Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Connexie»Duurzame coalitie vraagt EU om één groen consumentenlabel
    Connexie

    Duurzame coalitie vraagt EU om één groen consumentenlabel

    24 maart 20222 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Op 30 maart zal de Europese Commissie een wetgevingsvoorstel indienen voor het labelen van het effect dat een product heeft op het milieu. De Commissie kijkt naar het gebruik van de Life Cycle Assessment (LCA) en in het bijzonder de ecologische voetafdruk van een product (PEF). De grote vraag voor dit wetsvoorstel is of de Europese Commissie de beoordeling en labelen van de milieu-impact van producten (met LCA’s) verplicht of vrijwillig zal maken. De coalitie wil dat het verplicht wordt. Een aantal bedrijven heeft zich al aangemeld voor de coalitie, waaronder Fairphone, Mediamarkt, BOL.com, Recommerce en Trust.

    Een coalitie van grote en kleine bedrijven in de consumentenelektronica heeft de Europese Commissie vandaag een brief gestuurd waarin zij aandringt op het verplicht stellen van een uniforme procedure voor de levenscyclus van producten.

    Op maandag 21 maart riep de Nederlandse politieke partij GroenLinks het Europees Parlement op tot verplichte impactbeoordelingen en milieulabels. Zij noemden de One Green Label Digital Coalition als voorbeeld van hoe het anders moet en kan.

    Rogier Volmer, CEO Trust International: “We hebben een brief geschreven en andere koplopers in duurzame consumentenelektronica gevraagd zich bij deze coalitie aan te sluiten en de brief te ondertekenen op: https://onegreenlabeldigital.eu/“. Deze brief is in de eerste week al meer dan twintig keer ondertekenend en bedrijven kunnen zich nog steeds aansluiten.

    Volmer: “Wij zijn van mening dat het verplicht labelen van het milieueffect perfect mogelijk en noodzakelijk is:

    • Om de digitale overgang een duurzame omschakeling te maken
    • Om consumenten en bedrijven in staat te stellen weloverwogen duurzame keuzes te maken op een manier die verifieerbaar, vergelijkbaar en betrouwbaar is.
    • Om een gelijk speelveld te creëren voor bedrijven die duurzaam willen worden.”

    Duurzaamheid bij Trust

    Volmer: “Business as usual is niet langer een optie. Het is onze verantwoordelijkheid en ambitie om op een duurzame manier producten te ontwerpen, activiteiten uit te voeren en consumenten slimme, betaalbare en duurzame keuzes te bieden. Dit is niet iets dat vandaag of morgen kan worden bereikt, het is een voortdurende inspanning. We werken samen met partners en leveranciers om deze slimme veranderingen door te voeren in onze industrie, productie, bedrijfsvoering en productassortiment.”

     

    Gerelateerd

    Vorige artikelOmzet uit mobiele diensten gegroeid, T-Mobile profiteert het meest
    Volgende artikel Krachtenbundeling platformen Ultimo en Evresys voor verbeteren tracking

    Gerelateerde berichten

    Swappie

    Swappie introduceert nieuwe batterijstandaard voor refurbished iPhones

    Golden eSIM nu beschikbaar via GWK Travelex

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 10
    Gehele dag

    Yealink Roadshow

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!