Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Connexie»Aldi stopt per direct met prepaidHome
    Connexie

    Aldi stopt per direct met prepaidHome

    4 juli 20222 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Aldi stopt per direct met Aldi-Talk, zijn prepaid telecomdienst die het sinds 2013 aanbood in Nederland. Dit communiceert het bedrijf op zijn website in een bericht naar zijn klanten. Per donderdag 30 juni 2022, sluit Aldi geen nieuwe klanten meer aan. Ook beltegoed opwaarderen is niet meer mogelijk. Aldi geeft geen reden voor dit besluit.

    Aldi geeft aan dat klanten nog twaalf maanden na hun laatste opwaardering bereikbaar blijven. Gedurende deze periode kan je telefoonnummer nog worden gebeld of ge-sms’t, ook wanneer je geen tegoed meer hebt. Hierna is dit echter niet meer mogelijk, tenzij je op tijd overstapt naar een andere prepaid aanbieder.

    Verder is het, na deze 12 maanden, nog 3 maanden mogelijk om gratis servicenummers te bellen. Hierna wordt je prepaid simkaart en telefoonnummer echter gedeactiveerd. Ook eventuele ongebruikte beltegoed wordt vanaf dan ongeldig.

    Mobiel prepaid internet van ALDI TALK werd door MEDIONmobile ter beschikking gesteld. ALDI is in andere landen al eerder gestopt, omdat in de landen een registratieplicht van toepassing is op prepaidkaarten. Zo stopte het in 2017 al in België.

    Hoewel opwaarderen bij Aldi niet meer mogelijk is (zowel online als via een fysieke winkel), kun je nog wel het huidige beltegoed op je simkaart opmaken. Dit geldt ook voor gekochte bundels.

    Voor beltegoed geldt echter wel dat je het alleen kunt opmaken als je vanuit Aldi Talk direct overstapt naar L-Mobi. Doe je dit niet, dan raak je je beltegoed kwijt. Het is niet mogelijk om Aldi-beltegoed te ‘cashen’ / op te nemen.

    In het online bericht richting zijn klanten geeft Aldi geen specifieke reden(en) voor het stoppen met zijn mobiele telecomdiensten. Waarschijnlijk is dat het aantal klanten van de aanbieder bleef dalen en/of dat het niet (meer) winstgevend was. Mogelijk wa s de concurrentie met de huidige Nederlandse prepaid providers te groot of was de focus op mobiele diensten te laag om hierdoor mee te gaan.

    Gerelateerd

    Vorige artikelInnovatie op basis van behoefte centraal binnen ambitie Pocos
    Volgende artikel Happeo haalt €25 miljoen groeigeld op in serie-B financieringsronde

    Gerelateerde berichten

    smartphones

    Smartphones krijgen met EU-energielabels transparantie over duurzaamheid en levensduur

    trump-familie

    Trump-familie betreedt Amerikaanse telecomsector met eigen abonnement en smartphone

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    jul 3
    Gehele dag

    Cloud Expo Beach Party 2025

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    okt 14
    14 oktober - 16 oktober

    Network X 2025

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!