BusinessCom is aangesteld als een van de distributeurs van NEC UNIVERGE BLUE. BusinessCom biedt de nieuwe NEC services aan onder de naam My-Connect UNIVERGE BLUE. TBM sprak met Pre-Sales Danny Meijer over de mogelijkheden van dit nieuwe cloud platform.
Wie het distributielandschap kent, begrijpt de logica van de samenwerking. BusinessCom is dé one-stop-shop distributeur voor telecom- en ICT-oplossingen, voor cloud en met een uitgebreid portfolio aan hardware. NEC UNIVERGE BLUE is een all-in-one platform met UCaaS en CCaaS, wat uitstekend past bij de resellers van BusinessCom zowel in het het mkb- en grootzakelijke segment. BusinessCom gaat NEC UNIVERGE BLUE aanbieden onder het de My-Connect paraplu, waaronder alle clouddiensten zijn verzameld.
Sterke totaalpropositie
Danny Meijer is opgetogen over de komst van UNIVERGE BLUE. “Eerder bood NEC vooral in de hoek van de PBX traditionele producten in een ongoing market. Nu heeft NEC met dit open en complete platform een hele sterke totaalpropositie. Het is een uitstekend complementair product met een goede roadmap. Er is nog heel veel on prem en installed base en als je dat combineert met de hybride werkplek heb je iets nieuws in handen.”
De lancering biedt nog meer voordelen voor business partners, vult Bert Plasman Vice President Enterprise Channel Sales EMEA voor NEC Enterprise Solutions aan: “De fi losofi e van ons partnerprogramma is ‘Wij werken voor u’, waarbij partners – in tegenstelling tot bij andere leveranciers- eigenaar blijven van de klant en de klantrelatie. Onze Go-to-market strategie is er op gericht dat we in ons land 100% van ons indirecte verkoopkanaal met geselecteerde en gecertifi ceerde partners en BusinessCom als distributeur behouden.”
Lage drempel
Meijer ziet een positieve toekomst voor UNIVERGE BLUE. Hij legt uit: “In tegenstelling tot veel bestaande cloud communicatieplatformen, stelt het UNIVERGE BLUE programma onze partners in staat om eigenaar van hun klanten te blijven met volledige controle over tarieven en facturering. Bovendien is het onboarding proces voor partners zeer eenvoudig, aangevuld met zeer uitgebreide online trainingen en support door de cloud specialisten van NEC. ”
Resellers kunnen makkelijk instappen met lage investering, snelle accreditatie en uitgebreide ondersteuning. Een ander groot voordeel is dat alle applicaties en de interface voor de gebruikers van UNIVERGE BLUE voor 100% in het Nederlands is. En de 3.000 tot 5.000 gratis belminuten die de UNIVERGE BLUE CONNECT licenties gebruikers bieden kan voor vele organisaties ook heel interessant zijn.
Sterke combinatie
Meijer ziet zeker de toegevoegde waarde van de samenwerking nu met NEC UNIVERGE BLUE. “We hebben de partner capaciteit en kunnen deze volledige propositie wegzetten met randapparatuur. Zo kunnen we Europees fulfi lment doen en voor cloud in de Benelux en de Nordics. Daar ligt de wederkerigheid.”
“Daarbij is NEC een betrouwbare leverancier die zijn afspraken nakomt. Ze hebben ook een hoge gunfactor natuurlijk. Dat alles past bij BusinessCom.” Verder is het platform qua hardware ook open voor andere toestellen en talloze integraties, ook nog een sterk punt. Dat heeft NEC heel open en realistisch aangepakt.” “We hebben ook wederzijds commitment afgegeven. Onze engineers getraind, en het hele partner support team zijn getraind en ik zal zelf de Pre-Sales rol op me nemen. “
De eerste enthousiaste resellers hebben zich dan ook al gemeld. Meijer tot slot: “De eerste trainingen voor deze partners zijn al achter de rug. Binnenkort volgen er ook webinars en als het kan gaan we weer een live My-Connect event organiseren waar UNIVERGE BLUE een prominente plaats krijgt, waarbij iedereen van harte is uitgenodigd om de kracht van dit platform zelf te ervaren.”