Coolblue breidt zijn directie fors uit. Michiel van der Zanden, tot nu toe Head of Marketing, is benoemd tot Chief Marketing Officer (CMO). Lars van der Hoorn, momenteel Finance Director bij Coolblue Energie, wordt Chief Energy Officer (CEO Energy) en krijgt daarnaast de verantwoordelijkheid voor de fysieke winkels.
Met deze benoemingen bestaat de directie nu uit vier leden: oprichter en CEO Pieter Zwart, CFO/COO Daphne Smit, CMO Michiel van der Zanden en CEO Energy Lars van der Hoorn. Tot voor kort werd de top van het bedrijf gevormd door alleen Zwart en Smit.
Volgens Coolblue is de uitbreiding nodig om de sterke groei in goede banen te leiden. De energieactiviteiten ontwikkelen zich in hoog tempo, onder meer dankzij de succesvolle verkoop van energiecontracten via de winkels. Tegelijkertijd groeit de elektronicaretailer stevig in Duitsland.
Pieter Zwart licht toe: “Met Lars en Michiel halen we twee Coolblue’ers in de directie die al jaren impact maken. Samen zorgen we ervoor dat we nóg harder kunnen groeien, op een manier die ook leuk blijft.”
Coolblue sloot 2024 af met een omzet van 2,46 miljard euro. Met de organisatorische versterking wil het bedrijf voorbereid zijn op verdere expansie, zowel internationaal als binnen de energiesector.


