Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Achtergrond»Column Joost Heessels; Niet doen!
    Achtergrond

    Column Joost Heessels; Niet doen!

    6 oktober 20232 Min leestijd
    Joost Heessels
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Als journalist word je dagelijks om de oren geslagen met nieuwsberichten. Soms heel relevant en belangrijk om door te geven aan onze doelgroep. Dergelijke berichten zetten we heel snel op onze website en onze social media kanalen, zodat iedereen ze kan zien waar en wanneer dat het beste uitkomt. 

    Aan de stroom aan persberichten kun je vaak ook de staat van de sector aflezen. Zo kregen we de afgelopen anderhalf jaar veel persberichten over overnames. Vaak eufemistisch gebracht onder de kop; ‘we gaan samenwerken’. Terwijl toch wel heel duidelijk te zien is wie de bovenliggende partij is. Dat soort berichten droogt de laatste tijd een beetje op. Deze consolidatieronde lijkt daarmee wel op zijn eind.  

    Dan hebben we nog de benoemingen van nieuwe medewerkers. Meestal een beetje te juichend als een voetbalclub die een nieuw toptalent heeft aangetrokken. Soms moet je ook tussen de regels doorlezen dat de manager die wordt vervangen er gewoon uit is gebonjourd en dat HR op hoop van zegen een nieuwe veelbelovende belofte voor te veel geld heeft binnengehaald. Dat zegt vooral iets over het huidige personeelstekort, waarbij je je soms verbaast hoe mensen met misschien goede, maar beperkte capaciteiten, ineens met een topfunctie pronken 

    Van de derde categorie berichten worden wij journalisten altijd een beetje moe. En ik moet zeggen dat ze de laatste tijd in aantal toenemen. Dat betreft de zogenaamde (pseudo-)onderzoekjes. Vaak is dat een teken dat een bedrijf echt niks nieuws te melden heeft. Ik zie zo’n brainstorm met directie, marketing en wat snelle pr-meisjes en jongens al voor me; zullen we een leuk onderzoekje doen. Het resultaat is dan dat we persberichten krijgen als:  

    • Meerderheid managers vindt dat het wel meevalt met de werkdruk van zijn personeel 
    • 7 op de 10 bedrijven deden afgelopen jaar aan digitalisering 
    • Helft financieel verantwoordelijken: uitstel van wijziging in box 3 is kwalijke situatie 
    • Bij het ontbreken van klik met collega’s wil helft werkend Nederland een nieuwe baan 
    • Twee op de vijf Nederlanders is discussie rondom duurzaamheid zat 

    Meestal zó voorspelbaar en onbelangrijk. De enige die er blij van wordt, is het onderzoeksbureau dat is ingeschakeld. Wij in elk geval niet en we zullen je er ook niet mee lastig vallen. Maar écht nieuws, graag. Ik zou zeggen, kom maar op.  

    Joost Heessels 

    Gerelateerd

    Vorige artikelFivespark eerste Nederlandse zakelijke reseller Google Pixel
    Volgende artikel Axians en VAIBS zetten in op AI-transformatie met slimme camera-technologie

    Gerelateerde berichten

    Xelion

    Terugblik bij het afscheid van Micha Cohen en Arthur van den Ende; pioniers in cloudtelefonie

    ’T is altijd lente...

    ’T is altijd lente…

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    jun 11
    12:00 - 18:00 CEST

    Partner Event Internet on Demand: ‘FWA: the next big thing in telecom’

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!