UC- en CC-hardware leverancier Lifesize Inc. “overeenkomst”) heeft haar activa verkocht aan Enghouse Systems Ltd., een toonaangevend bedrijf voor verticale softwareoplossingen voor ondernemingen. Onder de overeenkomst zal Enghouse nagenoeg alle activa en merken van het bedrijf overnemen, waaronder Lifesize, Kaptivo, ProScheduler, Serenova en Telstrat. De overname volgt na de faillissements-aanvraag van Lifesize volgens het Amerikaanse Chapter 11 protocol eerder deze maand. Enghouse is een in Canada gevestigd, beursgenoteerd bedrijf (TSX:ENGH) dat bedrijfssoftwareoplossingen levert gericht op werken op afstand, visueel computergebruik en communicatie voor softwaregedefinieerde netwerken van de volgende generatie. Enghouse-aandelen worden verhandeld op de Toronto Stock Exchange.
“Het wereldwijde bereik, het klantenbestand en de innovatieve technologie van Lifesize verbeteren de manier waarop de wereld communiceert en verbeteren de klantervaringen in de nieuwe realiteit van hybride en werken op afstand”, zegt Michael Yoshimura van FTI Consulting, Co-Chief Restructuring Officer van Lifesize. “De Lifesize multivendor videovergaderconnectiviteit is nu meer dan ooit nodig voor wereldwijde ondernemingen. We zijn optimistisch over de toekomst van het bedrijf en hebben er alle vertrouwen in dat Lifesize waarde en zekerheid kan blijven bieden aan haar blue-chip klantenbestand wereldwijd.”
Lifesize zal tijdens het hele verkoop- en financiële reorganisatieproces zoals gebruikelijk te werk gaan om een eigenaar veilig te stellen die zich voor de lange termijn inzet voor continuïteit, voortdurende ondersteuning en investeringen. Voor dat doel voltooit het bedrijf $ 5 miljoen USD aan financiering door debiteuren in bezit van zijn bestaande geldschieter. De financiering zal, naast de bestaande werkkapitaalfaciliteit en na goedkeuring van de rechtbank, zorgen voor liquiditeit ter ondersteuning van de dagelijkse activiteiten tijdens het Chapter 11-proces.
“Lifesize is opgericht vanuit de visie om levensechte visuele communicatieoplossingen te bieden waarmee bedrijven kunnen gedijen in een digitale wereld”, zegt Marc Bilbao van FTI Consulting, Co-Chief Restructuring Officer van Lifesize. “Door de wereldwijde pandemie verdween de behoefte aan oplossingen voor videoconferenties op kantoor echter in wezen van de ene op de andere dag. Dit zorgde uiteindelijk voor een pauze in het kernbedrijfsmodel van Lifesize en zette de financiële structuur onder druk. Tijdens het Chapter 11-proces zal Lifesize gefocust blijven op het bedienen van haar wereldwijde klantenbestand van omnichannel contactcenters en 4K-videoconferentieoplossingen.”
Als onderdeel van het reorganisatieproces zal het bedrijf de gebruikelijke ‘eerste dag’-verzoeken indienen om de normale gang van zaken te kunnen voortzetten. Werknemers worden gewoon betaald en blijven hun primaire secundaire arbeidsvoorwaarden ongestoord voortzetten. Lifesize is van plan kritieke leveranciers onder de gebruikelijke voorwaarden te betalen voor goederen en diensten die op of na de indieningsdatum zijn ontvangen. De Vennootschap verwacht voor deze gebruikelijke verzoeken de goedkeuring van de Rechtbank te krijgen.
De Overeenkomst blijft onder voorbehoud van hogere of betere biedingen in overeenstemming met biedprocedures en deadlines, evenals goedkeuring door de Rechtbank.