Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Achtergrond»Apple biedt gebruikers mogelijkheid zelf toestel te repareren
    Achtergrond

    Apple biedt gebruikers mogelijkheid zelf toestel te repareren

    17 november 20214 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Apple anticipeert op de groeiende Right to Repair beweging door gebruikers de mogelijkheid te bieden hun iPhone zelf te repareren. Onderdelen, gereedschap en handleidingen van Apple – te beginnen met iPhone 12 en iPhone 13 – komen hiervoor beschikbaar voor individuele consumenten
    In de beginfase van het programma ligt de nadruk op de modules die het vaakst worden gerepareerd, zoals het iPhone-display, de batterij en de camera. Later volgend jaar zal de mogelijkheid voor aanvullende reparaties beschikbaar komen.

    Hiervoor heeft Apple Self Service Repair aangekondigd, waarmee klanten die zelf hun reparaties willen uitvoeren toegang krijgen tot originele Apple onderdelen en gereedschappen. Self Service Repair, dat eerst beschikbaar is voor de iPhone 12- en iPhone 13-lijn en binnenkort ook voor Mac-computers met M1-chips, komt begin volgend jaar beschikbaar in de VS en wordt in de loop van 2022 uitgebreid naar andere landen. Klanten voegen zich bij meer dan 5.000 Apple Authorized Service Providers (AASP’s) en 2.800 Independent Repair Providers die toegang hebben tot deze onderdelen, gereedschappen en handleidingen.

    Display, batterij en camera
    “Door de toegang tot originele Apple onderdelen te vergroten, hebben onze klanten nog meer keuze als er een reparatie nodig is”, aldus Jeff Williams, chief operating officer van Apple. “In de afgelopen drie jaar heeft Apple het aantal servicepunten met toegang tot originele Apple onderdelen, gereedschappen en training bijna verdubbeld, en nu bieden we een optie voor degenen die hun reparaties zelf willen uitvoeren.”
    Apple maakt duurzame producten die bestand zijn tegen de ontberingen van het dagelijks gebruik. Als een Apple product moet worden gerepareerd, kan dat op duizenden locaties worden gedaan door getrainde technici met originele Apple onderdelen, waaronder Apple (in de winkel of per post), AASP’s, Independent Repair Providers, en nu ook door producteigenaren die in staat zijn om zelf reparaties uit te voeren.

     

    Zelf service uitvoeren
    Om er zeker van te zijn dat een klant een reparatie veilig kan uitvoeren, is het belangrijk dat hij eerst de reparatiehandleiding doorneemt. Vervolgens plaatst de klant een bestelling voor de originele Apple onderdelen en gereedschappen via de Apple Self Service Repair Online Store. Na de reparatie krijgen klanten die hun gebruikte onderdeel voor recycling terugsturen, een tegoedbon voor hun aankoop.
    De nieuwe winkel zal meer dan 200 afzonderlijke onderdelen en gereedschappen aanbieden, waarmee klanten de meest voorkomende reparaties aan iPhone 12 en iPhone 13 kunnen uitvoeren.
    Self Service Repair is bedoeld voor individuele technici met de kennis en ervaring om elektronische apparaten te repareren. Voor de overgrote meerderheid van de klanten is een bezoek aan een professionele reparateur met gecertificeerde technici die originele Apple-onderdelen gebruiken de veiligste en meest betrouwbare manier om een reparatie uit te voeren.
    Illustratie van een vrouw die aan haar bureau zit en gebruik maakt van Apple’s Self Service Repair.
    Uitgebreide toegang tot Apple reparaties
    In de afgelopen drie jaar heeft Apple het aantal servicelocaties met toegang tot originele Apple onderdelen, gereedschappen en training bijna verdubbeld, met inbegrip van meer dan 2.800 onafhankelijke reparateurs. Het snel groeiende Independent Repair Provider-programma ging oorspronkelijk in 2019 van start in de VS en is sindsdien uitgegroeid tot meer dan 200 landen, waardoor onafhankelijke reparatiebedrijven toegang krijgen tot dezelfde training, onderdelen en gereedschappen als andere Apple Authorized Service Providers.
    Daarnaast blijft Apple klanten handige reparatiemogelijkheden bieden via zijn wereldwijde netwerk van meer dan 5.000 AASP’s, die miljoenen mensen helpen met zowel service binnen als buiten de garantieperiode voor alle Apple-producten.
    Afbeelding van een vrouw in een Apple Store die informeert naar de reparatie van haar iPhone.
    Door producten te ontwerpen met het oog op duurzaamheid, lange levensduur en een grotere repareerbaarheid, kunnen klanten genieten van een product dat jarenlang meegaat en zijn waarde behoudt. Apple biedt ook jarenlang software-updates om nieuwe functies en functionaliteit te introduceren.

     

    Gerelateerd

    Vorige artikelHikvision en Capestone gaan samenwerken om slimme draadloze oplossingen te creëren.
    Volgende artikel Poly Room Solutions for Microsoft Teams Rooms geupdate

    Gerelateerde berichten

    Despec

    Op zoek naar krachtige & duurzame outdoor gadgets? Koop ze nu bij distributeur Despec!

    overname

    Grote Navo-order rond IT-infrastructuur voor Proximus en Thales

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    jun 17
    17 juni - 19 juni

    TCCA Critical Communications World

    jun 19
    12:30 - 17:30 CEST

    Partner Event BusinessCom en Barracuda

    jun 23
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Den Bosch

    jul 3
    Gehele dag

    Cloud Expo Beach Party 2025

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!