Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»UC & C»Remco de Kramer (Microsoft) pleit voor Teams Native telefonie met gecertificeerde integraties
    UC & C

    Remco de Kramer (Microsoft) pleit voor Teams Native telefonie met gecertificeerde integraties

    22 september 20224 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Remco de Kramer is Senior Go-To-Market Manager Modern Work bij Microsoft. Hij vertelt: “Van klanten ontvangen wij regelmatig de vraag wat een Teams Phone implementatie succesvol maakt. Onze antwoorden delen wij graag, want als je als MSP hierop aansluit vergroot je de kans om deals te winnen. De groei van Teams Phone is aan het versnellen. Organisaties zijn op zoek naar manieren om ICT te vereenvoudigen en gebruikersgemak te verhogen. In een CIO survey van Morgan Stanley gaf 67% van de organisaties aan binnen 3 jaar gestandaardiseerd te zijn op Microsoft Teams. Op dit moment zijn er 12 miljoen gebruikers met een vast nummer, het dubbele van een jaar geleden. Dit realiseren zij door losstaande (hosted) communicatie oplossingen te consolideren in één platform; Microsoft 365. Want Microsoft Teams is voor 270 miljoen actieve gebruikers de front-end voor productiviteit.”

    Remco de Kramer, Senior Go-To-Market Manager Modern Work bij Microsoft

     

    Tips voor succesvolle inzet Teams Phone

    Werk samen met gecertificeerde partners die beschikken over de advanced specialization1 in Teams Calling

    Dit geeft zekerheid. Deze partners beschikken over een door Microsoft gevalideerde propositie, aanpak, kennis en referenties. Werk om dezelfde reden samen met door Microsoft gecertifieerde Teams Contact Center (https:// aka.ms/CertifiedCC)2 en Recording3 (https://aka.ms/CertifiedRec) oplossingen. Gebruik deze oplossingen wanneer antwoordgroepen en keuzemenu’s- inbegrepen in Teams Phone – onvoldoende invulling geven aan de gewenste functies. Microsoft Teams is een platform die ISV’s alle mogelijkheden geeft de functionaliteit uit te breiden, bijvoorbeeld met receptie bedienposten.

     

    Minimaliseer de tijd waarin een ander communicatieplatform of (hosted) PBX naast Teams bestaat

    Integratie met een (hosted) PBX is ondersteund door Microsoft om een migratie periode te faciliteren. Vereenvoudiging van het ICT landschap, verhogen van gebruikersgemak en daarmee samenhangende besparingen worden niet gerealiseerd zolang een ander platform (naast Teams Phone en direct routing voor de PSTN koppeling) onderdeel uitmaakt van de oplossing. Goed om te weten. Microsoft certificeert geen direct routing oplossingen. Enkel de Session Border Controller; een component in de direct routing infrastructuur. Voor telecom operators certificeert Microsoft de oplossing wél. Controleer of je partner werkt met een gecertifieerde SBC en/of Operator Connect partner is. Integraties (PBX of analoge devices) horen gekoppeld te worden op de SBC of de SIP-Gateway (SIP telefoons of DECT). Ga voor Teams Native telefonie oplossingen en vermijd oplossingen die gebaseerd zijn op integraties.

     

     

     

     

     

     

    Beschouw telefonie als onderdeel van de werkplek, niet als losstaande oplossing.

    Teams Phone brengt alle vormen van communicatie onder in één samenwerkingsoplossing. Dit met Microsoft 365 met Teams als primaire interface. Maak alle keuzes met dit als uitgangspunt. Werk bijvoorbeeld als klant samen met een partner die de volledige Microsoft 365 oplossing overziet. Heb je een bestaande IT partner en wil je een in telefonie gespecialiseerde partner toevoegen. Maak dan de telefonie beheerders rol aan in Microsoft 365 om dit goed te organiseren. De Microsoft 365 kennis van de telefonie partner maakt dat deze goed kan samenwerken met de bestaande IT partner.

    Vele MSP’s gebruiken Teams Phone als startpunt om meer managed services op Microsoft 365 aan te bieden. Forrester Total Economic Impact4 (https://aka.ms/PartnerOpp) analyse laat zien dat de omzet potentie van Teams gerelateerde managed services $16,- (inclusief telefonie) per gebruiker per maand is. Dit groeit naar $32,- wanneer dienstverlening op de volledige Microsoft 365 suite geboden wordt. Voor MSP’s is het aantrekkelijker dan ooit om Teams Phone diensten aan te bieden. Ben je hiermee nog niet gestart? Werk dan samen met een telecom operator of direct routing service provider om dit eenvoudig en snel te realiseren. Voel je vrij om via LinkedIn contact met mij op te nemen voor introducties bij deze partijen.

    Gerelateerd

    Vorige artikelDstny leidend in Europa
    Volgende artikel Nieuwe netwerktechnologie bespaart 90% materiaal bij nieuwbouw

    Gerelateerde berichten

    Meer dan in- en uitchecken; FrontAssist nu als volwaardig digitaal receptieplatform

    Huddly introduceert AI-gestuurde videobar voor kleinere vergaderruimtes

    Huddly introduceert AI-gestuurde videobar voor kleinere vergaderruimtes

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 10
    Gehele dag

    Yealink Roadshow

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!