Destiny kondigt de overname aan van het Zweedse analyse- en rapportagebedrijf Meridix. Het Meridix-platform verzamelt gegevens van meerdere communicatieoplossingen en presenteert deze in één intuïtieve en uniforme gebruikersinterface, op een manier die actiegericht is en zakelijke inzichten en waarde creëert.
Veel van de meest bekende communicatiesystemen op de markt worden ondersteund door het platform en het wordt gebruikt en vertrouwd door service providers over de hele wereld. Alleen Microsoft Teams ontbreekt nog in dt rijtje, maar wordt op korte termijn toegevoegd. Destiny is al meer dan 10 jaar partner van Meridix en beide bedrijven hebben een groot aantal gemeenschappelijke service provider klanten in Europa en daarbuiten.
Verbreding aanbod
“We zijn altijd op zoek naar getalenteerde bedrijven die passen bij onze strategie en bedrijfscultuur en die we tegelijkertijd kunnen helpen sneller te groeien. Deze overname is een volgende stap om nog nauwer samen te werken met Meridix, om zo sneller innovatie te brengen naar service providers en de bedrijven die vertrouwen op onze cloud communicatie technologie”, zegt Daan De Wever CEO van de Destiny Group. “Het Meridix-platform is ‘geboren in de cloud’, het geeft onze service provider-klanten krachtige op data gebaseerde bedrijfsinzichten voor diverse communicatieoplossingen en het is intuïtief om mee te werken. Het past dan ook perfect binnen de zakelijke ambities van de Destiny Group en versterkt onze positie als innovatieve, gebruiksvriendelijke en marktleidende UCaaS-leverancier voor kmo’s en service providers in Europa.”
Integratie
Meridix zal onderdeel worden van de Destiny for Service Provider organisatie en het team en management zal volledig worden geïntegreerd binnen de Destiny Group. Aansluiting bij de Destiny Group zal de zakelijke kansen vergroten en het bedrijf toekomstbestendig maken voor zowel service provider klanten, partners en medewerkers.
Betere positie
“We zijn trots en verheugd om samen te werken met de toonaangevende UCaaS provider in Europa als een native onderdeel van Destiny’s productcatalogus in de toekomst”, voegt Johan Wendelstam, CEO van Meridix, toe. “We zullen ons in een veel betere positie bevinden om samen met onze partners en klanten te blijven ondersteunen en groeien, terwijl we tegelijkertijd de technische investeringen en het productinnovatietempo opvoeren.” Destiny en Meridix zullen hun roadmaps op elkaar afstemmen, zodat klanten en partners van Meridix service providers zelfs beter presterende producten zullen hebben. Ondersteuning voor oplossingen van derden zoals Microsoft Teams, Cloud PBX-oplossingen en Contact Center-modules blijft in beeld en sluit aan bij Destiny’s strategie om goed samen te spelen met anderen. “Onze klanten zullen zoals voorheen worden beheerd door het Meridix-team en als onderdeel van de Destiny Group zullen we een vertrouwde en gewaardeerde partner blijven voor Service Providers van elke omvang binnen Europa en daarbuiten.”
Machine learning en AI
Er is nog veel werk aan de winkel, vooral in de UCaaS-industrie, als het gaat om bedrijven die gebruik maken van hun beschikbare data om zo betere bedrijfsinzichten te verkrijgen. “Binnen de Destiny Group is het onze missie om dingen makkelijker te maken, sneller te gaan en grenzen weg te nemen voor onze service providers en eindklanten. Onze volgende stap met Meridix is om machine learning en AI te gebruiken om data te gaan ontginnen en bruikbare informatie te bieden voor bedrijven en eindgebruikers”, besluit Patrik Sorqvist, COO van de Destiny Group.