De Berlijnse netwerk- en communicatiespecialist FRITZ! (voorheen AVM) heeft een nieuwe stap gezet richting de eindgebruiker. Sinds vandaag is het volledige assortiment van FRITZ!-producten rechtstreeks beschikbaar via de eigen webwinkel op fritz.com. Daarmee kiest het bedrijf expliciet voor een direct-to-consumer-strategie naast het bestaande partnerkanaal.
De webshop, die in eerste instantie Engelstalig is, is toegankelijk voor consumenten in onder meer Nederland en België. Klanten kunnen hier terecht voor onder meer modems, routers en slimme netwerkoplossingen. De online winkel biedt daarnaast directe toegang tot vertrouwde servicekanalen, waaronder de 24/7 beschikbare Knowledge Base met handleidingen en gebruikstips.
Met deze stap speelt FRITZ! in op de groeiende vraag van consumenten naar directe beschikbaarheid en ondersteuning. De opening van het e-commercekanaal past binnen de bredere strategie van het bedrijf om dichter bij de eindklant te komen en het marktaandeel in Europa verder uit te breiden. In totaal is de webshop nu beschikbaar in negen Europese landen.
De lancering volgt op een periode van aanzienlijke veranderingen binnen het bedrijf. Eerder dit jaar werd bekend dat AVM voortaan als FRITZ! door het leven gaat. Daarnaast werd een meerderheidsbelang genomen door een Nederlandse investeerder, en trad eind 2023 een nieuwe CEO aan. Onder zijn leiding wordt steviger ingezet op internationalisering, merkversterking en een consumentgerichte benadering.
Over FRITZ!
Ze zijn een van de toonaangevende spelers op het gebied van breedbandinternet en digitale thuisoplossingen in Europa. De producten van het bedrijf – variërend van krachtige Wi-Fi-oplossingen tot slimme telefonie en smart home-toepassingen – staan bekend om hun gebruiksvriendelijkheid, betrouwbaarheid en innovatieve karakter. Dankzij de eigen FRITZ!OS-software blijven apparaten jarenlang veilig en up-to-date. FRITZ! ontwikkelt en produceert al zijn producten in Europa. In 2024 telde het bedrijf 900 medewerkers en realiseerde het een omzet van 630 miljoen euro.


