Avaya herdefinieert zijn Unified Communication Portfolio met de aankondiging van een nieuwe Communication and Collaboration Suite. Vergaderen, bellen, chatten, bestanden en taken beheren kan nu allemaal op één plaats. Avaya’s strategie biedt klanten de mogelijkheid om het traject te kiezen dat bij hun organisatie past, of het nu in de public cloud, private cloud of on-premise is. Door het aanbod van deze geavanceerde communicatieoplossingen kunnen klanten kiezen wat het beste werkt voor hen en hun medewerkers.
In de Avaya Communication and Collaboration Suite kiezen klanten hun werknemerservaring met:
On-Prem: Avaya zet zich nog steeds in voor Avaya Aura en Avaya IP Office, zodat klanten hun geavanceerde communicatiesystemen blijven versterken en onderhouden. Communicatiesystemen worden on-premise versterkt met hoge betrouwbaarheid, behoud van naadloze connectiviteit en verbetering van de operationele continuïteit.
Private Cloud: Avaya Enterprise CloudTM maakt gebruik van een beveiligde en beheerde communicatiecloud op Microsoft Azure. Dit zorgt voor verhoogde security en efficiëntie voor de bedrijfsactiviteiten. Avaya Aura is zo beschikbaar in een private Azure cloudomgeving.
Public Cloud: Avaya Cloud Office biedt organisaties van ieder formaat verbeteringen voor de ervaringen van hun medewerkers. Dit leidt tot betere klantervaringen met eenvoud, gebruiksgemak en op maat gemaakte oplossingen. Avaya Cloud Office is de meest exclusieve UCaaS-oplossing. Het is een onderdeel van het strategische partnerschap tussen Avaya en Ring Central en is in Nederland, België en wereldwijd beschikbaar.
Met de introductie van de Avaya Communication and Collaboration Suite krijgen de klanten extra waarde van hun communicatieoplossingen via Collaboration Platform Integrations. Dit zijn integraties met het samenwerkingsplatform naar hun keuze. Door het integreren van nieuwe technologieën, zoals het verbeteren van teamconnectiviteit en het integreren van AI voor efficiëntere werkzaamheden, kunnen bedrijven innovatieve oplossingen leveren zonder het verstoren van de al bestaande technologie. Als onderdeel van Avaya’s Collaboration Platform Integrations kondigt het bedrijf een nieuwe samenwerking aan met Zoom Workplace, het AI-aangedreven samenwerkingsplatform van Zoom.
“De onthulling van de Avaya Communication and Collaboration Suite is een belangrijke stap voorwaarts. Het is een combinatie van marktleidende oplossingen van Avaya en hun strategische partners die de belofte van ‘innovation without disruption’ waarmaken,” zegt Zeus Kerravala, Founder en Principal Analyst bij ZK Research. “In een tijdperk waarin werknemers veel uren per dag besteden aan videogesprekken, vaak met meerdere samenwerkingsoplossingen, ondersteunt de Avaya Communication and Collaboration Suite met integratie en efficiëntie. Avaya komt de veranderende eisen van de klanten en werknemers tegemoet door het stroomlijnen van hun UC-aanbod in één suite. Ook biedt het een unieke oplossing die de complexe digitale werkplek vereenvoudigd. Deze koppeling bepaalt hoe organisaties samenwerken, doordat het zorgt voor naadloze interactie tussen verschillende samenwerkingsoplossingen en zo de productiviteit op de virtuele werkplek verhoogt.”
Gelijktijdig wordt ook het Avaya Experience Platform uitgebreid. Avaya heeft de naamgeving vereenvoudigd. Dit maakt het selecteren van het aanbod wat het meest geschikt is voor de bedrijfsbehoeften van klanten makkelijker. De nieuwe productnamen onder het Avaya Experience Platform zijn:
Avaya Experience PlatformTM (AXP) On-Prem (voorheen Avaya Call Center Elite)
Avaya Experience PlatformTM (AXP) Private Cloud (voorheen Avaya Enterprise Cloud)
Avaya Experience PlatformTM (AXP) Public Cloud (voorheen Avaya Experience Platform CCaaS)
Deze AXP-oplossingen zijn ontworpen voor het stroomlijnen van de integratie met cloud services, waardoor zowel huidige als toekomstige vernieuwingen mogelijk worden. Dit zijn verbeteringen op het gebied van digitale kanalen, self service, ondersteunende services, initiatieven rondom medewerkersbetrokkenheid, workforce engagement, customer journey orchestration, proactieve klantenservice en meer. Deze worden allemaal ondersteund door geavanceerde AI-technologieën. “We e leveren één platform aan alle klanten via het nieuw geïntegreerde Avaya Experience Platform-portfolio. Dit versterkt ons voordeel van ‘innovation without disruption’, zegt Soren Abilgaard, EVP en CTO bij Avaya. “Het hergroeperen van onze oplossingen onder Avaya Experience Platform draagt bij aan onze focus op onze CX-innovatiestrategie. Hierbij kiezen klanten hun traject naar de cloud voor het toepassen van verbeteringen die aansluiten op hun behoeften.”
Gerelateerd