Video conferencing toot BlueJeans heeft speciaal voor het Eurovisie songfestival komende week een virtual conferencing-platform ontwikkeld voor de BBC, de gastomroep voor het event. Het platform zal dienstdoen als online mediacenter en 2.000 journalisten in zo’n 50 landen verbinden met het grootste entertainment-evenement van Europa.
BlueJeans by Verizon zal daarnaast zorgen voor de streaming van interactieve interviews met alle 37 artiesten die dit jaar aan het evenement deelnemen. Dit vindt plaats via een van de officiële social media-platforms van het Eurovisiesongfestival. De interviews kunnen wereldwijd worden bekeken door de pers en het publiek.
Het event management-platform BlueJeans Expo biedt journalisten uit alle delen van de wereld toegang tot live optredens, try-outs en persconferenties. Deze oplossing draagt bij aan boeiende ervaringen en vergroot de wereldwijde reikwijdte van het evenement.
“Het doet ons een genoegen om als officiële leverancier van het Eurovisiesongfestival 2023 samen te werken met BlueJeans by Verizon. Dit platform zal essentieel zijn voor fans over de hele wereld om via sociale media in contact te komen met de artiesten. Daarnaast kunnen try-outs en persconferenties via het platform worden gedeeld met media die niet fysiek bij ons in Liverpool aanwezig kunnen zijn”, zegt Dave Goodman, manager ESC Digital & Communications Manager bij de European Broadcasting Union. “We zien ernaar uit om de komende weken nauw met BlueJeans by Verizon samen te werken om mensen een kijkje te bieden achter de schermen van ’s werelds grootste live muziekevenement.”
BlueJeans by Verizon maakte recentelijk bekend dat het een samenwerking was aangegaan met Sparq Live op het gebied van evenementenbeheer. Voor dit project doet het een beroep op Sparq voor hulp met het inrichten van de productieomgeving (camera’s, verlichting en technologie) en de streaming naar social media. Het door BlueJeans op maat ontwikkelde platform zal worden gebruikt voor de live streaming van interviews met artiesten. Het publiek krijgt daarbij de gelegenheid om vragen te stellen.
“Het Eurovisiesongfestival is ‘s werelds grootste live muziekevenement en de langstlopende jaarlijkse internationale muziekcompetitie die op televisie wordt uitgezonden. Bij Verizon vinden we het dan ook geweldig om een bijdrage aan het evenement te leveren met de speciaal ontwikkelde oplossing van BlueJeans. Hiermee helpen we de gastomroep om registraties van het Eurovisiesongfestival te delen met de media en via hen met fans in alle delen van de wereld”, zegt Joseph McStravick, managing director EMEA & APAC bij Verizon Business. “Dit evenement is zo geliefd dat het vorig jaar door bijna 180 miljoen mensen in alle delen van de wereld werd gevolgd. Onze taak is om mediavertegenwoordigers een even soepele als boeiende ervaring te bieden bij het delen van optredens, try-outs en het gevoel van opwinding met een wereldwijd publiek.”
De innovatieve oplossing die BlueJeans by Verizon heeft ontwikkeld bestaat uit een platform voor live streaming en een slimme productieomgeving voor media in Liverpool en op externe locaties. De oplossing biedt een inclusieve omgeving die journalisten uit alle delen van de wereld samenbrengt en helpt om optimaal verslag uit te brengen over dit unieke evenement.
Ga voor meer informatie over BlueJeans by Verizon naar https://www.bluejeans.com/products/events