Door antwoord te geven op een aantal vragen over het gebruik en voorkeuren geeft de Roos Chatbot advies over het beste sim only aanbod. Gebruikers hoeven geen account aan te maken. De Roos chatbot geeft gebruikers het verleng aanbod bij de huidige mobiele provider en de drie beste overstap aanbiedingen bij andere providers. Heeft de klant al een goed aanbod, dan vertelt Roos dat ook. Wil een gebruiker direct verlengen of overstappen dan kan dat direct vanuit de Roos chatbot.
Eerste chatbot voor sim only abonnementen
Gerard Laanstra, CTO van Roos licht toe: “We zijn hiermee de eerste digitale assistent voor sim only abonnementen in Nederland. De chatbot werkt sneller dan een website of mobiele app en veel makkelijker dan een online formulier. Het is een eerste voorbeeld hoe de technologie van Roos dadelijk op verschillende platformen beschikbaar zal zijn. Ons doel is om continue de intelligentie en data integraties achter onze virtuele assistent te verbeteren, zodat de digitale assistent je [de consument] kan helpen zoals een adviseur dat zou doen in de offline wereld”.
Snelle uitbreiding van advies via Facebook Messenger
Naast advies over het beste sim only abonnement is het al mogelijk via Roos op Facebook Messenger advies over het beste stroom en gas abonnement te krijgen. Het aanbod wordt binnenkort uitgebreid met internet/tv/bellen en verzekeringen. Het intelligente systeem van Roos helpt consumenten bij het kiezen van het beste aanbod voor hun situatie en voorkeuren. De doelgroep waar Roos zich hiermee op richt is de consument die ‘altijd online’ en in beweging is. Het voordeel van Facebook Messenger is dat het persoonlijk en asynchroon is. Gebruikers kunnen een bericht sturen terwijl ze aan het werk zijn of een film bekijken. Gerard Laanstra over de ontwikkelingen: “Wij zijn trots dat Roos de eerste sim only abonnementen vergelijker in Nederland is die gebruik maakt van Facebook Messenger en advies geeft over het voordeligste sim only abonnement door het grootste wereldwijde sociale netwerk. En we gaan dit verder uitbreiden met diensten zoals verzekeringen.”