BCC heeft na een intensieve marktverkenning besloten om Harmony in te schakelen als nieuwe verzekeringspartner voor alle productgroepen. De samenwerking verbindt de nieuwe strategie waarin BCC de klant wil ontzorgen met aanvullende services op elektronica.
Ervaring en expertise meer gebruiken
Jaap Tiemens, Directeur Operations van BCC: “Wij zien dat het aanbod van elektronica voor consumenten dermate groot is geworden, dat het bijna too much wordt. Welk merk moet ik kiezen? Welk model? Welke technologie? Klanten hebben steeds meer behoefte aan een deskundige partij die ze daarbij helpt. En dan kom je er niet, door nog meer apparaten in de schappen te zetten. Uiteindelijk heb je gewoon te veel spullen en te weinig toegevoegde waarde. Terwijl nou juist veel van onze winkelmedewerkers al heel wat jaartjes meedraaien: zij snappen juist haarfijn wat klanten nodig hebben. Dat verhaal moeten we beter gaan vertellen.”
Nieuwe strategie: ‘Don’t worry, buy happy’
“BCC wil zich via haar nieuwe campagnes nadrukkelijk gaan profileren als partij die deskundig advies en unieke, aanvullende services te bieden heeft,” vervolgt Tiemens, “voor uiteindelijk die happy customer”. Onze meerwaarde zit dus in het meedenken vanuit klantbehoeften en hoe we daar zo goed mogelijk in kunnen voorzien. Op termijn zie ik ook kleinere winkels voor me, waarin onze winkelmedewerkers je snel kunnen adviseren en ontzorgen met aanvullende services. En onze elektronica oplossingen gaan verder. Zo komen we bv met ‘BCC Duurzaam’ waarbij onze adviseurs je zelfs gaan helpen met de aanschaf én de installatie van bijvoorbeeld je duurzame binnenklimaat of zonnepanelen. En we gaan nog verder met nieuwe concepten die goed aansluiten op de veranderende vraag in de markt, bijvoorbeeld de unieke Don’t worry polis. Ook daarmee ontzorgen we onze klanten. ”
Partnership leidt tot succesvol concept
In de zoektocht naar de juiste aanvullende services scoorde Harmony, specialist in verzekeringen voor consumentenelektronica, op een aantal aspecten opvallend beter. “We zagen maatwerk om tot een uniek concept te komen. De Learning & Development afdeling van Harmony biedt vakkundige begeleiding en helpt ons in het succesvol maken van dat concept. Verder waarderen wij de snelle automatisering, digitalisering en implementatie van belangrijke processen. Wij kennen natuurlijk de specifieke uitdagingen van retail en vanuit die kennis konden we in co-creatie een succesvol concept ontwikkelen. Deze hechte samenwerking vormt een solide basis voor ons partnership. Daarbij zijn de Sales Coaches in combinatie met de regiomanagers van BCC een sterke troef gebleken. De Sales Coaches hebben bewezen dat zij snel en effectief kennis kunnen overbrengen op onze mensen,” aldus Tiemens.
Twee verzekeringsopties op maat
Jef Van Herck, Commercial Director van Harmony, voegt toe: “Wij zijn trots dat BCC voor Harmony heeft gekozen als exclusieve verzekeringspartner. Het bevestigt onze kracht in het ontwikkelen van modulaire concepten in co-creatie. Speciaal voor klanten van BCC hebben wij twee verzekeringsproposities uitgewerkt waarbij we ons focussen op de hedendaagse klantbehoeften. We bieden klanten de keuze: een verzekeringspakket met de basisdekking zoals val- en stootschade tegen een eenmalig bedrag, of een unieke all-risk dekking tegen een maandelijks bedrag. Ontzorging à la carte, zeg maar.”
“Daarnaast is een retailpartner als BCC de ultieme partner om met onze vernieuwde bruin- en witgoedpropositie te starten”, aldus Van Herck. “Zij hebben daarin uitgebreide ervaring, waar wij dan weer op mee kunnen surfen. En wat een schitterend toeval: het nieuwe thema van BCC luidt Don’t worry, buy happy, terwijl Harmony al sinds jaren staat voor het motto Why worry?”