Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Telecom»Experts zorgen voor verbinding
Telecom

Experts zorgen voor verbinding

2 januari 20203 Min leestijd
experts-zorgen-voor-verbinding
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Jhon Douma is kenner van én sales-adviseur in de telecombranche. Speciaal voor TBM kijkt hij terug en vooruit, houdt hij de markt een spiegel voor, waarbij naast kritische inzichten ook de nodige opstekers worden uitgedeeld.

Koop een nieuwe telefooncentrale, verander je IT-omgeving. Veelgehoorde uitspraken toen het jaar 2000 er met geweld aan kwam denderen. De markt was onrustig, er was twijfel of de systemen en haar instellingen de millennium-bug aankonden. Gelukkig waren er voldoende experts die de markt geruststelden, en met passen en meten zorgden voor een rustige overgang. Vandaag de dag zet de digitale transformatie ons weer voor een dergelijke keuze: Alles werkt via de cloud en systemen zijn steeds vaker verbonden. De digitale koelkasten en slimme energiemeters zijn gearriveerd en allerlei smart IoT-oplossingen denken voor ons: in en om het huis maar ook steeds vaker op kantoor. Gelukkig zijn de adviseurs ook nu weer voorbereid en zorgen zij elke dag voor verbindingen en dus bereikbaarheid. Zij zijn degenen die zorgen dat wij online zijn, dag en nacht.

Connectiviteit is key

Connectiviteit gaat ons allemaal bezighouden, vooral als iets niet werkt of als systemen uitvallen. Experts zijn hier dagelijks mee bezig. Zij zorgden dat wij konden telefoneren, pingen, mailen, dat systemen en websites bereikbaar waren. Door de evolutie van technologie kunnen wij dat nog steeds, en meer: appen, e-mailen, telefoneren, online bestellen, bloggen, videobellen. Netwerken zijn enorm uitgebreid en we kunnen onbeperkt via de cloud realtime downloaden en uploaden. Generatie Z vraagt om meer snelheid en bereikbaarheid. Met de komst van 5G hebben de experts in onze industrie nog veel slagen te maken. maar de komende tien jaar gaat er in hoog tempo veel veranderen.

Digitaal is maar net begonnen

Nederland behoort tot de top als het gaat om mobiele dekking. Netwerken en providers hebben in ons land een unieke positie, doordat Nederland meest vlak en verstedelijkt is, met weinig dunbevolkte gebieden. De opbouw en vernieuwingen van de netwerken om bijna overal 4G mogelijk te maken is uniek in de wereld. Als eindgebruiker gaan we naar single device, waarbij we één of twee type hardware gebruiken. Wij hebben de netwerken heel hard nodig, thuis, onderweg, maar ook op kantoor. De blokkendoos is digitaal geworden en het brein van onze jongste generatie anticipeert anders en sorteert voor op een digitale revolutie. Rapporten worden digitaal, toegang via smartphone, betalen met je NFC-chip, en waarbij we één of twee type hardware gebruiken’ straks vervangen we de plastic simkaart voor een eSIM.

Op naar een ander businessmodel

Je sleutels of je geld vergeten, het zijn dingen die onze nieuwste generatie nu al gek vindt. Je betaalt met je telefoon, horloge of via de NFC-chip. Je logt in op kantoor of krijgt toegang in het openbaar vervoer via deze chip. Wisselen van provider, jaarcontracten en betalen voor gebruik van data en belminuten? Dit soort zaken gaan veranderen en er komt een ander businessmodel. De leveranciers van nu moeten hierin mee om de expert en de adviseur te blijven van de nieuwe type eindgebruiker. De markt verandert, omdat de nieuwe generatie doet wat zij wil, waar zij wil. Zij zijn de digitale hangjongeren en werken overal waar zij willen. Kijk naar de gemiddelde start-up, vaak een kweekvijver van digitaal talent. Steeds meer bedrijven hebben zelfsturende teams zonder management, waarbij enkel gekeken wordt naar hoe, met wat en welk resultaat je wil bereiken. Daar hoort ook een ander type communicatie bij;:veelal online en via video, any place, any device e anywhere.

Gerelateerd

cloud realtime
Vorige artikelVerslag TBM VoIP summit
Volgende artikel Niet de grootste, wel de beste

Gerelateerde berichten

Voor zakelijke communicatie bellen populairst, maar jongeren kiezen voor messaging

Voor zakelijke communicatie bellen populairst, jongeren kiezen messaging

Naturalis en KPN onthullen eerste groene glasvezelcentrale van Nederland

Naturalis en KPN onthullen eerste groene glasvezelcentrale van Nederland

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Vacature Support Engineer (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • (Junior) Field Service Engineer

    • Woerden (Extern)
    • Telemos ICT Solutions Group
    • Full Time
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!