MediaMarkt Benelux kondigt een aantal veranderingen aan binnen het Leadership team, die aansluiten bij de digitale groeistrategie van de MediaMarktSaturn Retail Group.
Er wordt een nieuwe digitale unit, Digital Experience, opgezet die vanuit Nederland voor de gehele internationale MediaMarktSaturn Retail Group zal werken. Deze unit zal geleid worden door de huidige Director Marketing & Corporate Communications Caganur Atay Uctu en Shariar Khalili, nu nog Director Digital & Customer Experience. Caganur wordt vanaf 1 november Vice President Digital Growth and Performance en Shariar Khalili wordt Vice President Digital Commerce & Optimization.
Caganur Atay Uctu zal zich richten op de internationale digitale groei en de groeistrategie. Shariar Khalili gaat zich binnen de groep focussen op het versterken van de digitale capaciteit en het optimaliseren van de omnichannel klantenreis.
In hun nieuwe functie rapporteren zij aan Remko Rijnders, CEO van MediaMarkt Benelux en tevens COO van MediaMarktSaturn Retail Group.
Zowel Caganur als Shariar hebben beide een grote bijdrage geleverd aan het succes van MediaMarkt in de Benelux de afgelopen jaren. Onder de leiding van Caganur werden de merk KPI’s aanzienlijk versterkt en groeide de totale traffic met 15% op jaarbasis.
Shariar zorgde er met zijn team voor dat het online marktaandeel in de Benelux groeide, het bereik en serviceniveau van customer care sterk toenam en hij droeg bij aan een toename van de NPS van MediaMarkt in de Benelux.
Raymond Mesterom, momenteel Director E-commerce, neemt van Caganur de rol van Director Marketing & Corporate Communications over. Raymond heeft eerder in senior marketing- en communicatierollen gewerkt bij onder andere Sony, Starcom en Samsung. De volledige afdeling Marketing & Corporate Communications valt vanaf 1 november onder Carsten Geilert. Carsten is Managing Director Sales en maakt deel uit van de Benelux directie.
Joren Neef, Head of E-commerce, wordt de opvolger van Shariar als Director Digital. Dina Awwad, sinds kort Head of Customer Experience & Care, zal ook een belangrijke rol spelen in het versterken van de klantgerichtheid binnen MediaMarkt Benelux.