Alcatel-Lucent Enterprise heeft recent een samenwerkingsovereenkomst getekend met Talksoon, de Nederlandse technologiedistributeur die high-end clouddiensten levert aan de MKB-markt. Met onmiddellijke ingang maakt deze overeenkomst Talksoon de eerste zogeheten Master Broker in Nederland voor Rainbow Office, de dit voorjaar geïntroduceerde UCaaS-oplossingen van ALE en Ringcentral.
Talksoon, met het hoofdkantoor in Eindhoven, werkt op basis van een agentmodel dat wordt ondersteund door een team van gecertificeerde Trusted Business Advisors (TBA’s) – ervaren experts die de individuele communicatiebehoeften van een potentiële klant vaststellen en vervolgens de juiste oplossing bieden om aan deze specifieke behoeften te voldoen. Terwijl de TBA’s eigenaar zijn van de relatie en fungeren als één aanspreekpunt voor de klant, ondersteunt Talksoon deze sub-brokers actief gedurende de gehele verkoop- en projectlevenscyclus. Alcatel-Lucent Enterprise levert Rainbow Office aan de klant en voorziet Talksoon en de TBA, indien nodig, van second-level presales en post-sales ondersteuning.
Zorgvuldige selectie
Danny Waardenburg , CEO bij Talksoon: “We selecteren onze leveranciers zorgvuldig op basis van hun ervaring, reputatie in het werken met channelpartners en hun vermogen om een two-tiered distributiemodel te ondersteunen, evenals hun moderne cloudgebaseerde productaanbod en concurrerende prijzen”, zegt Danny Waardenburg PhD, CEO bij Talksoon. “Alcatel-Lucent Enterprise voldoet volledig aan al deze criteria en we zijn ervan overtuigd dat deze samenwerking zal leiden tot nieuwe business en klanttevredenheid voor alle betrokkenen. We kijken ernaar uit om onze klanten op maat gemaakte Rainbow Office-oplossingen en de voordelen van Unified Communications as a Service aan te bieden die hun digitale transformatie zullen ondersteunen.”
UCaaS oplossing
Rainbow Office powered by RingCentral, biedt een end-to-end aanbod van Alcatel-Lucent Enterprise en RingCentral, twee wereldleiders in de telecommunicatie- en IT-industrie, is een uitgebreide, kosteneffectieve oplossing voor zakelijke communicatie en samenwerking. Het ondersteunt drie belangrijke toepassingen – real-time samenwerking, online vergaderingen en bedrijfstelefonie – in een alles-in-één ervaring. Rainbow Office is ontworpen rond de kernwaarden gebruiksgemak, mobiliteit, volledigheid, vertrouwen en openheid, en combineert de nieuwste UCaaS-technologie van RingCentral met marktleidende telefonie- en netwerkproducten en -diensten van Alcatel-Lucent Enterprise.
Blij met de samenwerking
Jasper Van Sas, Global Head of Sales Rainbow Office bij Alcatel-Lucent Enterprise:
“We zijn verheugd om samen te werken met Talksoon en hun Trusted Business Advisors om in te spelen op de behoeften van zakelijke klanten in België en Nederland. Het adviseren van bedrijven en het leveren van hoogwaardige diensten en ondersteuning om de klanttevredenheid te maximaliseren zit in hun DNA,” zegt Jasper Van Sas, Global Head of Sales Rainbow Office bij Alcatel-Lucent Enterprise. “Dit past perfect bij Rainbow Office, waar we een fantastische kans bieden aan bedrijven die willen profiteren van een veilig zakelijk communicatieplatform, dat eenvoudig te implementeren en te gebruiken is. Met de sterke aanwezigheid van Talksoon in België en Nederland, ondersteund door hun brede netwerk van partners, zullen we ons vermogen versterken om gezamenlijk klanten in staat te stellen hun migratie naar cloudcommunicatie te versnellen. ”