SPIE, de onafhankelijke Europese leider in multitechnische dienstverlening op het gebied van energie en communicatie, heeft onlangs de overname van AnyLinQ B.V. in Nederland bekrachtigd. Als multidisciplinaire expert op het gebied van ICT-infrastructuur vult AnyLinQ het bestaande portfolio van SPIE naadloos aan, waardoor SPIE haar positie als IT-specialist verder versterkt.
Opgericht in 2006, telt AnyLinQ 70 werknemers en realiseerde het een omzet van ruim € 21 miljoen in 2023. Het bedrijf levert IT-advies en is actief in de verkoop en implementatie van IT-hardware en -software. Daarnaast bieden ze systeembeheer aan voor zowel IT- als OT-systemen (operationele technologieën), met een speciale focus op IP-netwerken en beveiliging, IT-servers, opslag, gegevensbeheer, back-up en noodherstel.
Achtergrond overname door Spie
AnyLinQ speelt een cruciale rol in het naadloos integreren en beheren van IT- en OT-systemen voor hun klanten. Dit verhoogt de functionaliteit van netwerken, verbetert cyberbeveiliging en stelt bedrijven in staat om data-gedreven beslissingen te nemen. Hun expertise stelt klanten in staat hun digitale en operationele technologieën veilig te beheren door het aanbieden van realtime monitoring, voorspellende analyses en compliance-oplossingen die IT en OT verbinden om de veerkracht, efficiëntie en continuïteit van kritieke bedrijfsprocessen te verbeteren.
Raymond Jacobs, divisiedirecteur van ICT Services & Specials bij SPIE, is verheugd over de uitbreiding: “AnyLinQ heeft een sterke focus op databeheer en -integratie, wat essentieel is voor een succesvolle implementatie van complexe projecten in de Operationele Technologie. De uitgebreide IT/OT-adviesdiensten, variërend van cloudoplossingen tot cybersecurity, sluiten goed aan bij de infrastructuur- en technologieprojecten van SPIE.”
Nieuwe kansen
Pieter Roemer, operationeel directeur van AnyLinQ, ziet ook grote mogelijkheden in deze samenwerking: “Deze samenwerking brengt geavanceerde technologieën en innovatieve oplossingen samen met onze technische kennis en ervaring. We kunnen straks operationele efficiëntie verbeteren en schaalvoordelen realiseren. De synergie tussen een klantgerichte aanpak en uitgebreide kennis van de Nederlandse markt, stelt ons in staat om sterke klantrelaties op te bouwen en nog beter in te spelen op de behoeften van onze klanten door het hele land.”