief toestel per maand voor een flexibele looptijd, daarbij blijven de toestellen bezit van everphone. Aan het einde van de lifecycle nemen zij de toestellen weer terug, worden de toestellen opgeknapt en weer teruggezet in de volgende markt. Een keer en soms ook voor een derde lifecycle. Als green company is everphone CO2 neutraal, bedrijven die met hen samenwerken worden deel van de circulaire economie. Zo ondersteunt everphone bedrijven met het invullen van hun corporate sustainability.

    EY kiest voor everphone

    Een van de klanten die de voordelen van huren én van everphone onderkent, is EY Nederland, koploper op het gebied van corporate sustainability. Dit voorjaar stapte de hele organisatie over op gehuurde smartphones voor haar medewerkers. Voor EY speelde naast financiële voordelen het duurzaamheidsaspect een doorslaggevende rol. Hiermee wordt de gebruiksduur van toestellen met twee tot drie levenscyclussen verlengd.

    Ook bij deze klant worden toestellen die het einde van de levenscyclus hebben bereikt, gewist, opgeknapt en hergebruikt. Mocht een toestel onherstelbaar beschadigd raken, dan recyclet everphone deze zo veel als technisch mogelijk is en op de juiste manier waardoor kostbare materialen aardmetalen niet verloren gaan.

    Everphone gaat overigens bij diverse klanten, waaronder EY, nog een stapje verder met de optie van afvalcompensatie. In samenwerking met Closingtheloop wordt elke gehuurde telefoon gecompenseerd door een afgedankte telefoon in Afrika in te zamelen en te recyclen.

    Uit onderzoek blijkt dat 85% van de mensen minstens één, en 50% zelfs meer dan drie ongebruikte toestellen in de la heeft liggen. Om ervoor te zorgen dat medewerkers minder smartphones in gebruik hebben, is de combinatie van privé en zakelijke smartphone mogelijk binnen het everphone concept. Hierdoor hebben medewerkers geen tweede toestel meer nodig, maar kunnen ze de zakelijke smartphone ook privé gebruiken. Door de Dual-SIM-functie is het eenvoudig om zowel een privé- als een zakelijke simkaart (of eSIM) in hetzelfde toestel te gebruiken.

    Doelgroepen

    Everphone is nog maar net gestart in Nederland, maar zit al vol met plannen, vertelt Wesley Motiram, verantwoordelijk als Senior Account Executive voor de Nederlandse markt. “We richten ons niet enkel op de zakelijke dienstverlening. Tevens zijn de healthcare, overheid, educatie en industrie, verticals waar wij ons op focussen. Onze huidige klanten zijn voornamelijk organisaties met 500+ fte.”

    De voordelen van everphone:

    • Flexibel (onbeperkt op- en afschalen
    • Ontzorging van inkoop, IT en HR (ipv geen zorg over.)
    •  1e en 2e level support / Reparatiemanagement (onbeperkt) / Binnen 24 tot 48 uur een nieuw vervangend toestel of SWAP poule op locatie zonder aanvullende kosten
    • Geen éénmalige investeringen
    • Altijd een goed werkend toestel
    • Volledig Lifecycle Management van de asset
    • Concept-op-maat
    • State of the art MDM, AVG proof
    • Alles in één oplossing, met een echte singel point of contact en 1 contractuele partner
    • Up-to-date asset management via een eigen portaal
    • Bijdrage aan circulaire economie

    Gerelateerd

    Vorige artikelOppo en OnePlus schorten verkoop in Duitsland op
    Volgende artikel Citrix onderzoek toont verdeeldheid over werken op kantoor

    Gerelateerde berichten

    Digitalisering als sleutel in een complexe zorgomgeving

    Hoe gaat het met de jonge telecomoperator UNDO? vodafonezigo

    VodafoneZiggo schrapt 400 banen in strijd tegen teruglopende resultaten

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    jun 11
    12:00 - 18:00 CEST

    Partner Event Internet on Demand: ‘FWA: the next big thing in telecom’

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!