Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Telecom»Cellnex levert indoor mobiele dekking voor The Social Hub
Telecom

Cellnex levert indoor mobiele dekking voor The Social Hub

17 januari 20233 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

 Cellnex, Europa’s grootste onafhankelijke telecommunicatie infrastructuur provider, levert de komende 10 jaar indoor mobiele dekking aan The Social Hub, voorheen bekend als The Student Hotel, op twee belangrijke locaties. Cellnex realiseert optimaal mobiel bereik door middel van een Distributed Antenna System (DAS), in nauwe samenwerking met de (nationale) mobiele netwerkoperators. Op de locaties Delft (Nederland) en Wenen (Oostenrijk) is de implementatie inmiddels afgerond.

Hybride hospitality model

Opgericht in 2012, leidde The Social Hub als The Student Hotel het model dat bekend staat als hybride gastvrijheid. Nu uitgegroeid van een studentenhotel tot een wereldwijd begrip dat ‘Social’ centraal stelt, is de verbinding tussen gasten en de gemeenschap een belangrijk onderdeel van het bedrijfsaanbod. De huidige zestien locaties (in zes Europese landen) van The Social Hub – in onder meer Delft, Amsterdam, Berlijn, Bologna, Florence, Madrid en Wenen – bieden een breed scala aan voorzieningen en diensten. Hieronder vallen onder andere grote gemeenschappelijke ruimtes, studentenhuisvesting, hotelkamers, co-workingplekken, vergaderruimtes, sportscholen, bars, restaurants en evenementenprogramma’s voor de community.

Social impact en duurzaamheid

De Social Hub begint bestaande en nieuwe locaties uit te rusten met steeds duurzamere materialen. Hoogwaardige isolatiematerialen kenmerken zich echter door de slechte doorlaatbaarheid voor mobiele signalen. Tegelijkertijd is goede indoordekking belangrijk om gasten een optimale ervaring te bieden.

Europese footprint Cellnex

Met 138.000 opstelpunten, verspreid over 12 landen, is Cellnex de grootste onafhankelijke aanbieder van draadloze telecommunicatie infrastructuur in Europa. In elk van deze landen onderhoudt Cellnex intensieve contacten met de lokale mobiele operators en is zij bekend met de technische specificaties die de lokale operators aan het design van een DAS systeem stellen. Cellnex inventariseert flexibel per land en per locatie de wensen van de klant en levert elk project turnkey op.

Henk Jan Boer, Directeur IT Infrastructuur en Ondersteuning bij The Social Hub zegt hierover:

“We zijn blij met de voltooide implementaties in Delft en Wenen om onze leden digitaal te verbinden, waar ze zich ook bevinden in onze Hubs. Met verbeterde verbindingen van 4G en 5G binnen kunnen we voldoen aan de bandbreedte- en capaciteitsverwachtingen voor onze groeiende co-working, co-living en gastengemeenschap die onze ruimtes gebruiken om te werken, leren, verblijven en spelen, en deze zelfs overtreffen.”

Hugo Brandhorst, Commercial Developer bij Cellnex Netherlands en als International Key Accountmanager verantwoordelijk voor The Social Hub:

“Cellnex beschikt over de juiste expertise en werkt in elk land nauw samen met lokale partners. Door al in een zeer vroeg stadium standaard de connectiviteitsbehoefte in kaart te brengen en dit al direct mee te nemen bij de start van de bouw of uitbreiding, wordt er bovendien synergie gecreëerd, wat resulteert in een extra kostenbesparing.”

DAS as-a-Service: schaalbaar en flexibel

De DAS oplossing wordt afgenomen als een as-a-Service dienst. Ook het intensieve provider proces wordt door Cellnex uitgevoerd. Hugo Brandhorst licht toe: “De as-a-Service invulling wordt tailormade per locatie afgestemd op de specifieke wensen en behoeften van onze klanten.”

Gerelateerd

Vorige artikelAVM brengt nieuwe glasvezelmodems uit
Volgende artikel Stuurt Avaya aan op een faillissement?

Gerelateerde berichten

Schade door connectiviteitsproblemen loopt in miljarden

Bedrijfsleven ervaart forse schade door connectiviteitsproblemen

3. Gemma Post-Dijkstra nieuwe CEO van MCXess en SpeakIntelligence

Gemma Post-Dijkstra nieuwe CEO van MCXess en SpeakIntelligence

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Business analist (FG 8/9)

    • Eindhoven
    • Pocos
    • Full Time
  • Inside Partnermanager (FG 7)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
  • Pocos – Senior Network Engineer (FG 10)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Senior Java Developer (FG 9)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Medewerker Servicedesk (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!