Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»OFM»Bellen met Microsoft Teams via Detron Connect 365
    OFM

    Bellen met Microsoft Teams via Detron Connect 365

    10 oktober 20227 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Bij Detron is de focus volledig gericht op het inrichten en servicen van de digitale werkplek. Telefonie hoort daar als vanzelfsprekend bij. De groeiende populariteit van Teams kwam voor Detron niet als verrassing. Al na de komst van ‘Skype for Business’ was het plan om daarmee de dienst ‘Hosted Skype for Business’ te ontwikkelen. “Uiteindelijk hebben we die stap overgeslagen en zijn we gelijk op Teams overgegaan”, vertelt Adrie. “Na de nodige investeringen zijn we anderhalf jaar geleden begonnen met het leveren van telefoniefunctionaliteiten en support aan gebruikers van Teams.”

    Vorig jaar al behaalde Detron de Calling for Microsoft Teams advanced specialization status en de Meetings and Meeting Rooms for Microsoft Teams advanced specialization. Daarmee laat Detron zien uitgebreide kennis en expertise te hebben bij het adviseren en implementeren van Microsoft Teams gebaseerde telefonie- en vergaderruimte oplossingen. Adrie: “Nadat ook in Nederland Corona de kop op stak was het even rustig en hield iedereen de hand op de knip. Toen we weer terug mochten naar kantoor is het in een stroomversnelling gekomen. Bij zo ongeveer alle nieuwe projecten die we vanuit de enterprisemarkt en middelgrote zakelijk markt binnenkrijgen, maakt een component om met Teams te telefoneren deel uit van de oplossing die we leveren.”

    Deel van de digitale workspace

    Detron heeft bovenstaande UC-oplossing toegevoegd aan de Detron Digital Workspace. Via de centrale portal kom je als gebruiker in je digitale werkplek, waarin je alle voor jou relevante data en applicaties vindt. Denk aan: SaaS- en webapplicaties, applicaties vanuit een Citrix werkplek of vanuit een Microsoft RDS werkplek plus lokale applicaties. De digitale werkplek is opgebouwd rondom het Microsoft 365 portfolio. En dan aangevuld met de functionaliteiten rondom printing, device management, online portal, dataopslag, back-up-faciliteiten en dus ook UC- en telefoniefunctionaliteiten. Dat laatste wordt in Detron Digital Workplace én zelfstandig als Detron Connect 365 aangeboden. Een provideronafhankelijk cloudvoice-platform met connectiviteit en additionele modules, waaronder Microsoft Teams Calling. Waarbij op het platform niet alleen Microsoft Teams Phone System maar ook Mitel en Zoom als cloud oplossing wordt aangeboden. Bij de implementatie kan de klant altijd kiezen voor private, public cloud of voor een on-premise oplossing. En, niet onbelangrijk, in zijn eigen tempo de overstap vanuit een traditionele PBX-omgeving maken zonder desinvestering.

    Efficiency

    Deze oplossing kan in een groot aantal gevallen ingezet worden om de traditionele telefooncentrale te vervangen en/of uit te breiden met de nieuwste functionaliteiten. Hierdoor kan een organisatie de efficiency vergroten en op die manier kosten besparen, vertelt Adrie. “De kracht van Teams is daarbij dat er maar één applicatie nodig is om onderling te kunnen samenwerken, documenten te delen en te bellen met externen binnen de beveiligde omgeving van Teams.

    Grotere organisaties zoals ziekenhuizen die hun eigen systemen hadden, zagen Microsoft oplossingen volgens Waterman voorheen nog vaak als een ‘no-go-area’. “Na Corona zijn oplossingen in combinatie met Microsoft en de cloud geen probleem meer voor ze en zijn er diensten uitgerold om thuiswerken te faciliteren.” Vaak gaat het dan, bijvoorbeeld bij ziekenhuizen om stafafdelingen en ondersteunende afdelingen.

    Detron zorgt er voor dat ziekenhuizen bijvoorbeeld wel met Teams kunnen werken én bellen. Zelfs tot in lengte van jaren naast hun systeem voor bijvoorbeeld zorgalarmering. De stafafdeling die bijvoorbeeld wel toe is aan Teams worden dan lokaal gefaciliteerd en ontsloten. “Zo kunnen zij in hun eigen tempo hybride gaan werken. Dat geldt ook voor andere type organisaties.”

    Meerdere partijen

    De kracht van Detron Connect 365 is zoals gezegd het verbinden van Teams met andere cloudpartijen, applicaties en de klant, zodat een probleemloze cloudvoice-oplossing ontstaat. Zo kunnen apps en diensten van derden bij Detron worden afgenomen en gekoppeld. Daarbij heeft de klant één aanspreekpunt en desgewenst één factuur. Daarnaast kan men gewoon met het aanwezige eigen traditionele telefoniesysteem blijven werken, naast de module om binnen Teams te bellen. Adrie voert ons langs diverse stroomschema’s, die duidelijk maken hoe indrukwekkend en flexibel de achterkant is én met hoeveel providers en applicaties koppelingen mogelijk zijn.

    “Met Detron Connect 365 bieden we een provider onafhankelijke oplossing waarmee de klant Microsoft Teams koppelt middels de bestaande verbinding vanuit het eigen datacenter of volledig vanuit ons beveiligde datacenter. Binnen deze oplossing is het uiteraard ook mogelijk om doorkiesnummers onder te brengen. Wil je als ZZP-ers of kleine organisatie bereikbaar zijn onder je eigen telefoonnummer(s), dan kun je dat bij Microsoft onderbrengen met Calling Plans.”

    Verbinden

    Detron Connect 365 is dus de perfecte oplossing voor middelgrote- en grote organisaties. Waterman: “We ontsluiten daarmee niet alleen Teams maar verbinden ook meerdere clouds met elkaar. Aan de ene kant hebben we natuurlijk provider clouds met netlijnen om te kunnen bellen zodat je bereikbaar bent onder een telefoonnummer. Aan de andere kant hebben we clouds van Microsoft Teams, maar dat zijn dus niet de enige die we ontsluiten.” Grote organisaties hebben overeenkomsten met providers waar ook de mobiele abonnementen in zitten en raamovereenkomsten. Die kunnen niet zomaar een aspect uitlichten als Teams of Calling Teams wel zou passen. We verbinden providers met ons platform dat in Amsterdam in ons datacenter staat. Daar hebben wij samen met de providers geïnvesteerd in voldoende capaciteit. De klant hoeft alleen maar zijn nummers te porteren om clouds te kunnen ontsluiten.”

    Met Teams kan veel, maar omdat het om een standaard oplossing gaat, zijn voor bellen vaak extra functionaliteiten nodig. Detron werkt daartoe samen met een aantal externe partijen die additionele functionaliteit leveren bovenop Teams, daarmee haalt een organisatie telefoniste-, contactcenter-, en multimedia functionaliteit in huis bovenop Teams.

    Vastmobiel integratie

    Door al deze ontwikkelingen heeft vast mobiel integratie een andere lading gekregen. Bellen via Teams kan immers met een mobiele telefoon, maar mogelijk nog vaker met een pc of laptop, omdat dit wat meer mogelijkheden en gebruiksgemak biedt. Daarbij is het bovendien buitengewoon handig om een vergadering of gesprek met een swipe door te zetten naar een mobiele telefoon op het moment dat de gebruiker vanuit kantoor zijn auto instapt en de verbinding van WiFi naar 4G kan swipen. Hybride vergaderen, thuiswerken en documenten delen is daarmee veel eenvoudiger geworden dan al met UC mogelijk was. Daarmee is het mobieltje een verlengstuk geworden van de digitale werkplek.

    Mobiel en vaste nummers kunnen eenvoudigweg doorgeschakeld worden naar Teams. Zo kan degene die wil bellen zien of de ander in gesprek is. Het is bovendien ook in te stellen met welk nummer je jezelf presenteert. Bijvoorbeeld met wel, geen of ander een willekeurig doorkiesnummer.

    Experiencecenter

    Detron heeft een ander DNA dan de meeste system integrators. “Met IT, Telecom, Microsoft, VMware en datacentertechniek hebben we alles in eigen huis en onder één dak. Dat biedt een andere dynamiek richting klant. Bovendien zijn we provider onafhankelijk.”

    Wat de mogelijkheden en voordelen zijn ten aanzien van het werken met Teams, kunnen klanten ervaren in het Experience-center van Detron. Daar zijn vier digitale werkplekken ingericht. Hier is onder meer te zien wat bellen met Teams inhoudt.

    Menige organisatie heeft daar inmiddels kennis kunnen nemen van alle ‘smaken’ die Detron biedt. Ook als het gaat om een stapsgewijze overgang en inzicht in de bouwstenen waarmee Detron het gebruik van Teams kan verrijken. Menigeen die hier over de vloer kwam wist niet wat Teams allemaal aan telefoniefunctionaliteiten kan bieden. Traditionele telefonie blijft een wezenlijk onderdeel uit maken van het communicatielandschap en juist door de toevoeging van innovaties zoals Teams ontstaat er een mooi, nieuw palet aan mogelijkheden om effectief met elkaar te communiceren.

    Gerelateerd

    Vorige artikelALSO en Iristick Smart Glasses breiden samenwerking uit
    Volgende artikel Microsoft en Zoom winnen marktaandeel UCaaS

    Gerelateerde berichten

    Meer dan in- en uitchecken; FrontAssist nu als volwaardig digitaal receptieplatform

    Digitalisering als sleutel in een complexe zorgomgeving

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    jun 11
    12:00 - 18:00 CEST

    Partner Event Internet on Demand: ‘FWA: the next big thing in telecom’

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!