Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Achtergrond»Enreach verstevigt positie
Achtergrond

Enreach verstevigt positie

28 april 20225 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Enreach voerde recent een rebranding door in Nederland, waardoor de naam Voiceworks verdwijnt. Dat verandert niets aan de essentie van de aanbieder, benadrukt CEO van Enreach Nederland Terry Aurik. Zo blijft de steun aan partners in het bedienen van de eindklant onverminderd belangrijk. Bovendien zijn hiervoor nu nóg meer oplossingen beschikbaar.

“Onze partners weten heel goed wat belangrijk is voor hun klanten. Dankzij onze groei in Europa kunnen zij hun klanten nóg beter helpen en aan zich binden. Dat we nu opereren onder de naam Enreach zorgt daarnaast voor meer herkenbaarheid richting eindklant”, zegt Terry. Ze doet het interview vanuit Helsinki, waar ze op dat moment met haar Europese counterparts is voor een regelmatig terugkerende sessie, waarin ze kennis uitwisselen over technologie en de benadering van het kanaal en zo elkaars positie versterken.

Terry leert vooral veel van de technologie-partners, qua benadering van het partnerkanaal is Nederland echt koploper in de groep.  Maar zeker is dat alle bedrijven en hun partners en eindklanten profiteren van het uitgebreide portfolio aan UC-gerelateerde diensten.

Enreach nam afgelopen jaren een aantal ICT-bedrijven over in binnen- en buitenland. Hiermee heeft het de beschikking over een breed palet aan communicatie-, bereikbaarheids- en samenwerkingsoplossingen voor de zakelijke markt. Doel: het realiseren van optimale communicatie tussen medewerkers onderling en binnen organisaties. “Dankzij het brede aanbod kunnen onze partners nu ook andere segmenten aanboren en toewerken naar schaalvergroting. Ondernemen over landsgrenzen heen resulteert in synergie.”

Bereiken

Enreach is op eigen bodem vooral bekend onder de naam Voiceworks. Het is een van de ondernemingen waaruit Enreach in 2018 in Nederland ontstond en een Europees avontuur begon. Enreach is in korte tijd uitgegroeid tot een Europese UCaaS leider en actief in meer dan 25 landen met zo’n 25 verschillende kantoren. Naast Voiceworks zal ook i4IP zal worden omgedoopt tot Enreach. De bedrijven DSD, CloudLand en Eazit zijn daarnaast vanaf nu visueel aangemerkt als onderdeel van de groep als ‘part of enreach’.  De partners van Voiceworks en i4IP houden de mogelijkheid om white label cloud communicatie- en IT-oplossingen aan te bieden en ook het distributiemodel blijft hetzelfde. Daarnaast houden partners hetzelfde aanspreekpunt voor sales en service. Aanvullend kunnen zij profiteren van toegang tot Europese innovatieve oplossingen voor hun klanten.

De naamkeuze was geen toevallige, laat Terry weten.” Enreach omschrijft waar het bedrijf voor staat. Bereikbaarheid is de basis. Het is datgene waarin we de eindklant faciliteren met onze producten en partners. Met het voeren van één merk versterken we onze marktpositie in Europa en zijn we een one-stop shop voor partners in Telecom én IT.”

Voorbeelden

Door het productportfolio, de verworven kennis en de samenwerking met alle dochterondernemingen in Europa kan zo adequaat worden ingespeeld op actuele ontwikkelingen. Zo ondersteunt chatbottechnologie dankzij de overname in 2020 van Botsquad de  cloud oplossingen van Voiceworks. En ook Cloud contact center-oplossingen zorgen sinds enkele jaren voor een versterking van het portfolio. Een nieuw segment dat kansen biedt voor partners die hun klanten nu ook daarin kunnen servicen of nieuwe klantengroepen willen bereiken.

Enreach biedt daarnaast een oplossing waarmee de PABX aan MS Teams kan worden gekoppeld. Zo is het mogelijk om externe gesprekken op te zetten en te ontvangen vanuit de MS Teams-app.

Eén platform

In Nederland wordt al het gehele productaanbod geleverd. Enreach werkt aan één nieuw platform waaruit straks voor de hele groep een volledig portfolio met UCaas- en CCaaS- producten en diensten kan worden geleverd. “Op dit moment zijn er enkele verschillende platforms in de landen waarin we actief zijn. Het is niet de bedoeling om die aan elkaar te ‘knopen’, maar om ze te integreren. Vervolgens wordt het onder meer mogelijk om vanuit dit platform bijvoorbeeld klanten te bedienen met locaties verspreid door Europa; zo is er snel te switchen van een mobiel gesprek naar een videocall, of kan dit naadloos worden overgezet naar een desktop. Deze opties bieden we overigens nu al in Nederland aan. Het Nederlandse platform is dan ook de basis voor het nieuwe platform.”

Trends

Met het nieuwe platform wil Enreach in de toekomst inspelen op behoeften van eindklanten en op een markt die continu in ontwikkeling is. Maatschappelijke ontwikkelingen kunnen zorgen voor een stroomversnelling in klantvragen, zoals de komst van corona en opmars van hybride werken onlangs nog lieten zien. “De pandemie zorgde voor een piek in de vraag naar cloudoplossingen. Veel medewerkers zaten natuurlijk van de ene op de andere dag thuis. Er moest in allerijl worden gezocht naar communicatie-oplossingen en tools om tegelijkertijd samen in documenten te kunnen werken. Nu breekt de volgende fase aan. Mensen gaan zich meer oriënteren en onderzoeken of deze oplossingen wel echt handig zijn, voldoen aan de veiligheidseisen en of ze optimaal communiceren met andere applicaties. Het is de beginfase van de professionalisering van de thuiswerkplek. Dat biedt kansen voor ons en onze partners.”

De toekomst

Gevraagd naar toekomstige trends spreekt Terry over ICT en telecom als twee werelden die  steeds meer in elkaar overlopen. “Klanten hebben meer en meer behoefte aan een totale oplossing voor hun ICT-behoefte, in plaats van het oplossen van één probleem met één product. Daarom richten we ons dan ook op deze behoefte met onze converged contact solutions. Hierbij is er één leverings- en supportproces bij één partij. Dat voorkomt veel verschillende contacten.”

Het zijn niet alleen de producten van nu en de toekomst waarmee Enreach de partners ondersteunt in het bedienen van de zakelijke markt. Naar gelang de behoefte, zorgt het merk ook op andere wijzen voor ondersteuning. In marketing bijvoorbeeld, via partnerevents, met trainingen, in de eigen demonstratieruimte bij Almere City FC en desgewenst ook door zelf de eindklant te bezoeken om deze zo goed mogelijk te informeren. Ook kunnen we nu ondersteunende partnerdiensten zoals BI, leads- en marketing-as-a-service naar een hoger niveau tillen. “De werkwijze is, geeft Terry aan, dan ook steeds meer klantgedreven in plaats van technology-driven. “Zo spannen we ons samen in om de klant op de best mogelijke manier te helpen.”

Gerelateerd

Vorige artikelEerste Meta Store: een praktische ervaring met nieuwe hardware
Volgende artikel Huawei: non-stop innoveren voor een groenere, intelligente wereld

Gerelateerde berichten

Faillissement voor Amsterdams IoT satellietbedrijf Hiber

Petra Claessen (BTG) benoemd in Europees bestuur EUWENA

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Business analist (FG 8/9)

    • Eindhoven
    • Pocos
    • Full Time
  • Inside Partnermanager (FG 7)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
  • Pocos – Senior Network Engineer (FG 10)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Senior Java Developer (FG 9)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Medewerker Servicedesk (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!