Enter your email Address

  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
  • Home
  • Telecom
  • Mobility
  • VoIP
  • ICT
  • IoT
  • Algemeen nieuws
  • Evenementen
  • TBM Magazine
  • Achtergrond
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter LinkedIn
TBM
Login
  • Home
  • Mobility
  • ICT
  • Telecom
  • IoT
  • Algemeen
    • Vacatures
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Magazines
    • TBM
    • OFM
TBM
Home»Achtergrond»Apple biedt gebruikers mogelijkheid zelf toestel te repareren
Achtergrond

Apple biedt gebruikers mogelijkheid zelf toestel te repareren

17 november 20214 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Apple anticipeert op de groeiende Right to Repair beweging door gebruikers de mogelijkheid te bieden hun iPhone zelf te repareren. Onderdelen, gereedschap en handleidingen van Apple – te beginnen met iPhone 12 en iPhone 13 – komen hiervoor beschikbaar voor individuele consumenten
In de beginfase van het programma ligt de nadruk op de modules die het vaakst worden gerepareerd, zoals het iPhone-display, de batterij en de camera. Later volgend jaar zal de mogelijkheid voor aanvullende reparaties beschikbaar komen.

Hiervoor heeft Apple Self Service Repair aangekondigd, waarmee klanten die zelf hun reparaties willen uitvoeren toegang krijgen tot originele Apple onderdelen en gereedschappen. Self Service Repair, dat eerst beschikbaar is voor de iPhone 12- en iPhone 13-lijn en binnenkort ook voor Mac-computers met M1-chips, komt begin volgend jaar beschikbaar in de VS en wordt in de loop van 2022 uitgebreid naar andere landen. Klanten voegen zich bij meer dan 5.000 Apple Authorized Service Providers (AASP’s) en 2.800 Independent Repair Providers die toegang hebben tot deze onderdelen, gereedschappen en handleidingen.

Display, batterij en camera
“Door de toegang tot originele Apple onderdelen te vergroten, hebben onze klanten nog meer keuze als er een reparatie nodig is”, aldus Jeff Williams, chief operating officer van Apple. “In de afgelopen drie jaar heeft Apple het aantal servicepunten met toegang tot originele Apple onderdelen, gereedschappen en training bijna verdubbeld, en nu bieden we een optie voor degenen die hun reparaties zelf willen uitvoeren.”
Apple maakt duurzame producten die bestand zijn tegen de ontberingen van het dagelijks gebruik. Als een Apple product moet worden gerepareerd, kan dat op duizenden locaties worden gedaan door getrainde technici met originele Apple onderdelen, waaronder Apple (in de winkel of per post), AASP’s, Independent Repair Providers, en nu ook door producteigenaren die in staat zijn om zelf reparaties uit te voeren.

 

Zelf service uitvoeren
Om er zeker van te zijn dat een klant een reparatie veilig kan uitvoeren, is het belangrijk dat hij eerst de reparatiehandleiding doorneemt. Vervolgens plaatst de klant een bestelling voor de originele Apple onderdelen en gereedschappen via de Apple Self Service Repair Online Store. Na de reparatie krijgen klanten die hun gebruikte onderdeel voor recycling terugsturen, een tegoedbon voor hun aankoop.
De nieuwe winkel zal meer dan 200 afzonderlijke onderdelen en gereedschappen aanbieden, waarmee klanten de meest voorkomende reparaties aan iPhone 12 en iPhone 13 kunnen uitvoeren.
Self Service Repair is bedoeld voor individuele technici met de kennis en ervaring om elektronische apparaten te repareren. Voor de overgrote meerderheid van de klanten is een bezoek aan een professionele reparateur met gecertificeerde technici die originele Apple-onderdelen gebruiken de veiligste en meest betrouwbare manier om een reparatie uit te voeren.
Illustratie van een vrouw die aan haar bureau zit en gebruik maakt van Apple’s Self Service Repair.
Uitgebreide toegang tot Apple reparaties
In de afgelopen drie jaar heeft Apple het aantal servicelocaties met toegang tot originele Apple onderdelen, gereedschappen en training bijna verdubbeld, met inbegrip van meer dan 2.800 onafhankelijke reparateurs. Het snel groeiende Independent Repair Provider-programma ging oorspronkelijk in 2019 van start in de VS en is sindsdien uitgegroeid tot meer dan 200 landen, waardoor onafhankelijke reparatiebedrijven toegang krijgen tot dezelfde training, onderdelen en gereedschappen als andere Apple Authorized Service Providers.
Daarnaast blijft Apple klanten handige reparatiemogelijkheden bieden via zijn wereldwijde netwerk van meer dan 5.000 AASP’s, die miljoenen mensen helpen met zowel service binnen als buiten de garantieperiode voor alle Apple-producten.
Afbeelding van een vrouw in een Apple Store die informeert naar de reparatie van haar iPhone.
Door producten te ontwerpen met het oog op duurzaamheid, lange levensduur en een grotere repareerbaarheid, kunnen klanten genieten van een product dat jarenlang meegaat en zijn waarde behoudt. Apple biedt ook jarenlang software-updates om nieuwe functies en functionaliteit te introduceren.

 

Gerelateerd

Vorige artikelHikvision en Capestone gaan samenwerken om slimme draadloze oplossingen te creëren.
Volgende artikel Poly Room Solutions for Microsoft Teams Rooms geupdate

Gerelateerde berichten

Gigaset mikt met smartphones op b-to-b

Gigaset mikt met smartphones op b-to-b

Britse operator BT Group schrapt in zeven jaar 40 procent personeelsbestand

TBM Magazine

Blijf up to date

Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

Vacatures
  • Business analist (FG 8/9)

    • Eindhoven
    • Pocos
    • Full Time
  • Inside Partnermanager (FG 7)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

    • Rosmalen
    • X2com
  • Pocos – Senior Network Engineer (FG 10)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Senior Java Developer (FG 9)

    • Eindhoven
    • Pocos
  • Pocos – Medewerker Servicedesk (FG 6)

    • Eindhoven
    • Pocos
Evenementen
Current Month

TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

Over TBM
  • Home
  • TBM Magazine
  • Abonnement
  • Adverteren
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024-3454150
tbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen .

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?
X
TBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!