Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Connexie»‘Duurzaamheid speelt steeds grotere rol bij keuze telecom provider’
Connexie

‘Duurzaamheid speelt steeds grotere rol bij keuze telecom provider’

23 maart 20232 Min leestijd
KPN Logo
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

KPN door consumenten voor 4e keer op rij verkozen tot meest duurzame telecommerk

De Nederlandse consument heeft KPN voor de vierde keer op rij verkozen tot het meest duurzame telecommerk van Nederland. Dit blijkt uit de nieuwste Sustainable Brand Index, een onderzoek onder ruim 12.000 Nederlanders.

Groene ambities worden door een groeiende groep consumenten gezien en gewaardeerd ziet ook Brechtje Spoorenberg, Manager Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen bij KPN: “Duurzaamheid speelt steeds vaker een rol bij de keuze voor de telecomprovider. Inmiddels geeft meer dan de helft van onze klanten aan dat dit een onderdeel is van het keuzeproces.”

Duurzaamheid betekent voor KPN dat het de impact als bedrijf op zijn omgeving wil minimaliseren en tegelijkertijd een positieve bijdrage wil leveren door Nederland vooruit te helpen met het oplossen van de maatschappelijke vraagstukken.

“Afgelopen jaren hebben we bijvoorbeeld modems, superwifi-punten en TV-producten duurzamer gemaakt. Uitgevoerd in zwart gerecycled plastic zijn ze milieuvriendelijker te produceren en beter te recyclen. En hebben we de mogelijkheid voor het inleveren van gebruikte telefoons voor hergebruik verruimd.”

Al sinds 2015 is de bedrijfsvoering van KPN klimaatneutraal en ook door het verminderen van het energieverbruik zet KPN stappen. “Ons absolute energieverbruik daalde sinds 2010 met 45 procent terwijl het dataverbruik in diezelfde periode ongeveer 24 keer toenam,” vertelt Spoorenberg. “De komende jaren willen we nog eens minimaal 10 procent extra besparen en hebben we een aantal grote momenten gepland op weg naar een circulair bedrijf en een fossielvrije leverketen.”

Aanjager voor verdere verduurzaming van Nederland

Tegelijkertijd zijn de netwerken, producten en diensten van KPN ook een belangrijke aanjager voor verdere verduurzaming van Nederland. Zo maken Glasvezel en 5G-connectiviteit het bijvoorbeeld mogelijk maken om thuis te werken en online zaken te doen waardoor er bijvoorbeeld minder kilometers worden gereden en kunnen bedrijven dankzij vergaande digitalisering de ecologische voetafdruk verder verkleinen.”

Sustainable Brand Index

De Sustainable Brand Index is het grootste en meest toonaangevende onderzoek in Europa op het gebied van duurzaamheid en consumentenmerken. In Nederland doet het jaarlijks onderzoek onder ruim 12.000 consumenten naar hun perceptie van de duurzaamheid van 210 bekende merken in Nederland actief in 22 verschillende industriesegmenten.

URL : https://www.overons.kpn/nieuws/duurzaamheid-steeds-belangrijker-bij-keuze-telecomprovider/

Gerelateerd

Vorige artikel2ICT breidt aanwezigheid in Noorden uit met overname PK Assen
Volgende artikel Bijna helft werknemers denkt dat AI hun baan zal vervangen

Gerelateerde berichten

afbeelding zonnepanelen

Omvormers van zonnepanelen vaak makkelijk te hacken

Fairphone lanceert met Fairbuds XL modulaire over-ear hoofdtelefoon

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Business analist (FG 8/9)

    • Eindhoven
    • Pocos
    • Full Time
  • Inside Partnermanager (FG 7)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
  • Pocos – Senior Network Engineer (FG 10)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Senior Java Developer (FG 9)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Medewerker Servicedesk (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!