Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Connexie»Duurzame coalitie vraagt EU om één groen consumentenlabel
Connexie

Duurzame coalitie vraagt EU om één groen consumentenlabel

24 maart 20222 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Op 30 maart zal de Europese Commissie een wetgevingsvoorstel indienen voor het labelen van het effect dat een product heeft op het milieu. De Commissie kijkt naar het gebruik van de Life Cycle Assessment (LCA) en in het bijzonder de ecologische voetafdruk van een product (PEF). De grote vraag voor dit wetsvoorstel is of de Europese Commissie de beoordeling en labelen van de milieu-impact van producten (met LCA’s) verplicht of vrijwillig zal maken. De coalitie wil dat het verplicht wordt. Een aantal bedrijven heeft zich al aangemeld voor de coalitie, waaronder Fairphone, Mediamarkt, BOL.com, Recommerce en Trust.

Een coalitie van grote en kleine bedrijven in de consumentenelektronica heeft de Europese Commissie vandaag een brief gestuurd waarin zij aandringt op het verplicht stellen van een uniforme procedure voor de levenscyclus van producten.

Op maandag 21 maart riep de Nederlandse politieke partij GroenLinks het Europees Parlement op tot verplichte impactbeoordelingen en milieulabels. Zij noemden de One Green Label Digital Coalition als voorbeeld van hoe het anders moet en kan.

Rogier Volmer, CEO Trust International: “We hebben een brief geschreven en andere koplopers in duurzame consumentenelektronica gevraagd zich bij deze coalitie aan te sluiten en de brief te ondertekenen op: https://onegreenlabeldigital.eu/“. Deze brief is in de eerste week al meer dan twintig keer ondertekenend en bedrijven kunnen zich nog steeds aansluiten.

Volmer: “Wij zijn van mening dat het verplicht labelen van het milieueffect perfect mogelijk en noodzakelijk is:

  • Om de digitale overgang een duurzame omschakeling te maken
  • Om consumenten en bedrijven in staat te stellen weloverwogen duurzame keuzes te maken op een manier die verifieerbaar, vergelijkbaar en betrouwbaar is.
  • Om een gelijk speelveld te creëren voor bedrijven die duurzaam willen worden.”

Duurzaamheid bij Trust

Volmer: “Business as usual is niet langer een optie. Het is onze verantwoordelijkheid en ambitie om op een duurzame manier producten te ontwerpen, activiteiten uit te voeren en consumenten slimme, betaalbare en duurzame keuzes te bieden. Dit is niet iets dat vandaag of morgen kan worden bereikt, het is een voortdurende inspanning. We werken samen met partners en leveranciers om deze slimme veranderingen door te voeren in onze industrie, productie, bedrijfsvoering en productassortiment.”

 

Gerelateerd

Vorige artikelOmzet uit mobiele diensten gegroeid, T-Mobile profiteert het meest
Volgende artikel Krachtenbundeling platformen Ultimo en Evresys voor verbeteren tracking

Gerelateerde berichten

Doek valt definitief voor BCC

BCC aan de rand van de afgrond

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Vacature Support Engineer (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • (Junior) Field Service Engineer

    • Woerden (Extern)
    • Telemos ICT Solutions Group
    • Full Time
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!