BCC opent haar allereerste shop-in-shop bij Blokker in Zaandam. Omdat beide winkelformules tot de Mirage Retail Group (MRG) behoren, is de shop-in-shop een logische vervolgstap. De samenwerking wordt nog eens extra versterkt doordat BCC deze maand ook een deel van haar assortiment online gaat verkopen via Blokker.nl.
Bcc blokker shop-in-shop mirage Retail group
De winkel in Zaandam is voor de opening aangepast qua lay-out en sfeer en wordt door Blokker gezien als dé winkel van de toekomst waar nieuwe modules en concepten worden uitgetest (zoals o.a. al eerder coffee-to-go, en zelfscankassa’s). Op slechts 40m2 van de in totaal 460m2 oppervlakte worden alle BCC producten aangeboden.
Producten aangeboden op levensgroot beeldscherm in de winkel
Dit is mogelijk door de introductie van een digitale tool die gebruik maakt van een levensgroot beeldscherm waar producten op ware grootte kunnen worden bekeken. Met deze innovatieve en interactieve tool kunnen klanten bovendien het afgebeelde product virtueel openen.
“Door het online aanbieden van het BCC assortiment op Blokker.nl wordt er een heel nieuw segment toegevoegd dat perfect aansluit op de al beschikbare huishoudelijke artikelen” – Jeanine Holscher, CEO Blokker
Toevoeging van het BCC assortiment als ‘een verrijking van het aanbod’
Online zien BCC en Blokker ook commerciële kansen middels een nauwere samenwerking. Zo kunnen klanten op Blokker.nl een deel van de producten uit het BCC assortiment bestellen. Blokker werkt online al sinds 2016 samen met externe verkooppartners en de toevoeging van het BCC assortiment wordt al een verrijking van het aanbod gezien.
BCC blij met lokale aanwezigheid door heel Nederland
Herman Bramer, CEO van BCC: “Door bundeling van de krachten met Blokker openen we nu een eerste BCC shop-in-shop in hartje Zaandam. Met dit vernieuwende concept krijgen klanten nog steeds de deskundigheid en service die men van BCC gewend is, met toegang tot het volledige assortiment op een compacte locatie. De inzet van een digitale tool om ons witgoed assortiment digitaal in de winkel aan te bieden, is een belangrijke stap in het mogelijk maken van een compactere winkel als deze shop-in-shop. Hiermee is lokale aanwezigheid van BCC in potentie mogelijk op een grote hoeveelheid locaties door heel Nederland.”
“Door ons assortiment aan te bieden bij Blokker, bouwen we voort op de sterke positie van BCC. Dit zowel online als offline. BCC is eind 2020 overgenomen door MRG. Toen is al aangegeven dat er veel synergiekansen waren. Dit is een mooi voorbeeld van hoe BCC binnen MRG commerciële kansen kan versterken.” – Herman Bramer
Alle kansen benutten om nog relevanter en vernieuwender te zijn
Jeanine Holscher is als CEO van Blokker eveneens opgetogen over de nieuwe ontwikkelingen binnen MRG. ,,Met deze samenwerking laten wij binnen MRG – en dus ook binnen Blokker – zien dat we alle kansen benutten om nog relevanter en vernieuwender te zijn voor onze klanten. Doordat het assortiment van BCC complementair is aan onze producten, bieden wij klanten van zowel Blokker als BCC, zowel online als offline, een veelzijdige en innovatieve winkelervaring die hopelijk hun verwachtingen overtreft.”
Zo kan een klant in de winkel bijvoorbeeld bij BCC een oven of inductiekookplaat aanschaffen en meteen bij Blokker op zoek gaan naar een ovenschaal of pannenset. Holscher: “Dat is iets wat vrijwel nergens anders mogelijk is. En door het online aanbieden van het BCC assortiment op Blokker.nl wordt er een heel nieuw segment toegevoegd dat perfect aansluit op de al beschikbare huishoudelijke artikelen. Op deze manier creëren we voor onze klanten de optimale winkelervaring.”