De communicatiespecialist AVM gaat voortaan verder onder de merknaam FRITZ!. Met deze naamsverandering speelt het bedrijf in op de populariteit en merkbekendheid van zijn succesvolle FRITZ!-producten. Enkel de bedrijfsnaam wijzigt: AVM GmbH wordt FRITZ! GmbH. Voor partners en klanten verandert er verder niets.
Met een merkbekendheid van ongeveer 80 procent in Duitsland is FRITZ! uitgegroeid tot een van de sterkste namen in de sector van thuisnetwerken, internet en smart home. De merknaam AVM was daarentegen veel minder bekend. Door nu ook als bedrijf de naam FRITZ! te dragen, kiest de onderneming voor meer duidelijkheid, consistentie en directe herkenning.
Eric van Uden (Country Manager Nederland voor FRITZ!) voegt toe: “Onze producten heten FRITZ! dus was het logisch om ook ons bedrijf die naam te geven. Zo ontstaat er een heldere link tussen de onderneming en producten, waar klanten, zakenpartners en leveranciers rechtstreeks de vruchten van plukken. Het is een natuurlijke stap die aansluit bij hoe mensen ons al kennen en herkennen, en die onze identiteit nog duidelijker maakt. Met deze naamswijziging versterken we onze positie in Nederland als toonaangevende speler in connectiviteit en smart hometechnologie.”
Over FRITZ!
FRITZ! is een van de toonaangevende spelers in Europa op het gebied van breedbandinternet en digitale thuisoplossingen. De producten staan bekend om hun gebruiksvriendelijkheid, innovatie en veelzijdigheid: van razendsnel internet en krachtige Wi-Fi tot eenvoudige netwerken, handige telefonie en slimme smart home-toepassingen. FRITZ! verbindt je éénvoudig en betrouwbaar. Met de eigen FRITZ!OS-software blijven producten jarenlang up-to-date en veilig, dankzij regelmatige updates met nieuwe functies. FRITZ! (voordien AVM) ontwikkelt sinds 1986 al zijn producten in Berlijn en produceert ze in Europa. In 2024 telde het bedrijf 900 medewerkers en realiseerde het een omzet van 630 miljoen euro.


