Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Connexie»Coolblue maakt verlies ondanks lichte omzetstijging
    Connexie

    Coolblue maakt verlies ondanks lichte omzetstijging

    23 februari 20232 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Met de energiecrisis, inflatie en daarmee een laag consumentenvertrouwen, was 2022 een uitdagend jaar voor Coolblue. Toch is het Coolblue gelukt om het jaar af te sluiten met een recordomzet van 2,35 miljard euro, een iets hoger resultaat dan een jaar eerder (+0,6%). De groei kwam onder andere door de harde groei in Duitsland naar een omzet van 174 miljoen euro, de groei in marktaandeel op productgroepen zoals wasmachines en laptops in Nederland en België en de grote vraag naar energiebesparende producten. Met een positieve EBITDA van 43 miljoen euro, was de groei echter onvoldoende om de stijgende kosten en margedruk op te vangen.

    Groei in Duitsland zet door

    Met de opening van zijn tweede Duitse winkel, in Essen, en de uitbreiding van CoolblueFietst, zette Coolblue vorig jaar zijn opmars in Duitsland verder. Mede door deze investeringen nam de omzet er vorig jaar toe in Duitsland met 85 procent toe tot 174 miljoen euro. Hier komt dan ook de lichte omzetgroei van het bedrijf vandaan. Nederland en Belgie zijn goed voor 92 procent van de omzet en daar daalde de inkosten 3 procent. Het totale resultaat daalde nog veel meer in vergelijking met coronajaar 2020, toen de nettowinst nog 61,1 miljoen euro was. Naar eigen zeggen deed Coolblue het bij consumentenelektronica in Nederland en België wel beter dan de markt als geheel, die respectievelijk 2,6 procent en 7,8 procent daalde.

    Energie besparen was in 2022 relevanter dan ooit. Coolblue merkte een sterke vraag naar energiebesparende producten.  2022 was ook het jaar waarin Coolblue een recordaantal developers verwelkomde én waarin veel Coolblue’ers doorgroeiden. Mede daardoor lukte het de online retailer om veel grote verbeteringen door te voeren in zijn magazijn, bezorg- en klantenservice.

    Vooruitblik op 2023

    Pieter Zwart, ‘Beginbaas’ bij Coolblue: “2023 wordt het jaar waarin we onze winkels weer een beetje beter gaan maken en we minstens 5 nieuwe winkels gaan openen. Daarnaast gaan we grote verbeteringen doorvoeren op onze websites en in onze app, om zo onze klanten nóg beter te helpen met hun keuze. Ook hebben we grote verwachtingen van de verdere groei in Duitsland waar we inmiddels een  NPS van 80 hebben. En we gaan met Coolblue Energie nog meer klanten helpen met energie besparen vanuit ons spiksplinternieuwe kantoor in Utrecht. !”

    Resultaten 2022

    Omzet: 2,35 miljard euro (+0,6%)

    Bedrijfsresultaat (EBITDA): 43 miljoen euro

    Klanttevredenheid (NPS): 67

    Gerelateerd

    #cx
    Vorige artikelVolkerWessels Telecom wordt Elite Partner van Juniper Networks
    Volgende artikel KPN IoT en Cradlepoint verzorgen 4G/5G connectiviteit voor industriële printers van Videojet

    Gerelateerde berichten

    smartphones

    Smartphones krijgen met EU-energielabels transparantie over duurzaamheid en levensduur

    trump-familie

    Trump-familie betreedt Amerikaanse telecomsector met eigen abonnement en smartphone

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    jul 3
    Gehele dag

    Cloud Expo Beach Party 2025

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    okt 14
    14 oktober - 16 oktober

    Network X 2025

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!