Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Connexie»BCC verlegt koers; kleinere winkels en meer focus op online
    Connexie

    BCC verlegt koers; kleinere winkels en meer focus op online

    15 juni 20232 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Elektronicaketen BCC zet een koerswijziging in; kleinere winkels met minder assortiment. Dat is nodig om de organisatie weer winstgevend te maken. Daarom is ook afgelopen maand een kwart van de 190 medewerkers op het hoofdkantoor ontslagen, zo meldt het FD. Consumenten geven hun geld uit aan andere zaken en de winkels hebben een te breed aanbod.

    BCC is met 57 winkels een van de grootste elektronicaketens van Nederland. In het laatst bekende boekjaar, dat liep tot en met januari 2022, behaalde het bedrijf een omzet van €424,8 mln. Daarop leed BCC een nettoverlies van €21 mln. Over 2022  zijn nog geen cijfers bekend.

    Forse maatregelen

    Het bedrijf denkt dat de vestigingen af kunnen met minder producten in de winkel en daardoor ook een kleiner vloeroppervlak. Het grote assortiment moet wel beschikbaar blijven, maar dan online.

    Eerder zette de ceo Caspar Klinkhamer, die eind 2021 aantrad eerder voor Blokker en Bol.com werkte, zette ook een streep door de verkoop van BCC-assortiment via webwinkel Wehkamp.

    ‘We moeten van een strategie van dozen schuiven met lage marge naar meer complexe elektronica. Daar zit meer toegevoegde waarde, en kunnen we onze deskundigheid laten zien”, vertelt Klinkhamer tegenover het FD. Als voorbeeld noemt hij de overname en integratie van Suntech Energy, een installateur van zonnepanelen. Onze winkels in Utrecht en Veenendaal hebben nu een duurzaamheidshoek, waar je de materialen kan zien en uitleg kan krijgen over hoe isolatie, zonnepanelen en laadpalen werken.”

    BCC kwam drie jaar geleden in handen van de Mirage Retail Group, dat ook eigenaar is van onder meer Blokker, Big Bazar en Intertoys. Om op de kosten te besparen, heeft BCC eerder al het eigen hoofdkantoor opgegeven en is ingetrokken bij de hoofdzetel van Mirage.

    Witgoedzaken zoals BCC, Expert en Mediamarkt kampen met stijgende kosten van personeel en huur. Tegelijkertijd stagneert de omzet na de coronapiek, waarin consumenten veel huishoudelijke apparaten en elektronica voor thuiswerken aanschaften. Nu mensen zijn voorzien en liever hun geld uitgeven aan vakanties of restaurantbezoek, blijven de winkels leeg.

    Gerelateerd

    Vorige artikelT-Mobile verbreedt aanbod glasvezel via netwerk Glaspoort
    Volgende artikel Juniper Research: markt private netwerken vertienvoudigd in komende vijf jaar

    Gerelateerde berichten

    Golden eSIM nu beschikbaar via GWK Travelex

    Hoe gaat het met de jonge telecomoperator UNDO? vodafonezigo

    VodafoneZiggo schrapt 400 banen in strijd tegen teruglopende resultaten

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    jun 11
    12:00 - 18:00 CEST

    Partner Event Internet on Demand: ‘FWA: the next big thing in telecom’

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!