Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»UC & C»AI en managed signage centraal op Digital Signage Summit Europe
    UC & C

    AI en managed signage centraal op Digital Signage Summit Europe

    14 april 20254 Min leestijd
    ISE 2024 digital signage
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Digital Signage Summit Europe (DSS Europe) keert terug naar het Hilton Munich Airport in Duitsland van 21 tot en met 23 mei met een uitgebreid driedaags programma. De conferentie wordt georganiseerd door invidis in samenwerking met Integrated Systems Events (ISE) en richt zich dit jaar op AI en managed signage.
    Florian Rotberg, congresvoorzitter en algemeen directeur van invidis consulting, zei: “Aangezien de digital signage-industrie zich razendsnel blijft ontwikkelen, was het essentieel om DSS Europe uit te breiden tot een driedaags programma om de meest urgente onderwerpen diepgaand te behandelen. Nu AI en Managed Services het landschap veranderen, biedt dit uitgebreide format rijkere discussies, meer deskundige inzichten en een grotere diversiteit aan perspectieven, van C-level executives van grote merken tot disruptieve spelers in de sector en nichespecialisten.”

    Dag één, woensdag 21 mei: NIEUW – Digital Signage Technology Forum

    Het Digital Signage Technology Forum luidt DSS Europe 2025 in en verkent AI, cybersecurity, remote management en platforminnovaties. De dag is gericht op technische besluitvormers binnen integrators en begint met de invidis keynote van Florian Rotberg en Stefan Schieker. Zij bespreken de nieuwste ontwikkelingen in softwaretechnologieën en best practices voor de bescherming van digital signage-netwerken tegen cyberdreigingen.

    Sessies die dag gaan over AI-implementatie, on-premises versus cloudoplossingen, API-best practices en spelertechnologieën, met inzichten van Jesper Knoop-Henriksen van Google ChromeOS, Marcus Panwitz van TeamViewer en Josef Schneider, oprichter van Kirchberg Capital and Services. Onderwerpen zijn onder andere contentdistributie via app stores, HTML5-streaming en extern apparaatbeheer.

    Dag twee, donderdag 22 mei: Beheerde bewegwijzering

    Op de tweede dag van DSS Europe 2025 worden de strategische en bedrijfskritische aspecten van digital signage en DooH besproken. Sprekers onderzoeken hoe AI de contentcreatie, publieksbetrokkenheid en operationele efficiëntie transformeert, terwijl managed services bedrijfsmodellen blijven veranderen.
    De sessies behandelen onderwerpen zoals datagedreven besluitvorming, duurzaamheid in digitale bewegwijzering en het veranderende concurrentielandschap. Paneldiscussies en keynote presentaties bieden inzicht in het navigeren door geopolitieke onzekerheden, het gebruik van AI-gedreven groeistrategieën en het aanpassen aan opkomende trends in software-, content- en bewegwijzeringstechnologieën.

    Onder de presentaties vindt u Alberto Cáceres, wereldwijd CEO van Trison, die een presentatie geeft met de titel ‘The Leading Integrators of the World’, waarin hij zijn expertise deelt over grootschalige integratiestrategieën. Stan Richter, CEO van SignageOS, neemt deel aan het Network Operations Panel om best practices te bespreken voor het efficiënt beheren van complexe digital signage-netwerken.
    Het Global Leaders Panel – The Billion Dollar Club zal Johanny Payero, directeur Global Advanced Solutions Marketing bij Lenovo, vertegenwoordigen. Hij zal de groeistrategieën verkennen die miljardenbedrijven in digital signage stimuleren. Tot slot zal Johan Lind, CEO en medeoprichter van Vertiseit, deelnemen aan het Software Leaders Panel en perspectieven bieden op de toekomst van digital signage-software en -platforms.

    Dag 3, vrijdag 23 mei: AI & Digital Signage / Retail

    Op de derde dag van DSS Europe worden vragen behandeld als ‘Is AI voor digitale bewegwijzering de volgende logische stap?’, ‘Hoe kunnen deze diensten in de praktijk worden geïmplementeerd?’ en ‘Welke aanpassingen zijn nodig om de implementatie ervan te vergemakkelijken?’
    De dag begint met een invidis-keynote, waarin de nadruk ligt op AI en digitale bewegwijzering. Gedurende de dag zullen sprekers onderzoeken hoe AI een revolutie teweegbrengt in het maken van content, het betrekken van het publiek en datagestuurde besluitvorming.

    Verdere discussies zullen zich richten op AI in digital signage en DooH en retailmedia, met een informele babbel over AI en transformatie met Julian Phillips, senior vice president van AVI-SPL; en Jon Sidwick, medeoprichter van Blue Touch Paper. De sessies zullen AI-usecases, content, data, software, operations en cybersecurity behandelen, met inzichten van Matteo Baldi, CTO van Livesignage; Pol Rosset, CEO en medeoprichter van WindowSight; en Johannes Troeger, SVP strategie en business development van Ameria. Iman Nahvi, medeoprichter en CEO van Advertima, zal inzichten delen over hoe data de toekomst van digital signage vormgeeft. Een reeks DooH-panels zal ook markttrends, prestatiemetingen en regionale ontwikkelingen verkennen. Daarnaast zal Shekhar Rao van Skycom India een sessie leiden over wereldwijde DooH en retailmedia, waarmee hij een breder perspectief biedt op de groei van de sector. De dag wordt afgesloten met discussies over de beperkingen van AI en een samenvatting van de conferentie, verzorgd door invidis

     

    Gerelateerd

    Vorige artikelVijftig jaar Microsoft: van MS-DOS tot spil in de moderne werkplek
    Volgende artikel GTIA onderzoek over IT-channel: meer kansen dan zorgen

    Gerelateerde berichten

    Meer dan in- en uitchecken; FrontAssist nu als volwaardig digitaal receptieplatform

    Huddly introduceert AI-gestuurde videobar voor kleinere vergaderruimtes

    Huddly introduceert AI-gestuurde videobar voor kleinere vergaderruimtes

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    jun 11
    12:00 - 18:00 CEST

    Partner Event Internet on Demand: ‘FWA: the next big thing in telecom’

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!