Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Achtergrond»De Klant op Reis
Achtergrond

De Klant op Reis

12 april 20163 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Dolcis, Scapino, V&D, Dixons, maar ook Paradigit en talrijke andere retailers die recent de deur hebben moeten sluiten. Vervelend voor iedereen die daarbij betrokken is. Van personeel tot aan de leveranciers. Je hoort zelfs (ex)klanten roepen dat zo’n ‘instituut’ als V&D na 130 jaar niet verloren had mogen gaan. Nostalgie vertroebelt de realiteit. De realiteit is dat er gewoon niet genoeg klanten meer in deze winkels kwamen. De winkels hebben onvoldoende ingespeeld op het snel veranderende gedrag van de klant. Het openen van webshop 1, gevolgd door een iets verbeterde webshop 2 en een nog steeds niet succesvolle webshop 3 ten spijt. Er werden onvoldoende strategische keuzes gemaakt.

Deze periode van kommer en kwel voor de retail wordt ook wel beschreven als ‘de dag die je wist dat ging komen’. In on-line kringen was deze slachting al veel eerder aangekondigd maar de crisis strooide zout in de ogen. Want het is logisch dat in een crisis klanten wegblijven. Maar het onterecht gebleken vertrouwen dat als de economie weer aantrekt, ook de klanten vanzelf weer terug zouden komen, bleek al snel wishful thinking.

Vandaag is de lieveling van de klant het bedrijf dat zijn snel veranderende voorkeuren kan bijbenen en hem of haar op het juiste moment weet te verrassen. Dit speelt niet alleen bij consumenten maar ook in het B2B-segment.

De klant is de laatste jaren snel veranderd. Niet alleen het aanbod on-line is een trigger. De klant weet ook zijn weg beter te vinden in de digitale jungle. Kennis van ICT neemt sterk toe met de instroom van nieuwe generaties op beslissende functies in het bedrijfsleven. En zij stellen vragen als ‘hoezo kunt u dat niet leveren, ik zie dat het bij uw concurrent op voorraad is’ en waarom kan ik deze functionaliteit niet gebruiken? Als mijn ICT-manager er niet aan wil dan regel ik het voor mijn afdeling zelf wel’ En ja ze stellen niet alleen vragen maar hebben ook de antwoorden al gevonden.

Zij hebben een andere reis gemaakt om van inspiratie te komen tot een keuze en een daadwerkelijke aanschaf en verwachten een top service die niet om 17.00 uur stopt. In hun beslissingstraject zijn zij al 58 procent gevorderd voordat ze u als leverancier überhaupt gaan bellen. Hoe anders was dit enkele jaren terug toen u de aangewezen kennisbron was voor informatie.

De komende maanden neem ik u graag mee door de nieuwe klantreis en wat dit in verschillende fases voor u kan betekenen.

Happy hunting!

Leo van Schie
Directeur Partner Performance

Gerelateerd

Vorige artikelCallhosted wederom winnaar Mitel Award
Volgende artikel In 5 stappen WhatsApp integreren in een Contact Center-omgeving

Gerelateerde berichten

The Taste of… Marko de Jong CEO/Founder SPS| Continuïteit in IT

GFT lanceert met “Asteria” uniek multivendor telecomplatform

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Vacature Support Engineer (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • (Junior) Field Service Engineer

    • Woerden (Extern)
    • Telemos ICT Solutions Group
    • Full Time
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!