Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Connexie»Coolblue maakt verlies ondanks lichte omzetstijging
Connexie

Coolblue maakt verlies ondanks lichte omzetstijging

23 februari 20232 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Met de energiecrisis, inflatie en daarmee een laag consumentenvertrouwen, was 2022 een uitdagend jaar voor Coolblue. Toch is het Coolblue gelukt om het jaar af te sluiten met een recordomzet van 2,35 miljard euro, een iets hoger resultaat dan een jaar eerder (+0,6%). De groei kwam onder andere door de harde groei in Duitsland naar een omzet van 174 miljoen euro, de groei in marktaandeel op productgroepen zoals wasmachines en laptops in Nederland en België en de grote vraag naar energiebesparende producten. Met een positieve EBITDA van 43 miljoen euro, was de groei echter onvoldoende om de stijgende kosten en margedruk op te vangen.

Groei in Duitsland zet door

Met de opening van zijn tweede Duitse winkel, in Essen, en de uitbreiding van CoolblueFietst, zette Coolblue vorig jaar zijn opmars in Duitsland verder. Mede door deze investeringen nam de omzet er vorig jaar toe in Duitsland met 85 procent toe tot 174 miljoen euro. Hier komt dan ook de lichte omzetgroei van het bedrijf vandaan. Nederland en Belgie zijn goed voor 92 procent van de omzet en daar daalde de inkosten 3 procent. Het totale resultaat daalde nog veel meer in vergelijking met coronajaar 2020, toen de nettowinst nog 61,1 miljoen euro was. Naar eigen zeggen deed Coolblue het bij consumentenelektronica in Nederland en België wel beter dan de markt als geheel, die respectievelijk 2,6 procent en 7,8 procent daalde.

Energie besparen was in 2022 relevanter dan ooit. Coolblue merkte een sterke vraag naar energiebesparende producten.  2022 was ook het jaar waarin Coolblue een recordaantal developers verwelkomde én waarin veel Coolblue’ers doorgroeiden. Mede daardoor lukte het de online retailer om veel grote verbeteringen door te voeren in zijn magazijn, bezorg- en klantenservice.

Vooruitblik op 2023

Pieter Zwart, ‘Beginbaas’ bij Coolblue: “2023 wordt het jaar waarin we onze winkels weer een beetje beter gaan maken en we minstens 5 nieuwe winkels gaan openen. Daarnaast gaan we grote verbeteringen doorvoeren op onze websites en in onze app, om zo onze klanten nóg beter te helpen met hun keuze. Ook hebben we grote verwachtingen van de verdere groei in Duitsland waar we inmiddels een  NPS van 80 hebben. En we gaan met Coolblue Energie nog meer klanten helpen met energie besparen vanuit ons spiksplinternieuwe kantoor in Utrecht. !”

Resultaten 2022

Omzet: 2,35 miljard euro (+0,6%)

Bedrijfsresultaat (EBITDA): 43 miljoen euro

Klanttevredenheid (NPS): 67

Gerelateerd

#cx
Vorige artikelVolkerWessels Telecom wordt Elite Partner van Juniper Networks
Volgende artikel KPN IoT en Cradlepoint verzorgen 4G/5G connectiviteit voor industriële printers van Videojet

Gerelateerde berichten

Doek valt definitief voor BCC

BCC aan de rand van de afgrond

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Vacature Support Engineer (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • (Junior) Field Service Engineer

    • Woerden (Extern)
    • Telemos ICT Solutions Group
    • Full Time
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!