Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Achtergrond»Forza Refurbished biedt oplossing voor communicatie GGZ Oost Brabant
Achtergrond

Forza Refurbished biedt oplossing voor communicatie GGZ Oost Brabant

1 maart 20226 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Wat doe je als je te maken hebt met een telefooncentrale uit 1999 die nodig aan vervanging toe is? Dan moet je nieuwe oplossing uiteraard zorgen voor goede bereikbaarheid voor de buitenwereld én voor optimale interne communicatie. ICT Service Manager Patrick Hendriks van de GGZ Oost Brabant werd vorig jaar voor deze uitdaging gesteld. De kans dat je dan direct aan Forza Refurbished denkt is misschien niet zo groot. Wás misschien niet zo groot, want samen met de aanbieder van onder meer iPhones is een oplossing gerealiseerd waar iedereen blij van werd. Hoe dat in zijn werk ging, lees je hier.

“De analoge PBX Siemens dateerde inderdaad uit 1999, toen we een grote fusie hadden”, vertelt Hendriks. “Hiermee hadden we onze vaste lijnen en de koppeling met DECT voor mobiel intern. In 2011 hebben we die installatie voorzien van een ‘midlife update’. Die term hebben we overigens zelf bedacht”, vertelt Patrick.

Oplossing gezocht

Het is inmiddels eind 2019 als binnen de GGZ Oost Brabant het project ‘Beter verbonden’ van start gaat. Hierin is aangegeven hoe de bereikbaarheid in het algemeen en ook intern kan en moet worden verbeterd. Daarbij moet rekening worden gehouden met het gegeven dat het grootste deel van de mensen geen vaste werkplek heeft. Door corona wordt dat later nog eens versterkt.

“Het was wel duidelijk dat de oude centrale vervangen zou worden door een vast/mobiel oplossing. Waarbij we ook keuzes moesten maken voor de mobiele hardware”, stelt de IT-manager. Tot die tijd is het zo dat de top binnen de organisatie over een iPhone beschikt
en voor de rest van het personeel het beleid
van Bring Your Own Device geldt.

Patrick: “Het beheer daarvan was op een gegeven moment niet meer te doen. Je kunt wel stellen dat het beheer een hel was, met elke keer nieuwe applicatie. BYOD en te veel vrijheid, daar wilden we vanaf. De beste manier om grip te houden is als je zelf de leverancier van de toestellen bent. Maar dan komt de volgende vraag; hoe hou je dat betaalbaar? Moet je dan in één keer 1.400 nieuwe toestellen kopen? Of kan het ook anders?.” Met die vragen ging de inkoop aan de slag. Samen met de Reinier van Arkel Groep voor geestelijke gezondheidszorg werkt zijn organisatie samen met Facilitaire Zorg, kortweg FacZo. Zo werd de link al snel gelegd naar Forza Refurbished en kwam het idee om betaalbare toestellen te leasen naar voren.

Efficiënt én voordelig

Niet alleen is deze manier van financieren gunstig voor de balans én voor de cashflow van de gezondheidsorganisatie. “Voor mij als beheerder biedt het ook grote voordelen. Ik word door Forza volledig ontzorgd. Zo is het heel fijn om te zien dat Forza direct aan de slag gaat als er iets speelt. We werken ook met een zogenaamde non-return allowance bij diefstal of beschadiging. Ook de rest van de zaken is geborgd, zodat we ons geen zorgen hoeven te maken.” In april 2021 werden de eerste van de circa 1.400 refurbished iPhone 11 toestellen intern uitgeleverd. Voor bereikbaarheid, authenticatie en specifieke bedrijfsapplicaties als planning en EPD zijn apps geïnstalleerd op de toestellen. Patrick: “We hebben ons vooraf goed laten informeren over de functionaliteit en de kostenbesparing. De ervaring die we hadden heeft ook geholpen. Zo hebben we heldere afspraken gemaakt over zaken als de batterijcapaciteit, die moet minimaal 85 procent zijn. Verder hebben we 24 maanden garantie, ook op de batterij. Dat bleek overigens in de eisen van het Refurbished Keurmerk te zitten, waar Forza lid van is. Daarbij wilden we de iPhone 11 en die kwam net beschikbaar. ”

Het model van leasen was voor ons nieuw, maar we zijn tot nu toe zo positief dat we die vorm van financiering bij een volgende investering zeker ook mee zullen nemen.”

Hogere restwaarde

Niet onbelangrijk; ook de restwaarde is meegenomen, waardoor je onder aan de streep
weleens goedkoper uit kunt zijn, stelt Mark Borremans, CCO Europe bij Forza Refurbished. Hendriks beaamt dat. “Wij hebben slechte ervaringen met het zelf moeten verkopen van toestellen na gebruik. Nu worden we ook hierin ontzorgd. Forza heeft ons van de oude apparatuur afgeholpen en dat heeft ons ook aanzienlijk meer opgeleverd dan wanneer we er zelf mee aan de slag waren gegaan.” Voor Forza is de GGZ Oost Brabant de eerste klant die via een leaseconstructie wordt beleverd. We boden lease nog niet aan, vertelt Mark, maar toen de vraag kwam, zijn we er direct op ingegaan. Een bijkomend voordeel van leasing is dat wij als refurbished partij nog meer grip op de keten krijgen. We bieden leasing nu dan ook actief aan.” Hij vervolgt: “Via de maandelijkse bedragen lijk je mogelijk iets duurder uit met leasen, maar je krijgt er dienstverlening bij waarmee je helemaal ontzorgd bent. Bepaalde diensten, zoals het plaatsen van asset tags en van covers en screen protectors, boden we al aan. Nu hebben we al die extra services ondergebracht in Forza Care.”

‘Via de maandelijkse bedragen lijk je mogelijk iets duurder uit met leasen, maar je krijgt
er dienstverlening bij waarmee je helemaal ontzorgd bent’

Gedreven

Patrick tot slot: “Wat bij mij heel erg heeft geholpen, is dat we in Breda zijn geweest. Daar hebben we kunnen zien hoe de refurbishing van toestellen in zijn werk gaat. Dat zag er erg goed en professioneel uit. Dat heeft me gesterkt in het vertrouwen. De presentatie van de directeur van Forza, Jan-Willem van Dijk, was die dag ook erg inspirerend. Dat gaf ook het hogere doel aan. Want we moeten vooral niet vergeten dat we hiermee ook een bijdrage leveren aan duurzaamheid. Zo leveren we met de deal van Forza en de vamo integratie een hele positieve bijdrage aan de duurzame doelstellingen van onze organisatie.”

Wie is Patrick Hendriks

Patrick Hendriks startte 18 jaar geleden op de ICT-afdeling van de GGZ Oost Brabant. Hij begon op de Servicedesk, werd vervolgens netwerkbeheerder en service coördinator. In die tijd rondde hij de HBO-studie Informatica af. Hij werkt nu als ICT Service Manager. De ICT afdeling telt 30 mensen, de meesten daarvan zitten op de afdeling applicatiebeheer.

Over GGZ Oost Brabant

De GGZ Oost Brabant biedt intensieve zorg voor mensen in de regio die kampen met complexe psychische problemen. Op de hoofdvestiging in Boekel is een verpleegafdeling gevestigd, het merendeel van de zorg is ambulant. De organisatie telt zo’n 2.000 medewerkers die gebruik maken van 1.500 werkplekken.

Gerelateerd

Vorige artikelHuawei verbindt apparaten met zijn Super Device
Volgende artikel Caspar Hendriks Director Global Sales bij Pridis

Gerelateerde berichten

Schade door connectiviteitsproblemen loopt in miljarden

Bedrijfsleven ervaart forse schade door connectiviteitsproblemen

Gigaset mikt met smartphones op b-to-b

Gigaset mikt met smartphones op b-to-b

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Business analist (FG 8/9)

    • Eindhoven
    • Pocos
    • Full Time
  • Inside Partnermanager (FG 7)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
  • Pocos – Senior Network Engineer (FG 10)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Senior Java Developer (FG 9)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Medewerker Servicedesk (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!