Coert Coomans speelde zich als CEO van Techone ook in 2022 in de picture met een serie overnames in de resellermarkt.
Hoe kijk je terug naar 2022 en waarom?
Als een jaar waarin we met een enorm grote groep enthousiaste collega’s verder zijn gegroeid in onze ambitie om dé ICT dienstverlener te worden van MKB-Nederland.
Wat waren zakelijk gezien voor jou en je organisatie de meest opvallende momenten/gebeurtenissen afgelopen jaar?
Onze organisatie is constant in beweging. Ook in 2022 zijn er grote stappen gezet. Voor iedereen met ambitie en een aanpakmentaliteit is er een mooie plek om zich door te ontwikkelen. De teamspirit is hartverwarmend. En daar gaat het toch om, want niemand kan dit alleen. We werken in de IT, maar zijn vooral een mensenbedrijf. Elke dag proberen we het een procentje beter te doen voor onze klanten. Meer technisch hebben we onze expertise op het gebied van Microsoft Azure mogen uitbreiden door met de specialist op dit gebied, Solipsis, samen te gaan werken. Zelfs voor de meest specifieke vragen op dit vlak hebben we nu de kennis in huis om te helpen. Daar ben ik erg trots op. Het is geweldig om de collega’s van Solipsis erbij te hebben.
En privé?
Afgelopen zomer met mijn gezin van een vakantie in het buitenland genoten. Dat was na corona niet meer gebeurd en wat hebben we genoten! Rust en volledige aandacht voor elkaar. Soms is het goed even stil te staan. Even niks, even de batterij opladen.
Wat is je verwachting en visie voor 2023, dan zowel voor de hele markt als voor jullie organisatie?<
Ik verwacht dat binnen de gehele ICT markt de transitie naar de Public Cloud een verdere vlucht neemt. Wij hebben de juiste kennis in huis om onze klanten in deze veranderingen te begeleiden.
Van welke ontwikkeling verwacht je in 2023 het meest qua succes/groei/aandacht?
Ik verwacht dat er in toenemende mate aandacht gaat zijn voor de beveiliging van digitale omgevingen. We hebben afgelopen jaar in 2022 onze dienstverlening hierop uitgebreid door klanten naast de technische beveiliging ook te helpen met de bewustwording rondom cybersecurity. De mens is vaak de zwakste schakel in cybersecurity. Als je het vergelijkt met een huis: je kunt de beste sloten kopen maar als je de deur niet op slot doet heb je er niet zoveel aan. We adviseren klanten niet te wachten tot de ellende er is, maar dit voor te zijn, pro actief aan de slag te gaan met dit thema.
Heb je goede voornemens voor volgend jaar? En anders mag je ons wel wat tips meegeven.
Wees een beetje aardig voor elkaar. Wordt niet meteen boos als iets niet meteen gaat zoals het zou moeten. Geef elkaar een compliment als iets goed gaat. Neem de tijd om naar elkaar te luisteren. Dan wordt de wereld een klein beetje mooier. En ook de ICT werkt dan beter!