Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Achtergrond»“De vraag naar AI-gedreven oplossingen zal toenemen”
    Achtergrond

    “De vraag naar AI-gedreven oplossingen zal toenemen”

    9 januari 20253 Min leestijd
    “De vraag naar AI-gedreven oplossingen zal toenemen”
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    John Kroon is Business Unit Manager van de unit die zicht richt op de publieke– en zorgsector.

    Naast alle innovaties in technologie en samenwerken was de verhuizing van Delft naar Zoetermeer iets om te benoemen bij deze terugblik, stelt John Kroon. “Dat was voor iedereen een grote stap. Dit heeft ons dichter bij elkaar gebracht en een betere samenwerking mogelijk gemaakt. Ook binnen de grotere Axians organisatie weten teams elkaar steeds beter te vinden”, merkt John op: “In 2024 was samenwerking niet langer iets dat alleen op managementniveau gebeurde. Engineers, projectmanagers en ook onze young professionals, werken nu intensiever samen.“ 

    “Ook internationaal schakelen zowel Willem, Richard als ikzelf steeds meer met counterparts binnen de internationale Axians/VINCI Energies organisatie. Onze filosofie en kracht om als VINCI-organisatie gebruik te maken van ons netwerk en elkaar te versterken waar we kunnen, hebben we optimaal benut in 2024. We zien op de Nederlandse markt dat  ook het specialisme telecom infrastructures binnen Axians steeds bekender wordt.” 

    Daarnaast was er ook in 2024 weer een groei van innovatieve toepassingen bij zijn klanten in de zorg en bij de overheid, stelt hij. “In de zorg blijft connectiviteit een belangrijke pijler, maar AI verandert het landschap”, legt John uit. “Een voorbeeld is hoe AI repetitieve taken zoals telefoongesprekken automatiseert, zodat personeel zich kan richten op klantgerichte taken. Zo testen we een AI-oplossing in een ziekenhuis waar wekelijks 13.000 gesprekken binnenkomen. Telefonistes worden enorm ontlast, doordat AI gesprekken aanneemt en doorverbindt op basis van een dialoog. Dat verlaagt de personeelsdruk en verbetert de klanttevredenheid.”
    AI kan ook toegepast worden in administratieve processen, zoals receptenvernieuwingen. “Patiënten bellen en AI handelt het proces volledig af, inclusief verificatie. Dat scheelt enorm veel tijd en administratie.” 

    Voor 2025 ziet John de vraag naar AI-gedreven oplossingen verder groeien. “Ons mantra blijft: technologie inzetten om meer tijd voor zorg te creëren.” 

    Ook private netwerken spelen een steeds grotere rol. “Zorgalarmering, patiëntmonitoring en andere kritieke toepassingen vereisen betrouwbare mobiele netwerken. Private LTE voldoet vaak prima, maar de eerste stappen richting 5G worden nu gezet. Het belang van deze netwerken binnen dit segment is heel sterk toegenomen.”  

    Axians speelt daar op in met haar Private 5G as a Service concept. John benadrukt dat samenwerking met partners hierbij essentieel is voor succes “De samenwerking met vendors en applicatiepartners wordt steeds belangrijker. Of het nu gaat om leveranciers van bodycams of partners die zorgalarmingstechnologie leveren, de samenwerking is cruciaal voor het aanbieden van maatwerkoplossingen. Wij werken intensief samen met deze partners om hun technologieën af te stemmen op de specifieke behoeften van onze klanten. Dat zorgt ervoor dat we met de nieuwste oplossingen en features aan de slag kunnen.” 

    Gerelateerd

    Vorige artikelRoy Dehing versterkt AudioCodes als Director of Service Provider Business
    Volgende artikel “5G en daarmee Private 5G wordt in 2025 enabler voor veel sectoren”

    Gerelateerde berichten

    overname Riverdam

    Grote Navo-order rond IT-infrastructuur voor Proximus en Thales

    ICT

    Topsector ICT presenteert Jaarbeeld 2024: focus op digitalisering, AI en mkb-innovatie

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    jun 23
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Den Bosch

    jul 3
    Gehele dag

    Cloud Expo Beach Party 2025

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!